obey-robots.txt
08 December 2016, 08:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Draadloze verbinding valt weg

Franzki
Ik ben sinds een paar dagen bezig om het standaard Zyxel modem draadloos te configureren.

Maar regelmatig valt de verbinding weg tussen mijn laptop en het modem.

In mijn modem zie ik het volgende in het log:
1x:00216b265520:logout
Dit is het mac-adres van de wireless adapter van mijn laptop.

De internetverbinding (van het modem) blijft gewoon in de lucht.

Iemand een idee of oplossing? Ik heb zelf al met Netstumbler een vrij kanaal opgezocht waar geen ander draadloos verkeer is.
Gewijzigd door Franzki op 28 december 2009, 00:56

mesa57
Uhmmm. Power save aanstaan op de laptop ?
Dan hoort hij namelijk inderdaad de wifi verbinding te verbreken ...

Franzki
Ik weet niet of het power save is die het wegvallen veroorzaakt... het gebeurt terwijl ik gewoon zit te werken.

Ik heb inmiddels een nieuwere driver ge´nstalleerd van de Intel wireless chip.

Maar zojuist viel hij tijdens een Telnet sessie weg... dat is ook bijzonder leuk :p . Dan is het modem namelijk zowel via Telnet als de webinterface niet meer bereikbaar en ik heb dus het modem opnieuw moeten opstarten.
Gewijzigd door Franzki op 28 december 2009, 15:12

EdP
Hij krijgt vanzelf een timeout hoor, maar het is inderdaad wel een extra incentive om een backup te maken van de settings. Wink

Staat het "Aggressiviteit bij zwerven" gedrag van de WLAN adapter op hoog of laag? (bij Eigenschappen > Configureren > Geavanceerd)
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Vanavond was het hier weer een ramp...

De draadloze adapter is een Intel(R) WiFi Link 5100 AGN.

De instelling die EdP noemde (agressiviteit bij roamen) had ik zelf al gevonden en ingesteld.
Ook had ik de instelling voor energiebesparing ingesteld op maximale performance.

Vanavond had ik weer uitval... daarna was het niet meer mogelijk om draadloos te verbinden.

De andere laptop (die met WPA/TKIP is verbonden) bleef wel verbonden.

Toen maar bedraad aangesloten...

De Webinterface van de Zyxel was niet meer bereikbaar... (pagina niet gevonden) Telnet werkte in eerste instantie ook niet.

Uiteindelijk via Telnet het logbestand uitgelezen... daar zat weinig raars in. Behalve het veelvuldig disconnecten van de draadloze verbinding (logout).

In het systeemlog van de laptop zie ik heel veel meldingen over DHCP fouten. Zoals deze:

Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 00216B265520. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

Ik vraag me af of de draadloze verbinding wel echt wegvalt of dat er een dhcp-probleem is.

Iemand ervaring met de genoemde combinatie (Zyxel + Intel(R) WiFi Link 5100 AGN)?

Ik vrees dat de Zyxel-pret hier snel over is en dat we maar weer eens gaan Speedtouch-en.

EdP
Let wel, die agressiviteit kun je maar beter op Laagste hebben, zo gaat-ie het minst op zoek naar een andere zender.

Puur voor de vorm: doet-ie het wel goed als je uitsluitend WPA2 aan hebt staan?

En, ook niet onbelangrijk: welke invloed heeft de keuze G/N/Mixed/... van je WLAN adapter op dit gedrag? Ik heb n.l. een kaart gekend die niet kon verbinden in G-only terwijl alles in huis G is (verbaast me nog steeds). Pas in Mixed mode werkte het weer. Iets om aan te denken dus.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Ik weet het even niet meer... het kan uren lang goed gaan en dan valt hij weg.

De ellende van vanavond was de eerste keer. Modem rebooten helpt dan, maar ik wilde eerst de logs checken.

ik heb zowel op de Intel website als op de Toshiba website gezocht. Voor de zekerheid ook maar de Intel Wireless Tool gedownload. Deze beheert dan de verbinding (in plaats van Windows XP). Grappig genoeg heeft Toshiba een nieuwere driver dan de Intel site... voor de zekerheid deze nogmaals ge´nstalleerd.

Verder heb ik het ip-adres op de laptop statisch gezet... ik wil uitsluiten dat het een dhcp probleem is.

Roaming agressie had ik inderdaad laag gezet (stond eerst op gemiddeld):
0: Niet zwerven: De draadloze client zwerft niet. Alleen bij een zeer significante verslechtering van de verbinding gaat de client zwerven naar een ander toegangspunt.

Ik zie het signaal af en toe schommelen (de snelheid in elk geval). En je moet dan voorkomen dat de laptop dan een beter netwerk gaat zoeken.

Ik wil niet teveel settings ineens op de laptop aanpassen. Anders is het straks misschien opgelost maar weten we niet hoe.

Maar nogmaals... ik kan me niet herinneren dat ik deze problemen op de Speedtouch had. :p

En verder vind ik (misschien flauw) dat het min of meer plug & play moet zijn... dus gewoon moet werken.
Gewijzigd door Franzki op 31 december 2009, 01:55

Franzki
Inmiddels ben ik weer de nodige uren met de (draadloze) Speedtouch ST716 online.

Ik begin de indruk te krijgen dat in mijn situatie de Speedtouch draadloos het meest stabiel werkt.

Ik ga er maar vanuit dat het compatibiliteitsprobleem is tussen de Intel wireless chip in mijn laptop en het Zyxel modem.
Op het eerste gezicht lijkt de verbinding goed en stabiel... maar op de meest vreemde momenten blijkt de draadloze verbinding met de Zyxel ineens weg te zijn en gaat de laptop opnieuw verbinden. Dit heeft me al de nodige overwinningen gekost bij on-line spelletjes.

Mocht het met de Speedtouch ook weg gaan vallen, dan meld ik me opnieuw... want dan zit het probleem waarschijnlijk in mijn laptop en heeft het niets met de Zyxel te maken.

Maar op dit moment lijkt het me de combinatie Intel Wifi en Zyxel modem.
Gewijzigd door Franzki op 31 december 2009, 15:13

sandervanzijl
ik denk dat ik hetzelfde probleem heb.

na enige tijd kan de wireless netwerk vernbinding gewoon uitvallen.
dan is het niet mogelijk om te verbinden met de modem, terwijl het draadloos netwerk wel gewoon zichtbaar is.

enige oplossing lijkt dan om de modem te resetten.

om het erger te maken: ik heb dit met 3 verschillende computers in het huis.
alledrie andere merken netwerk kaarten.
soms kan een laptop niet meer verbinden, terwijl de vaste computer dan geen problemen heeft.

michelxxx
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds 3 maanden valt de verbinding weg van mijn 3 draadloze pc's (terwijl het modem normaal aan staat en het signaal is ook goed) en die pc die met kabel is verbonden blijft gewoon werken.Ik moet dan het modem herstarten en dan werkt het weer een tijdje.Heb een ander modem router aangeschaft maar maakt helemaal niks uit.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
verbinding start pas laat op Algemeen 3 14 februari 2013, 12:03
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:30:11
| hilka8508:41:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv