obey-robots.txt
03 December 2016, 22:47
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet kwijt maar nog wel lokaal

mark
Ik heb al een hele tijd steeds hetzelfde probleem, ik verlies mijn internetverbinding maar hij blijft wel lokaal verbonden.
Vaak wil hij dan geen verbinding meer maken met het internet en moet ik de router opnieuw opstarten.
Nu heeft heel appart mijn laptop dat probleem niet en die verbinding blijft gewoon intakt (m.u.v. heel soms hetzelfde probleem maar veel minder).
Waar zou dit aan kunnen liggen.

Alvast bedankt voor reacties.

EdP
Dan zet ik in op IPv6.
Zijn er pc's in huis met Vista of Windows 7, verwijder dan IPv6 uit de protocollen van de netwerkkaart(en).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

mark
Bedankt, maar waar vind ik IPv6 ik neem aan ergens in configuratie maar ik kan niets vinden

EdP
In de Eigenschappen van de netwerkverbinding.

steffann
Nog even een waarschuwing: het uitschakelen van IPv6 is niet verstandig. Microsoft test de nieuwste software niet eens meer met IPv6 uitgeschakeld, en nieuwe functionaliteit werkt soms alleen nog maar met IPv6: "Microsoft does not perform any testing to determine the effects of disabling IPv6. If IPv6 is disabled on Windows Vista, Windows Server 2008, or later versions, some components will not function."

EdP
Ook hier dezelfde reactie:
Leuk en aardig, maar als je middels IPv6 ervoor zorgt dat op andere pc's de internet verbinding om zeep geholpen wordt, heeft het geen enkel voordeel en alleen maar nadelen.

P.S. Microsoft geeft hier een enorm zwaktebod: "we hadden geen zin om alles nog een keer te testen met IPv6 uitgeschakeld, dus zoek het maar uit."
Gewijzigd door EdP op 05 januari 2010, 01:21

Richard
Wederom dus weer een bewijs hoe M$ de klant zaken door de strot duwt. Accepteren of stikken.
Zo is er nog wel meer...
Greetings, Richard.

steffann
EdP schreef:
Ook hier dezelfde reactie:
Leuk en aardig, maar als je middels IPv6 ervoor zorgt dat op andere pc's de internet verbinding om zeep geholpen wordt, heeft het geen enkel voordeel en alleen maar nadelen.

P.S. Microsoft geeft hier een enorm zwaktebod: "we hadden geen zin om alles nog een keer te testen met IPv6 uitgeschakeld, dus zoek het maar uit."

Het probleem met je argument is dat IPv6 op de ene PC niet de IPv4 verbinding van andere PC's om zeep kan helpen. IPv4 en IPv6 staan los van elkaar. Het zijn twee verschillende protocollen.

Het is ook zeker geen zwaktebod van Microsoft. Ze zagen in dat veel peer-to-peer applicaties in de nabije toekomst niet meer met IPv4 kunnen werken, dus zijn ze ruim van tevoren begonnen met het ondersteunen van IPv6. In Windows XP (meer dan 8 jaar geleden!) was de technology preview beschikbaar zodat ontwikkelaars met de nieuwe functionaliteit konden testen, en in Vista en 7 vormt IPv6 de basis voor de netwerkcommunicatie. Ik ben normaal gesproken helemaal geen liefhebber van Microsoft software (voornamelijk Apple hier in huis) maar in dit geval hebben ze gedaan wat veel andere bedrijven ook hadden moeten doen: ruim op tijd beginnen met het ondersteunen van nieuwe standaarden.

Franzki
Ik vind de discussie voor een deel offtopic... maar daarom niet minder interessant.

Kan iemand mij uitleggen waarom een Windows Vista of Windows 7 installatie een internetverbinding plat kan leggen als IPv6 is ingeschakeld?

Kan het Zyxel modem hier niet tegen?
Kunnen de aangesloten pc's met Windows XP hier niet tegen?
Of is het een "broodje aap" verhaal?

@Steffann
Helaas is het uitschakelen van IPv6 in een aantal gevallen de oplossing geweest voor de verbindingsproblemen... wat zou in jouw ogen de oplossing moeten zijn?

EdP
Sorry maar ik kan je geen gelijk geven. In de praktijk blijkt IPv6 op de ene pc vaak de oorzaak voor het wegvallen van internet op de andere pc.

99% (hele groffe schatting van mij) van de internet-gebruikers gebruikt nou eenmaal een router dat geen IPv6 ondersteunt, dus deze "nobele" actie van Microsoft, dat tot nu toe aan heel veel standaarden geen boodschap had, is zacht gezegd een tikje niet op z'n plaats.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet kwijt maar nog wel lokaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:46:30
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv