obey-robots.txt
07 December 2016, 13:28
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

WPA en WPA2 op de Zyxel

Franzki
Ik ben druk bezig om mijn thuisnetwerk in te stellen in combinatie met mijn Zyxel draadloos modem. Voorheen gebruikte ik een Speedtouch en dat ging probleemloos.

Af en toe wil ik draadloos werken met een oude Toshiba laptop. In deze Toshiba zit een PRISM mini-pci wireless kaart die waarschijnlijk alleen WPA aankan.

Op mijn Speedtouch ST716 verbindt deze laptop probleemloos als ik WPA-PSK instel met WPA+WPA2 (TKIP+AES). Het netwerk werkt dan standaard op WPA2-PSK maar laat ook toe dat de Toshiba met WPA-PSK verbindt.

Op de Zyxel heb ik WPA2-PSK op het modem ingesteld met een vinkje bij WPA Compatible. Dan zou het ook moeten werken. Maar de Toshiba maakt alleen verbinding als ik de Zyxel helemaal op WPA-PSK zet.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?
Gewijzigd door Franzki op 29 december 2009, 00:08

Franzki
Het probleem lijkt opgelost.

Ik heb op de laptop bij de instellingen voor het draadloze netwerk TKIP ingesteld en nu verbindt hij gewoon.

Blijft de vraag waarom dit niet automatisch goed gaat met de Zyxel... op de Speedtouch en twee andere draadloze routers die ik heb geprobeerd komt de communicatie automatisch wel goed tot stand zonder aanpassingen op de laptop.

EdP
Maar ... TKIP is toch ook wat je nodig hebt?
Als je AES kiest is het WPA2, of ik heb 't verkeerd begrepen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
@EdP: Je hebt het helemaal goed begrepen...

Wat alleen vreemd is (in mijn ogen) is dat ik op de laptop de TKIP (dus WPA) handmatig moet instellen als de Zyxel op AES (WPA2) staat met ondersteuning voor WPA ingeschakeld.

Bij de Speedtouch (en ook andere modems) gaat dit automatisch goed zonder dat ik iets extra's instel op de laptop. En ook daar draai ik het modem in WPA2 mode met AES en TKIP ondersteuning

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WPA en WPA2 op de Zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:29:56
| hilka8501:33:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv