obey-robots.txt
09 December 2016, 16:25
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Problemen vaste telefonie

jwvanessen
Mijn buurman gebruikt exact dezelfde configuratie als ik, ZyXel Prestige 2602H-61C, ook zijn in instellingen en de manier van aansluiten identiek. Ik gebruik Telfort als jaren zonder problemen maar in zijn situatie vallen gesprekken weg en klagen bellers dat ze niet bereikbaar zijn.
Ik heb de instellingen van de router nogmaals gecontroleerd en alles staat gelijk als bij mij.
Zou het eventueel kunnen liggen aan de firmware van de router? Die is enkele jaren oud en nimmer geupdate. De router staat in de directe nabijheid van het ISTA-punt, ik heb de kabel tussen ISRA-punt en router al vervangen. Op de router zit een Siemens Gigaset DECT aangesloten met een zeer korte flatcable van ca. 20 cm. Iemand tips?

EdP
Een ding dat heel anders kan zijn tussen jullie woningen: een aftakking op de telefoon-aansluiting. Verifieer dat er geen enkele aftakking is gemaakt in de telefoon-aansluiting tussen het modem en de KPN aansluiting (controleer ook het ISRA punt intern als het bijv. een varkenssnuit is).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Indien u nog gebruik maakt van de originele firmware, zou ik u zeker aanraden
MS7b4 te downloaden.
Met name voor de zwarte modems is het erg belangrijk de laatste versie van de firmware te draaien (deze stamt uit 2006, maar toch Wink). Hier zitten verbeteringen voor VoIP en wireless in.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

jwvanessen
Dag Wouter,
Als ik de laatste firmware installeer, hoe zit het dan met de sip-instellingen? Blijven deze gehandhaafd? Ik zal in ieder geval even de instellingen backuppen. Verder eventueel nog suggesties?
JW
Gewijzigd door jwvanessen op 14 december 2009, 11:19

Telfort webcareteam
Nee, alle instellingen worden terug gezet naar de standaard instellingen. Dus telefonie, wireless en andere wijzingen welke u heeft aangemaakt, zullen opnieuw gedaan moeten worden.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen vaste telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Problemen met Hosting2go Algemeen 8 14 augustus 2012, 21:54
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
problemen met het vinden van servers. Snelheid 5 12 september 2011, 06:51
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:44:37
| Lutz10:03:00
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv