obey-robots.txt
04 December 2016, 17:14
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Instabiele internetverbinding

FrankL
Hallo,

Wij zijn voormalige Speedlinq-klanten die overgezet zijn op het Telfort netwerk. Sinds ongeveer een maand is de verbinding erg instabiel en valt regelmatig uit. Er zit echter geen regelmaat in: de verbinding kan het twee dagen goed doen en vervolgens meerdere keren in een uur uitvallen. Als de verbinding uitvalt staat in de webinterface van de modem/router dat de DSL verbinding niet is aangesloten en dat ik moet controleren of de kabel is aangesloten. Over het algemeen herstelt de verbinding zich weer in ongeveer een minuut tot het moment dat hij weer uitvalt.

We gebruiken de modem/router die we van Speedlinq hebben gekregen. Dat is een "SpeedTouch 780" met firmware versie 6.1.7.2 (niet de nieuwste, maar voor zover ik gelezen heb wel de stabielste). Volgens de postcodecheck van http://postcodecheck.bbned.nl (ik kon geen postcodecheck van de KPN vinden die de afstand aangaf) wonen wij ongeveer 650 meter van de centrale vandaan.

Dit is de informatie uit de modem/router:
DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:35:09
Modulation: G.992.5 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 738 / 6.998
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 7,82 / 43,18
Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 10,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 23,0 / 26,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 9,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 18 / 0
FEC Errors (Up/Down): 1 / 6.319
CRC Errors (Up/Down): 1 / 46
HEC Errors (Up/Down): 0 / 45

Wat mij zelf opviel is de grote hoeveelheid FEC errors. Ook is mij opgevallen dat de snelheid sinds enkele weken lager is. We hebben een abonnement tot 20Mb en (zoals hierboven te zien is) is de bandbreedte een kleine 7Mb.

Ik heb zelf al geprobeerd om de modem/router een tijdje zonder stroom te zetten (een hele nacht de stekker uit het stopcontact gelaten). Ook heb ik de modem al een paar keer gereset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Verder heb ik de modem/router aangesloten zonder splitter ertussen. Het heeft allemaal niet geholpen.

Franzki
Aangezien de upload aan de lage kant is, zou ik beginnen met het nalopen van de bekabeling in huis.

Heb je het modem met een korte goede kabel direct op het isra-punt aangesloten?

Als je geen telefonie van KPN meer hebt, mag de splitter er tussenuit.

Fouten (HEC, FEC, etc.) kunnen niet zoveel kwaad... er zijn dagen dat ik er miljoenen heb, zonder merkbare problemen.

Telfort webcareteam
Omdat de upload ook niet gehaald wordt lijkt er iets met de bekabeling niet goed te gaan. De upload zit namelijk in de lage frequenties en hoort eigenlijk altijd gehaald te worden.

Waar zit uw ISRA punt?

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Als aanvulling op je bericht....

Als je wilt weten wat je haalbare snelheid is met Telfort internet, zou ik eens de postcodecheck doen op de Telfort site.

Dan weten we ook een beetje wat er haalbaar zou moeten zijn...

FrankL
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb de modem niet direct op het ISRA punt aangesloten. Ik weet namelijk niet waar hij precies zit (ik heb wel een lasdop gezien bij de voordeur, maar de kabels die daaruit komen gaan de "verkeerde" kant op) en ik denk ook niet dat de huisbaas het waardeert als ik aan de bekabeling ga zitten. Dus ik zal de huisbaas eens een e-mail sturen hierover.

De postcodecheck van Telfort (op http://internet.telfort.nl/shop/index.html) geeft overigens een geschatte snelheid van 15 tot 20 Mb aan.

Telfort webcareteam
Dan geeft u zelf eigenlijk al een beetje het juiste antwoord.

Die lasdop is het IS/RA punt en als u in staat bent de verbinding daar direct op te testen zult u eens zien wat dit met de snelheid en stabiliteit doet!

Ik zou echt gaan proberen te regelen met de huisbaas dat uw modem daar in de buurt kan staan. Voordat dit getest is mag de klantenservice ook eigenlijk geen monteur aansturen omdat wij de stabiliteit garanderen tot aan het ISRA punt.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 23 november 2009, 15:56
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
je zou in elk geval eens kunnen uitzoeken hoe de bekabeling loopt vanaf het isra-punt. Misschien valt daar nog iets aan te verbeteren. Misschien zitten er nog ergens aftakkingen of een slechte las.

Ik zit in een vergelijkbare situatie (antieke lasdop in het trappenhuis). Gelukkig ligt er hier een redelijk goede kabel (ronde kpn-kabel) en heb ik op dit moment een vrij stabiele verbinding.

Of het modem verplaatsen praktisch haalbaar is zul je zelf moeten beslissen. Maar de kans is groot dat het dan wel beter werkt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele internetverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Instabiele Verbinding Storing 2 20 september 2012, 22:18
instabiele verbinding Storing 5 16 februari 2012, 20:21
Instabiele verbinding Storing 1 03 februari 2012, 13:07
internetverbinding steeds eruit Storing 1 20 augustus 2011, 13:14
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv