obey-robots.txt
03 December 2016, 01:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Duidelijkheid over Telfort via KPN of Tiscali netwerk

Puma
Ik merk dat veel mensen het niet goed snappen wat het verschil is en vaak onterechte redeneringen gaan maken met andere providers.

VOIP

Dit is een techniek om te bellen over Internet.
Telfort maakt gebruik van het bestaande VOIP netwerk van Tiscali (Tiscali telefonie dus).

ADSL verbinding

KPN:

KPN huurt bandbreedte aan Telfort, om hun klanten aan te sluiten op een 8 Mbit lijn via het KPN netwerk. Het heeft dus puur met Internet te maken en staat volledig los van VOIP!

Babyxl (Tiscali. nu Telfort):

Dat is het oude netwerk van Babyxl. Het netwerk is overgenomen door Tiscali en nu weer verkocht aan KPN. KPN heeft vervolgens Telfort Internet in het leven geroepen en levert diensten via het oude Babyxl en KPN netwerk.

================================

Wat is het verschil als ik via KPN netwerk Internet krijg of via het oude Babyxl netwerk?

Niets. DSL is DSL. Je krijgt echter tot 8 Mbit via KPN en tot 20 Mbit via Babyxl.

Veranderd mijn VOIP lijn dan ook? Gaat dat ook via KPN?

Ja en nee. Ja het VOIP verkeer wordt dan via het KPN netwerk gerouteerd naar Amsterdam of waar Tiscali hun VOIP netwerk toen der tijd hebben opgezet.
Nee je krijgt geen InternetPlusBellen VOIP dienst van KPN!

Het verschil is dus alleen dat jouw VOIP verkeer via het KPN ADSL netwerk gaat ipv Babyxl.

Ik kom van InternetPlusBellen of Surfen en Bellen. Ik wil niet via KPN Telfort Internet vastbellen krijgen.

Nogmaals. VOIP dienst blijft hetzelfde. Het netwerk om uw gesprekken ermee te transporteren kunnen via 2 netwerken gaan. Of KPN of Babyxl.

Kan ik beslissen via welk netwerk?

Nee. Telfort bepaald waar u op aangesloten wordt. Dit heeft ook met het beschikbare netwerk te maken. Als Tiscali op uw woonplaats niet leverbaar is, dan kan Telfort dat niet veranderen!
U krijgt dan een tot 8 Mbit ADSL verbinding via het KPN netwerk.

Waarom niet via één netwerk?

Om de maximale beschikbaarheid te garanderen. KPN is bijna landelijk beschikbaar en Babyxl ongeveer 55%. Laatste kan niet bevestigd worden!

Telfort is ontstaan door Tiscali over te nemen. Waarom een bestaand netwerk laten roesten?

Alice is bijvoorbeeld lang niet overal beschikbaar en om Alice een stapje voor te blijven, heeft KPN besloten om ook via het KPN netwerk een verbinding op te leveren.
Gewijzigd door Puma op 02 februari 2008, 21:40

mastah
hoi Puma het is helemaal duidelijk dan zit ik gelukkig aan de goede kant, maar zou je de maximale snelheid van 8 mb en telefoon krijgen voor €29,95 dan krijg je niet de snelheid waar je op hoopt maar dan is het nog steeds de goedkoopste aanbieder, ik heb dan het geluk dat ik 16 mb krijg maar als ik 8 mb krijg dan had ik het denk ik ook gedaan, kijk maar eens rond dan zie je het prijzen verschil dan is het volgens mij zelfs met 8 mb nog een goede aanbieding, alleen jammer dat ze geen nieuwsgroepen ondersteunen, maar voor deze prijs heb ik er wel vrede mee...

mvg marcel

Richard
Ehmz... hier schrik ik wel even van. Is op een of andere manier te controleren of er een Tiscali netwerk in je centrale ligt?
Ik heb namelijk geen zin om 8 mbit te krijgen als ik 20mbit hebben wil.

De speedcheck op de Telfort site geeft 19mbit aan. Van BBNed en Orange weet ik dat ze in onze centrale liggen.
Kan men een beetje van die Speedcheck uit gaan op de site van Telfort?

mastah
hoi Richard ga hier maar niet van uit ze garanderen niks, je kunt 20mb hebben maar het kan ook een stuk minder zijn en daar doe je niks aan, kijk eens rond welke aanbiedingen er lopen en vergelijk dan eens de prijs met 8 mb..

suc6 marcel

hondengek
Dank u Puma voor de zeer duidelijke uiteenzetting!
Blijkbaar hoor ik tot de gelukkigen want als heel Waterland onder zeil ligt, haal ik -na eerst enkele schietgebedjes gepreveld te hebben, soms de 20 Mb.
Meestal ver eronder met uitschieters van 2-3 Mb.
Ik heb niets te klagen dus; bovendien geldt ook in Providerland: alle waar naar zijn geld.

Maar wat nu als je via het KPN-netwerk bent aangesloten en je verbinding dus afgeknepen wordt tot max. 8 Mb?
Weliswaar schermt T. met de slogan "razendsnel tot 20 Mb" maar als je die bovengrens sowieso nooit en te nimmer kunt halen is er m.i. in dat geval duidelijk sprake van misleiding en niet zo weinig ook.

Misschien dat T. toch niet zo'n nette club als op het eerste gezicht leek?
Het gestaag stijgende ontevredenheids=percentage spreekt boekdelen.
In ruim een maand steeg dit van 20 naar nu ruim 30 %!

Één op drie ontevreden bij een nog zo prille onderneming; het staat ze netjes..!

Puma
Richard schreef:
Ehmz... hier schrik ik wel even van. Is op een of andere manier te controleren of er een Tiscali netwerk in je centrale ligt?
Ik heb namelijk geen zin om 8 mbit te krijgen als ik 20mbit hebben wil.

De speedcheck op de Telfort site geeft 19mbit aan. Van BBNed en Orange weet ik dat ze in onze centrale liggen.
Kan men een beetje van die Speedcheck uit gaan op de site van Telfort?

Postcode check kan dit bevestigen.

Wanneer je boven de 8 mbit zit, dan heb je sowieso te maken met het babyxl netwerk. Wanneer je eronder zit, dan heb je meestal KPN, maar dat hoeft niet!

Je kan namelijk ook op bijv 4 KM afstand wonen en dan zit je weliswaar op het babyxl netwerk, maar boven de 8 mbit kun je vergeten.

Je kon, toen speedlinq.nl nog bestond, gemakkelijk kijken op welke netwerken je ADSL kon aanvragen. Dit is niet meer mogelijk omdat speedlinq ook Telfort Internet is geworden.
Gewijzigd door Puma op 03 februari 2008, 12:06

Richard
Ah gelukkig. Ik had die 19 mbit op de check.
Gaat opeens snel met de aanvraag, ik stond op stap 1, vandaag gecontroleerd nu ben ik al op de voorlaatste stap dus al voorbij de "werkzaamheden in de centrale", terwijl het Orange abonnement pas op 14 maart overgaat naar Telfort.
Maarja ik zal deze week de brieven nog wel krijgen, heb goede hoop.

Nova25
Het verhaal klopt niet helemaal:
Er zijn inderdaad 2 (adsl)netwerken waar telfort gebruik van maakt, dat is het babyxl netwerk(tiscali) en het kpn netwerken (kpn wholesale)
Het primaire netwerk is het babyxl netwerk, deze is volledige adsl2+ geschikt. Maar niet overal te krijgen, 60% dekking (beperkte dekking dus)

Als babyxl netwerk dus niet beschikbaar is, word het geleverd over kpn(wholesale). Dit netwerk heeft bijna een landelijke dekking (99%)
Maar: Het KPN netwerk is niet helemaal adsl2+(20Mbit) geschikt, er zijn dus inderdaad bepaalde gebieden waar je max. 8Mbit kan halen.

Het klopt niet dat als je via het KPN netwerk word aangesloten dat je dan maar gelijk max 8Mbit kan krijgen, het ligt er gewoon aan of KPN de betreffende centrale heeft geupgrade. 20Mbit kan dus zeer zeker wel via het KPN netwerk!

Het is eenvoudig te zien door de telfort snelheidscheck uit te voeren als deze boven de 8Mbit komt dan is er gewoon ADSL2+ beschikbaar.

PS: Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen bijv. als de kwaliteit van het koper niet goed is of de afstand te lang kan er altijd besloten worden door telfort om je op max 8Mbit te zetten voor de stabilieit, ook al ben je aangesloten op een adsl2+ centrale!

Puma
Fout.

KPN heeft een dekking van 92% en niet 99%.

Telfort levert via het KPN netwerk alleen 8 Mbit en niet 20 Mbit!
Omdat KPN die zelf wilt gebruiken.

Bewijs:

Zwolle. Centrale stadshagen.
KPN ADSL2+ DSLAM's. Ik heb zelf de laatste 2 kaarten vervangen met ADSL1 techniek.

Vriend van mij besteld telfort en zit op centrale stadshagen. Kan alleen 8 Mbit krijgen!

Zwolle heeft 3 centrales en alleen die van centrum bevat Babyxl apparatuur.
Gewijzigd door Puma op 20 februari 2008, 14:55

Nova25
Alle 3 de centrale's die in zwolle staan hebben babyxl appartuur.
BabyXL check: http://pqcc.mybabyxl.com/PostcodeCheck.asp

En dat KPN de 20Mbit voor zichzelf wil houden is onzin!

Bewijs:

Een maatje van mij heeft telfort internet en woont in middelburg
Er is 1 centrale in middelburg namelijk Middelburg-Centrum (Mdb-C), daar heeft Babyxl (tiscali) géén appartuur staan. In zeeland is tiscali nooit beschikbaar geweest.
De snelheidscheck gaf bij hem 20Mbit aan, en zijn modem traint ook mooi in rond 20Mbit. Via het KPN (Wholesale) netwerk dus Wink

Ik zou dus maar eens goed kijken bij die vriend wat zijn intrain waardes zijn, misschien heeft hij het brak aangesloten of woont hij gewoon te ver weg van de centrale.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Duidelijkheid over Telfort via KPN of Tiscali netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:11:54
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv