obey-robots.txt
07 December 2016, 13:24
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

negatieve bkr registratie

Said_bs
Hallo allen (webcareteam),

Twee weken geleden ben ik bij de Hypotheker langs geweest omdat ik een appartementje wil gaan kopen. Op basis van mijn salaris, financiële verplichtingen e.d. was alles in orde maar na controle bleek ik een A2 registratie bij het BKR te hebben. Deze registratie is afkomstig van telfort. Hierdoor kom ik niet voor een NHG of starterslening in aanmerking terwijl ook het verkrijgen van financiering een stuk lastiger zal worden (om niet te zeggen onmogelijk).

Het schrijnende is dat dit telefoonabonnement door mijn ex-vrouw is afgesloten maar wel op mijn naam omdat zij niet de Nederlandse nationaliteit had. Dit huwelijk is gestrand en mijn ex-vrouw heeft er vervolgens een potje van gemaakt. Het grote probleem is dat mijn ex-vrouw in eerste instantie in de huurwoning is blijven wonen waar ALLE POST NAAR TOE GING. Zij heeft er echter een verschrikkelijk potje van gemaakt, rekeningen niet betaald, etc. Nadat zij eindelijk de woning uit was en ik er weer in, ben ik er achter gekomen wat een verschrikkelijke financiële rotzooi zij voor mij had achtergelaten. Ik ben vervolgens aan het puinruimen geslagen en heb de achterstand bij Telfort meteen en in éénmaal ingelost. Ik dacht dat daarmee de kous af was en heb er nooit meer naar omgekeken. Er bleek echter al een A2 registratie bij het BKR gedaan te zijn terwijl er niets meer openstaat. Ik heb dus nooit van dit abonnement gebruik van gemaakt en het was ook mijn ex-vrouw die de rekeningen moest betalen. Dit heeft zij niet gedaan en nu zit ik met de ellende van een BKR registratie. Het lijkt er op of dit huwelijk mij blijft achtervolgen.

Ik wil graag dit hoofdstuk afsluiten en met mijn nieuwe vriendin gaan samenwonen maar dat wordt mij dus onmogelijk gemaakt.

Kan iemand en meer in het bijzonder het webcare mij helpen om van die BKR registratie af te komen.

groet
Said

EdP
Het Telfort Webcareteam kan je hierbij mogelijk helpen.
Wat ik niet snap is hoe je een BKR notatie kunt oplopen als een contract met openstaande schuld niet op je eigen naam staat. Dat lijkt mij niet in orde
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Said_bs
Hallo Edp,

Het contract stond dus WEL op mijn naam daar zit em de ellende juist in.
Voor de rest had ik niets met het contract te maken ik belde er niet mee niets.

Telfort webcareteam
@Said_bs

Na het lezen van uw bericht heb ik begrip voor uw situatie. Echter, wij zijn een Overeenkomst met u aangegaan en dat wil zeggen, u (contractant) bent verantwoordelijk voor de simkaart.

Op het moment dat een factuur langer dan 85 dagen bij ons openstaat, zijn wij verplicht dat te melden aan het BKR.
Nadat het bedrag is voldaan, geven wij dat ook door aan het BKR en krijgt het dossier een einddatum. Vanaf dat moment blijft u bij hen negatief geregistreerd voor de periode van 5 jaar.

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Said_bs
Hallo Daphne,

Kan ik hieruit opmaken dat er geen mogelijkheid is om van die registratie af te komen dan wachten tot de termijn van 5 jaar verstreken is?

Telfort webcareteam
@Said_bs

Dat klopt dat de registratie blijft staan. Wij kunnen niets voor u veranderen.

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

mesa57
Lees dit eens :
http://www.bkr.nl...spx?pid=93

Het kost wel geld, maar misschien de moeite waard :
http://www.regist...nsten.html

Zoek ook ff verder op internet, er zijn er meer.

En beste webcare :

De financiële instelling die u bij BKR heeft geregistreerd heeft altijd de mogelijkheid uw registratie aan te passen. Het probleem is vaak dat zij uw verzoek niet serieus nemen of ten onrechte aangeven niets voor u te kunnen betekenen.

Dus telfort kan het wel laten aanpassen.
Gewijzigd door mesa57 op 24 november 2009, 17:49

Franzki
Het schrijnende is dat dit telefoonabonnement door mijn ex-vrouw is afgesloten maar wel op mijn naam omdat zij niet de Nederlandse nationaliteit had.

De vraag is wie de overeenkomst met Telfort heeft afgesloten. Als het contract op jouw naam stond en jij hebt je handtekening gezet dan ben jij dat. En ondanks het feit dat jij met je ex-vrouw afspraken had dat zij de rekening zou betalen, blijf jij in dat geval verantwoordelijk voor de betalingsachterstand.

Telecombedrijven zijn verplicht deze bkr-registratie te doen... en ik vrees dat ze formeel gelijk hebben.

Said_bs
Hallo allen,

Bedankt voor de info en voor de responsen op mijn post. Jammer dat het niet verholpen kan worden op een andere manier maar goed het zij zo
mesa57 bedankt voor de links ik zal eens rondspeuren en verder wens ik jullie allen veel succes toe met alles.

Gegroet said

EdP
@Said: blijkbaar had ik iets door elkaar gehusseld, maar het blijft wel een apart verhaal dat iemand anders op jouw naam een contract kan registreren (en ondertekenen). Of heb je dat zelf gedaan op haar verzoek o.i.d.

P.S. ik weet dat het kan, heb zelf n.l. ook eens een contractovername voor iemand anders geregeld. Mega-vreemd dat ze daar zomaar aan meewerken eigenlijk.
Gewijzigd door EdP op 25 november 2009, 00:20
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'negatieve bkr registratie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen reactie Telfort maar wel BKR registratie Algemeen 1 05 augustus 2010, 18:20
BKR A2 registratie Algemeen 3 16 juli 2010, 13:13
BKR registratie Algemeen 5 11 april 2010, 19:26
onterechte en onrechtmatige A2 BKR registratie Algemeen 14 03 april 2010, 00:33
Negatieve BKR a2 Algemeen 3 03 november 2009, 13:33
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:25:45
| hilka8501:29:18
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv