obey-robots.txt
04 December 2016, 17:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lijn afgeknepen na storing

danigator
Onlangs had ik een storing, niet lachen, een muis heeft de draad vanaf de modem naar het isra punt doorgeknaagd. Deze lijn was erg lang een meter of 14. Mijn waardes bedroegen toen :
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 24 db

noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 42 db
dsl up 5856/896kbps

Nu heb ik de lin vervangen door een korte draad van 1 meter en lees de volgende waarden:
noise margin upstream: 6 db
attenuation upstream: 23 db

noise margin downstream: 12 db
dsl up 4096/864kbps

Zoals je ziet is de attenuation downstream aanmerkelijk hoger en dit zou een betere verbinding moeten geven. Echter omdat ik enkele dagen terug dat probleempje had heeft men de lijn afgeknepen en een belletje naar de helpdesk met uitleg heeft niet mogen baten. Wel zij men dat inderdaad de verbinding is beperkt tot deze snelheid, maar het feit dat de lijn beter is geworden en ik voor het "muis" incident geen problemen had was geen reden om dat even voor me aan te passen.
Hoe krijg ik mijn verbindingssnelheid bij telfort weer omhoog?

Telfort webcareteam
De marges zijn hoger, wat juist voor een lagere verbinding zorgt. Wat gebeurt er als u de modem uit- en aanzet?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

danigator
Blijft hetzelfde, ook reset uitgevoerd. Helpdesk gaf ook al aan dat de lijn is geknepen dus wat ik zelf verder doe maakt weinig uit. De kabel is beter op het isra punt aangesloten d.m.v. solderen van de twee draden.
Verder lees ik altijd dat wanneer de noise margin downstream te laag is de verbinding niet goed zou werken maar dat klopt dus niet?

Dit haal ik bv. van de xs4all helpsite:
'noise margin upstream' : Moet liefst boven de 6 zijn, hoe hoger hoe beter
- Voor Noise margin downstream scrollt u aan de rechterkant iets naar beneden
- 'noise margin downstream': Moet het liefst boven de 6 zijn hoe hoger hoe beter
- 'line attenuation': dit geeft de lijn verzwakking en daardoor indirect de lengte van uw ADSL-lijn aan. Het 1e getal (attenuation upstream) moet ongeveer de helft van de waarde van het 2e getal (attenuation downstream) zijn. Hoe lager hoe beter.
Gewijzigd door danigator op 07 december 2009, 13:22

Telfort webcareteam
Daar ben ik het niet mee eens, een hoge marge betekent doorgaans dat dat nodig is (dus dat er veel ruis op de lijn zit). Het is in principe wel goed dat de marge omhoog gaat zodra er ruis op de lijn zit (hogere marge, lagere snelheid, betere stabiliteit), maar niet in het algemeen.
Zou u mij per PB uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen zenden?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Uw verbinding is aangesloten op een ADSL1 kaart, de demping is ook aan de hoge kant. Ik heb het profiel opgehoogd naar 6, we zullen zien of het stabiel blijft.

Wouter

danigator
Ahh super, heb inderdaad mijn oude downloadsnelheid weer terug, Bedankt voor de snelle replies.
Gewijzigd door danigator op 07 december 2009, 13:39

Telfort webcareteam
Zou u nogmaals een overzicht van het spectrum (up- en downstream) kunnen posten? Ik zie dat de marges niet helemaal optimaal zijn, misschien dat u de modem ook eens kunt rebooten en dan nog een keer een overzicht van het spectrum kunt posten.

Wouter

danigator
noise margin upstream: 10 db

noise margin downstream: 1 db

5856/768 kbps en ik zal nu de zaak rebooten en kom dan terug met de nieuwe waarden.

Hier na uit/aan zetten modem

noise margin upstream: 10 db

noise margin downstream: 3 db

Ik zal nu even een reset geven d.m.v. paperclip.
Gewijzigd door danigator op 07 december 2009, 14:10

danigator
na reset dmv paperclip 20 tellen achterin...

noise margin upstream: 9 db

noise margin downstream: 1 db

snelheid hetzelfde.

Telfort webcareteam
Hmm. De SNR downstream blijft veel te laag. Probeer de modem 's avonds eens te rebooten.

Wouter

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lijn afgeknepen na storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Storing Enschede Storing 1 16 augustus 2014, 10:47
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:05
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv