obey-robots.txt
09 December 2016, 16:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende verbinding

Ethereal
Sinds een week of twee is mijn Telfort verbinding na 2 jaar redelijke stabiliteit ineens zeer onbetrouwbaar geworden. Vroeger hadden we nog wel eens dat de verbinding wegviel, maar dan slechts n keer per dag. Nu gebeurt het meerdere keren binnen het uur, zonder dat er verder iets is veranderd. Ik heb een ZYXEL zilveren modem.

Wat me echter opvalt als ik het forum hier afspeur is dat bij het veelgenoemde 'retrainen' het modem de verbinding zelf herstelt. Bij ons gebeurt dat niet. De verbinding naar het internet wordt verloren, en niet door de modem hersteld. Daarbij blijft de WLAN gewoon actief. Alleen kan ik dan geen verbinding meer maken via het WLAN met mijn modem op http://192.168.1.254/.

Ik heb al getracht een lagere snelheid of een ander protocol in te stellen, zoals hier geadviseerd (http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=850), maar dit helpt niet. Mijn modem staat 30 cm van het ISRA punt met een hele korte kabel direct in de meterkast.

Als iemand nog ideen heeft over hoe ik dit aan kan pakken, please let me know...

Bij deze nog even de DSL line status die mij ook normaal lijkt:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc de ee ee ee ee fe ee de dc ba 84
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
tone 32- 63: 45 67 99 ab bc cd dd dd dd dd de ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dc dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc dc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cb bc cb bb bc bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 2b bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 256-287: 6b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb ba bb bb bb ba bb bb ba aa ab aa aa aa
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa a9 aa aa a9 99 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 76

Franzki
Je adsl-spectrum en signaalwaarden zien er in principe erg goed uit.

Het beperken van de "bits per tone" in het topic waarnaar je verwijst is niet aan te raden... in principe moet je lijn stabiel zijn zonder dat je zelf instellingen gaat aanpassen.

Eventueel kan het helpen je modem een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen met een scherp voorwerp in het daarvoor bestemde gaatje. Let op! Je moet dan de instellingen van het modem opnieuw invoeren.

Valt je verbinding echt helemaal weg? En zie je in het log-bestand van het modem wat er gebeurt?

Eventueel kun je bij de log-settings "system maintenance" aanvinken... dan wordt het wegvallen van de verbinding ook gelogd.

Als je modem met een korte goede kabel direct op het isra-punt zit en je verbinding blijft wegvallen, helpt er maar n ding... en dat is het melden van je probleem bij de telefonische Telfort Support.
Gewijzigd door Franzki op 26 december 2009, 17:36

Ethereal
Hoi Franzki, bedankt voor je respons.

Modem resetten naar fabrieksinstellingen heb ik al gedaan, maar dan softwarematig vanuit het menu van de modem zelf. Alles is ook gereset, maar het probleem blijft bestaan.

Wat ik zo vreemd vind is dat als de verbinding naar internet wegvalt, ik niet meer op het IP van mijn modem kan komen (http://192.168.1.254). Je zou denken dat die verbinding gewoon blijft werken omdat het lokaal van mijn computer naar het modem is. Maar zowel met LAN kabel als draadloos kan ik het modem niet benaderen.

De logs had ik ook al geprobeerd; ik had alles aangevinkt. Maar als ik na het aan&uitzetten van het modem (stroom eraf en erop) weer erop kwam, dan gaf het log niets bijzonders aan.

Enige wat ik verder nog kan bedenken is dat de problemen ongeveer gelijktijdig begonnen nadat ik Windows 7 op mijn nieuwe PC had gezet, maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat deze de verbinding tussen het modem en de centrale verpest...

Als je nog verdere ideen hebt dan hoor ik ze graag, anders wordt het maandag Telfort.

Franzki
Zoals je het vertelt zou ik eens naar IPv6 kijken...

Zie dit topic:

Internet kwijt maar nog wel lokaal

Ethereal
IPv6 verwijderd op me Windows 7 PC en Vista Laptop van vriendin... probleem blijft bestaan.

Franzki: valt er niets over te zeggen dat het raar is dat als de internetverbinding wegvalt en mijn PC zegt nog steeds verbonden te zijn met het modem, dat ik toch niet via http://192.168.1.254/ bij het modem kan komen?

Franzki
Vreemd... Ik hoopte op die IPv6... dat zou ook de link leggen met het gebruik van Windows 7.

Wat bedoel je met je opmerking dat de pc nog steeds zegt verbonden te zijn met het modem? Waarschijnlijk ziet je pc alleen dat er een netwerkverbinding is (draadloos) maar komt vervolgens niet verder het internet op.

Ik vraag me af of het echt een wegvallende verbinding is... of dat het modem raar doet. Als je modem "hangt" dan werkt de routerfunctie niet meer en kom je ook het internet niet meer op. Vooral het feit dat je het modem opnieuw moet opstarten baart me zorgen. Welke lampjes branden er op het modem als het hangt?

Kun je het modem nog wel pingen als de boel hangt? Gewoon de commandline openen en typen "ping 192.168.1.254" zonder de aanhalingstekens en op ENTER drukken.

Jammer dat je het logbestand kwijtraakt. Kun je nog wel bekabeld verbinden als het modem hangt?

EdP
Het verschijnsel doet mij ook denken aan IPv6; weet je zeker dat er geen andere IPv6 apparaten in huis zijn, of via WLAN het netwerk "lenen"? (wel alles opnieuw opstarten na verwijderen van IPv6 en check alle netwerkverbindingen). Kun je ook 's ipconfig /all posten (evt. WAN IP mag je verminken) wanneer het wegvalt?

Trouwens, een andere mogelijke oorzaak is dat een van de pc's (per ongeluk) is ingesteld op 192.168.1.254, wanneer dat gebeurt is het ook normaal dat je niet meer kunt inloggen op het modem of zelfs ernaar pingen.
Gewijzigd door EdP op 27 december 2009, 02:51
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

mesa57
Ik heb meer het idee dat het modem of zijn voeding defect is.

Ethereal
Heren,

Bedankt voor alle respons tot dusverre. IPv6 kan het echt niet zijn; dat is nu op alle computers uitgezet. Wellicht ligt het probleem aan Norton Internet Security; die heb ik helemaal uitgezet en de verbinding is de hele morgen al stabiel. Of wellicht ligt het aan de laptop van mijn vriendin; die staat de hele morgen al uit... wellicht is het dus iets softwarematigs.

@Franzki: Ik verwachtte dat als het modem de verbinding met Internet verliest, dat ik vanaf mijn PC nog wel gewoon verbinding kan maken met het modem. Maar dat lukt dan dus niet.

Wellicht moet ik de oplossing meer in de softwarematige hoek zoeken; als werkelijk het modem stuk is dan kan ik dat toch niet verhelpen.

Ik zal, als het nog een keertje vastloopt hier, bekijken welke lampjes branden op het modem; ik zie het meestal niet aangezien hij in de meterkast staat.

Nogmaals bedankt voor alle respons!

Franzki
@Franzki: Ik verwachtte dat als het modem de verbinding met Internet verliest, dat ik vanaf mijn PC nog wel gewoon verbinding kan maken met het modem.

Normaal gesproken is dit helemaal correct... als je internetverbinding wegvalt dan zou je modem nog bereikbaar moeten zijn. Maar ik denk dat je internet niet wegvalt.

Ik denk dat er iets mis gaat met het router-gedeelte van het modem waardoor al het verkeer wegvalt dat via de router loopt. Dus ook internet en het benaderen van de webinterface.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:41:48
| Lutz10:00:11
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv