obey-robots.txt
06 December 2016, 03:52
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Achterblijvende (internet) snelheid

Roel
Best Telfort Webcare team ,

Graag wil ik u het volgende voor advies voorleggen.

Vorige week ben ik geruisloos van CS naar Telfort geruisloos overgegaan mijn complimenten.
Mijn CS abonnement was 8 MB incl. bellen en zou dus nu max 20MB incl. bellen zijn.
Echter van enige snelheidverhoging (Nuria) is geen sprake, dat ik het niet het maximale als ISDN gebruiker vergeleken met een POTS gebruiker zal halen is mij bekend, maar van enige verhoging zou m.i. sprake moeten kunnen zijn ook gezien onderstaande waarden (Telfort 11-15 MB ).
Om de bekabeling in huis uit te sluiten verschillende testen gedaan, zie hieronder.
ISRA-punt is van het type 1 (schroefjes)

Graag dus uw mening cq advies. Mogelijk kunt u bijvoorbeeld een lijnmeting uitvoeren.
Bij voorbaat hartelijk dank, Roel

Afstand tot centrale (ca. 1 km) ooit opgekregen door CS(viertelmeting?), dit vind ik zelf niet onlogisch weet namelijk waar de centrale staat. (bbned geeft 949 m)

ZyXEL modem (zilverkleurig) traint in met 9116 kbps/ 828 kbps
Speedtest.net D 7,67 Mbps, U 0,7 Mbps, P 26 ms

DSL Line
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 88 77 66 00 00
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 6 db
attenuation downstream: 27 db

=/=

1-ter test telefoonsnoer uit splitter:
intrainen 9116/842 kbps ipv 9116/ 828
speedtest.net D 5,33 Mbps; U 0,56Mbps; P 59 ms

2- ter test ISRA - Modem (geen splitter ertussen)
intrainen 9116/828 hetzelfde
Speedtest.net D 7,29 Mbps; U 0,29 Mbps; P 132 ms

noise margin upstream: 8 db hetzelfde
output power downstream: 22 db hetzelfde
attenuation upstream: 8 db ipv 7
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 99 aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 88 77 66 00 00
noise margin downstream: 14 db hetzelfde
output power upstream: 6 db hetzelfde
attenuation downstream: 27 db hetzelfde

3-ter test: modem dichtbij ISRA-punt incl. splitter met ca 1m plat 4-aderig snoer:
intrainwaarden 9116/917 ipv 9116/ 828

Speedtest.net, D 7,77Mbps ; U 0,79Mbps; P 30 ms

noise margin upstream: 9 db ipv 8
output power downstream: 22 db hetzelfde
attenuation upstream: 7 db hetzelfde
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: bb bc bc bb bb bb aa aa aa a9 99 98 87 66 00 00
noise margin downstream: 14 db hetzelfde
output power upstream: 6 db hetzelfde
attenuation downstream: 27 db hetzelfde

4-ter test Ik beschik niet over een ander modem om daarmee nog mee testen uit te voeren.
Gewijzigd door Roel op 06 december 2009, 22:12
 
Franzki
Hallo Roel,

Wat is de maximale snelheid volgens de postcodecheck op de Telfort website?

Als dit veel hoger is dan wat je nu haalt, kun je dit het beste melden bij de telefonische Telfort Support. Voor de kosten (op dit moment 1 cent per minuut) hoef je het niet te laten.

Op basis van de signaalwaarden zou een hogere snelheid in theorie mogelijk moeten zijn. Maar daarvoor moet je wel op een centrale zitten die ADSL2+ aankan. Telfort Support kan hier uitsluitsel over geven.
 
EdP
Een downstream noise margin van 14dB lijkt mij vrij hoog, dit zou een profiel instelling kunnen zijn. Ergens tussen de 6 en de 9 dB zou normaal moeten zijn.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Franzki
Als aanvulling op EdP,

Het zou inderdaad een profiel-instelling kunnen zijn vanwege het "oude" 8Mbps Compuserve-abo.

Maar zoals ik eerder meldde, kan het ook een technische beperking zijn in de centrale.

De postcode-check en een telefoontje naar Telfort support, kunnen helderheid brengen.
 
Telfort webcareteam
@Roel,

Zou u mij per PB uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen zenden? Ik wil graag even controleren of de snelheid al aangepast is.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Telfort webcareteam
Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Ziet er goed uit, bijna geen errors en mooie demping/ruis e.d. waarden.
Wat er aan de hand is, is dat het profiel simpelweg nog niet aangepast is Smile We laten alle profielen technisch ongemoeid, totdat de migratie volledig voltooid is. Vervolgens zullen de snelheden aangepast worden, waarschijnlijk eind deze maand.

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 07 december 2009, 12:17
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Roel
Telefonisch toegezegd:
Doorfluiten van een telefoonlijn: de lijn doormeten.
De te gebruiken apparatuur maakt fluittonen waaraan je kan horen hoe het met de kabel gesteld was. Zo kan KPN de kwaliteit van de kabel, eventuele breuken en andere gebreken opsporen
 
Roel
Webcareteam,

Zijn de profielen geactualiseerd? Ik constateer namelijk veranderingen, die ik niet helemaal begrijp, zie hieronder.
Kunt adviseren c.q. het een en ander toelichten? Opvallend is de verabndering in de beide noise margins.
Vast vriendelijk bedankt.


Dit had ik ca. 8 dec 09:
DSL Up: 13.506 kps/ 986kps

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: cc cc cc cc cb cb bb ba aa aa a9 99 88 76 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 6 db
attenuation downstream: 27 db
tone 64- 95: 9a aa bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb aa aa aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa ab
tone 128-159: aa aa aa aa aa a2 aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9
tone 160-191: 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 98 88 99 89
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 77 78
tone 256-287: 28 78 88 87 88 87 88 87 88 78 77 77 78 88 88 88
tone 288-319: 88 78 77 88 87 87 77 78 88 88 88 89 88 88 89 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 89 98 88 98 88 88 88 88 98 88 87
tone 352-383: 78 78 77 78 88 77 87 87 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 89 88 88 88 88 88 88 88 98 88 88 88 88 89 99
tone 416-447: 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 448-479: 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 65 54

nu, vandaag de dag teruggelopen naar:

DSL Up: 12342 kps/ 921, maar ook 12135/889 komt voor (vorige week)

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: bb bb bb bb bb ba aa aa aa a9 99 98 87 76 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 6 db
attenuation downstream: 27 db
tone 64- 95: 99 99 a9 aa ab aa bb bb bb bb ba aa ba bb aa aa
tone 96-127: aa aa a9 aa aa a9 aa aa aa aa aa 9a a9 a9 aa a2
tone 128-159: 9a 99 a9 aa 99 99 9a 9a 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 98 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 77 87 77 88 87 88 78 78 78 88 78 77 88 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 256-287: 27 77 87 77 77 77 77 77 78 97 77 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 78 77 88 87 78 99 87 77 77 77 78 88 77 79 99
tone 320-351: 99 99 99 99 98 89 98 99 88 87 78 77 77 77 77 77
tone 352-383: 77 77 71 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 76 77 77 77 77 77 77 66 67 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 76 67 76 66 66 66 56 66 55 55 55 54 55 41
Gewijzigd door Roel op 28 december 2009, 17:52
 
Telfort webcareteam
Ik zou goed de bekabeling nakijken want de 1Mbit upload moet gehaald kunnen worden. De downstream snelheid zal daarmee ook omhoog gaan.

- Direct op IS/RA aansluiten met een kort kabeltje
- Als dit kabeltje nooit is vervangen is dit het moment om dat te doen.
- Controleer of er geen doorverbindingen naar andere telefoonstopcontacten zitten elders in huis
- Controleer op corrosie van contactpunten

Hugo



Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Roel
Zal ik nog eens extra doen, maar met deze bekabeling heeft het modem enige tijd ingetraind op 13506.
Hoe verklaart u dit dan? Roel
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Achterblijvende (internet) snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:35:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv