obey-robots.txt
04 December 2016, 17:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Herconnectie problemen

TheMythe
Hay,

Ik speel sinds geruime tijd een online spel (Neverwinter nights) en toen ik bij Direct-ADSL zat had ik nooit problemen op in- en uit te loggen op de online servers.
Nu zit ik bij Telfort (20/1) abonnement en moet ingelogt blijven. Als ik langer dan 5 minuten uitgelogt ben op een server, dan moet ik 2 uur wachten eer ik er weer in mag loggen.
Op het fora omtrend dit spel is hierover niets te vinden en bij herhaaldelijke navraag onder andere spelers, blijkt niemand daar last van te hebben.
Dan ga ik het toch wel richting mijn ISP zoeken..

Tips/suggesties en willekeurige [piep] zijn allemaal welkom!

Modbreak: voortaan normaal lettertype gebruiken s.v.p.
Gewijzigd door EdP op 25 november 2009, 00:04

EdP
Check je modem Logs voor disconnects (CALL DETAIL RECORD).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

TheMythe
Hay,

Ik zit in de logs te kijken, maar heb het tot dusver niet kunnen vinden. Ook heb ik net mijn router een reset gegeven daar ik het wachtwoord kwijt was.

Terzijde, ik deed de grote letters omdat ik slecht zie, ik wist niet dat het zo'n probleem zou zijn direct. Overigens vraag ik me af waarom die optie er is als er geen gebruik gemaakt van mag worden.

Hopend op een spoedige reactie.

Groeten,

TheMythe

EdP
Die optie zit erin om iets te benadrukken, maar voor diegenen die niet slecht zien is het minder fijn als de hele tekst met koeienletters is geschreven. Tip: tekstgrootte aanpassen met Ctrl+scrollwieltje.

Welke lampjes op het modem branden er, hoe, en welke kleur, wanneer je uitgelogd raakt?

TheMythe
Hay,

Op mijn modem blijven gewoon alle lampen branden en ik heb verder ook gewoon internet. Alles doet het perfect op het herinloggen na als het langer dan 5 minuten duurt, dan sta ik 2 uur de wacht. De server is niks mis mee, iedereen kan desgewenst in- en uitloggen naar hartelust.
Het lijkt alsof hij dat IP-adres voor een periode tegenhoudt om verbinding mee te maken....Vreemd genoeg is dit de enige applicatie waar ik bij last heb.
De applicatie zelf heb ik al herhaaldelijk ge´nstaleerd en ook alle juiste porten al geforward, je weet maar nooit.

Groeten,

TheMythe

EdP
Is de verbinding draadloos? Zit er een router tussen?

TheMythe
Hay,

Het betreft een routermodem Zyxel P-2602H-D1A
Gewoon met kabels. Geen splitter of andere PC's aanwezig.

Groeten,

TheMythe

EdP
ADSL lijkt dus niet weg te vallen.
Hou ook de WAN Up time in de gaten van de Status > Packet Statistics pagina van het modem.

TheMythe
Hay,

Niks valt weg. Soms staat mijn PC weken aan en doet de applicatie het nog veilloos. Soms na een herstart zit er te veel tijd tussen waardoor ik zeer lang mag wachten.

Groeten,

TheMythe

PS: Ik zal dus de logboeken in de gaten houden, maar heb nog niet de naam gevonden die je eerder opgaf...

EdP
Misschien dat het ZyXEL modem net wat langzamer is met dhcp.
Stel je netwerkkaart maar in op een vast IP adres, bijv. 192.168.1.2, netmask=255.255.255.0, gateway=192.168.1.254, DNS=192.168.1.254.

Overigens, als je uitsluitend bedraad werkt en je netwerk valt uit zonder dat dsl uitvalt, dan zou ik in de eerste plaats de netwerkkabel verdenken. Probeer 's een andere.
Gewijzigd door EdP op 26 november 2009, 00:32

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Herconnectie problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Problemen met Hosting2go Algemeen 8 14 augustus 2012, 21:54
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
problemen met het vinden van servers. Snelheid 5 12 september 2011, 06:51
NAT problemen met XBOXLive Storing 6 05 april 2011, 13:22
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:47
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv