obey-robots.txt
09 December 2016, 16:24
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

2 telefoons op één SIP?

M P 74
Ik heb een Zyxel 2602H-D1A modem met twee telefoonpoorten.

Voorheen had ik een simpel splittertje achter één telefoonpoort, zodat ik twee telefoons kon aansluiten op deze ene poort. Echter na vervanging van een hele oude telefoon (die niet meer werkte) door een nieuw exemplaar heeft de nieuwe telefoon geen verbinding meer.
Ik kan geen andere verklaring vinden dan dat het signaal te zwak is (er is verder niets veranderd en telefoon 1 op plaats 2 geeft geen probleem).

Nu was mijn gedachte om te splitter te verwijderen (telefoon 1 op poort 1, telefoon 2 op poort 2), dan hebben beide telefoons de volledige signaalsterkte. Maar dan moet ik iets instellen in de modem. Maar wat?

Zyxel meldt als producteigenschap van deze modem:
End-users can still use the 2 phone ports simultaneously even when your ITSP provides you with only one SIP number.
De handleiding geeft helaas niet meer uitleg.

Wat moet er dan ingesteld worden?

Dank voor de hulp.
Marcel

Franzki
Het is mogelijk om beide phone-poorten van het modem aan één SIP-account toe te wijzen.

Alleen zijn er sommige gebruikers die dan ineens vreemde problemen hebben met telefonie... zoals niet kunnen bellen of niet gebeld kunnen worden.

Advies is dan om maar 1 phone poort met 1 SIP account te gebruiken.

Een splittertje zou in principe moeten werken zolang de aansluitfactor van de telefoontoestellen redelijk is.

Alternatieve oplossingen zijn dan een ouderwetse analoge teleooncentrale. Of nog beter... een DECT basisstation met meerdere handsets.

hans_b
Of een ander modem. Ik gebruik al een jaar een Fritzbox met beide poorten voor aparte toestellen. Kun je ook meer dan een gesprek gelijktijdig voeren.

EdP
Op mijn standaard ZyXEL modem heb ik de 2 phone poorten toegewezen aan dezelfde SIP provider, geen enkel probleem mee gehad. Het ene toestel is een DECT en de andere is een wat ouder huis-tuin-en-keuken telefoon.

2 telefoongesprekken gelijktijdig voeren is ook met de ZyXEL mogelijk.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 telefoons op één SIP?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welke DECT telefoons werken wel/niet? Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 7 19 juni 2008, 21:28
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:24
| Lutz10:01:47
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv