obey-robots.txt
08 December 2016, 08:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Hoge ping overdag (10:30 - 21:30)

Reynaert88
Dag mede-telfortgebruikers,

Sinds ik weer wat online games ben gaan spelen, heb ik last van hoge pingtijden.
Dan wel alleen van 10:30 tot 21:30 (ongeveer). Pingtijden zijn gemiddeld 400 ms (in cmd: ping 82-169-3-254.ip.telfort.nl). De eerste hop van router naar 1ste tussenstation van telfort (82-169-3-254.ip.telfort.nl) geeft die ping!

Het gekke is, dat dit alleen overdag gebeurt! Na ongeveer half tien 's avonds gaan de pingtijden naar een nette 20 ms!

Hoe komt dit?

En belangrijker, hoe kom ik hier vanaf?

Groeten!
Gewijzigd door Reynaert88 op 29 december 2009, 12:44
 
Franzki
Pingen naar 82-169-3-254.ip.telfort.nl [82.169.3.254] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 82.169.3.254: bytes=32 tijd=18 ms TTL=253
Antwoord van 82.169.3.254: bytes=32 tijd=19 ms TTL=253
Antwoord van 82.169.3.254: bytes=32 tijd=18 ms TTL=253
Antwoord van 82.169.3.254: bytes=32 tijd=18 ms TTL=253

Ping-statistieken voor 82.169.3.254:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 18ms, Maximum = 19ms, Gemiddelde = 18ms


De eerste vraag is of het apparaat dat je pingt (Telfort router o.i.d.?) wel prioriteit geeft aan je pingverzoeken.

Verder zou er een probleem op je eigen modem of pc kunnen zijn waardoor het verkeer vertraging oploopt.

Wat geeft pingtest.net voor een waarde?
 
Telfort webcareteam
Graag tracerts naar andere doelen.
Dit is een router en daar heeft u helemaal niets aan.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Reynaert88
Dit krijg ik als ik tracert telfort.gebruikers.eu

Traceren van de route naar telfort.gebruikers.eu [91.198.106.226]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.254
2 349 ms 511 ms 355 ms 82-169-3-254.ip.telfort.nl [82.169.3.254]
3 326 ms 463 ms 430 ms ve4.br6.as16243.net [195.69.145.222]
4 407 ms 522 ms 472 ms ve82.br5.as16243.net [217.114.100.24]
5 421 ms 690 ms 546 ms equinix2.oxilion.net [77.222.66.138]
6 131 ms 33 ms 34 ms cir1.ar1.zwl.oxilion.net [93.186.191.5]
7 38 ms 58 ms 188 ms gebruikers.eu [91.198.106.226]

De trace is voltooid.

Dit krijg ik als ik tracert telfort.nl doe

Traceren van de route naar telfort.nl [81.173.34.237]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.254
2 543 ms 319 ms 456 ms 82-169-3-254.ip.telfort.nl [82.169.3.254]
3 311 ms 241 ms 645 ms TenGigabitEthernet-1-3.br0.ams-glob.concepts-ict.net [195.69.144.32]
4 358 ms 647 ms 264 ms gigabone10-4.prolocation.net [213.197.27.166]
5 277 ms 553 ms 293 ms telfort.nl [81.173.34.237]

De trace is voltooid.

Bij voorbaat dank!

edit pingtest: 6514988
Gewijzigd door Reynaert88 op 29 december 2009, 17:17
 
Telfort webcareteam
De vertraging treed al op tussen uw LAN en uw WAN IP, en daar zit dus het modem.

Wat geeft het modem voor geheugen en cpu belasting in zijn statusscherm?

Reset na deze genoteerd te hebben uw modem eens naar de fabrieksinstellingen en probeer dezelfde traceroutes.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Reynaert88
System Uptime: 194:27:23
Current Date/Time:
System Mode: Routing / Bridging
CPU Usage:

17.70%
Memory Usage:

27%

Valt allemaal wel mee, denk ik zo... Het probleem doet zich al jaren voor als ik mijn huisgenoten mag geloven.

Het gekke is, dat het probleem zich altijd en alleen maar overdag tussen ~10:30 en ~21:30 voor doet!
Kan het modem niet zo maar resetten naar fabrieksinstellingen, moet mijn huisgenoten eerst even daarvan op de hoogte stellen.
 
Telfort webcareteam
Ja de belasting is prima, kon zijn dat hij "te druk" is met het handhaven van allerlei (firewall)regels of torrentverkeer van je huisgenoten.

Probeer na een reset met 1 computer aangesloten nogmaals dezelfde traceroutes. Is het daarna nog niet verholpen dan lijkt het modem een defect te vertonen.

Hugo


Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Franzki
Het probleem doet zich al jaren voor als ik mijn huisgenoten mag geloven.

Het gekke is, dat het probleem zich altijd en alleen maar overdag tussen ~10:30 en ~21:30 voor doet!


Als al die huisgenoten gebruik maken van hetzelfde modem, kan het probleem veroorzaakt worden doordat er veel dataverkeer over de lijn gaat op het moment dat je pingt (of aan het gamen bent).
 
Reynaert88
Tot nu toe lijkt het er niet op dat het mijn huisgenoten zijn die voor de hoge ping zorgen. Ook op momenten dat mijn PC de enige pc is die op internet zit, is de ping hoog. Ook als een andere PC als enige op internet zit.
 
Telfort webcareteam
Is daarom dus heel gemakkelijk te testen.
Modem resetten en met 1 pc aangesloten de test nogmaals doen.

DSL verbinding komt automatisch weer terug, wifi (indien van toepassing) moet wel weer aangezet worden.

Hugo


Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge ping overdag (10:30 - 21:30)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
maanden geblokkeerd, toch hoge rekening erbij gekregen Klacht over Telfort 1 07 oktober 2014, 16:01
hoge rekening door nieuw contract bij telfort Algemeen 13 18 juni 2011, 17:21
te hoge vaste telefoon rekening Telfort overige diensten 8 05 februari 2011, 20:29
Zeer lage ping latency Snelheid 4 11 juni 2010, 23:47
Geen ringtone Draytek 2820VN bij hoge upload Telfort met eigen modem/router 3 17 februari 2009, 21:33
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:26:15
| hilka8508:37:41
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv