obey-robots.txt
04 December 2016, 17:15
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Sinds 2 weken klapperende verbinding

Carlo T
Hallo,

wie kan mij updaten, ik heb inmiddels al een ticket lopen bij de helpdesk? Ben gisteren tot 2 x toe terug gebeld door de helpdesk
(zeer tevreden over de service btw) om technische hulp te bieden. Vandaag zie ik dus dat mijn verbinding gecaped is geworden naar 13055 kbps / 937 kbps terwijl ik voorheen makkelijk de 19MB haalde met downloaden. Helpdesk zou een lijncheck uit gaan voeren, vandaag tijdens het klussen in huis viel regelmatig de verbinding wederom uit Frown
Ik ben nu wel eens benieuwd wat er loos is daar ik niets te klagen had voor 2 weken terug en in 1 keer dropt mijn snelheid terug en begint de modem te klapperen.

Hieronder wat gegevens van mij:
Postcode 5921AK nr. 21

1: Wat zegt Telfort snelheidscheck?
15 tot 20 mb
2: Wat voor kabels heb je gebruikt?
die in de doos van de modem zaten en gisteren nog een nieuwe van ISRA punt(telefoon stekker in de huiskamer) naar modem geplaatst 0.5 mtr, en 15 mtr UTP naar PC
3: Zitten er andere aftakkingen op de lijn?
nee
4: Wat is de afstand naar de centrale?
heel erg kort 82 meter
5: Welk netwerk zit ik?
telfort (oud speedlinq klant)
6: Type modem?
P-2602R-D1A
7: Type verbinding (WIFI of bekabeld)?
bekabeld
8: Waar test je de verbinding?
BBNED 9782.6 kbps

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 1 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a ab cc cc cc cc cc cc cc cb ba a8 74
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 8 db
tone 32- 63: 00 22 34 45 56 67 77 78 88 88 89 99 98 88 88 89
tone 64- 95: 89 99 99 9a aa aa aa ab bb bb bb bb aa aa aa aa
tone 96-127: 99 99 99 88 88 88 88 87 78 77 78 78 77 77 77 77
tone 128-159: 77 77 88 88 88 88 88 88 88 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 87 77 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 98 88 88 88 88 98 98 82 88 88 88 88 87 77
tone 256-287: 78 88 87 77 76 77 77 77 77 77 77 77 77 87 88 88
tone 288-319: 87 77 88 88 88 88 88 88 88 88 88 89 88 88 88 88
tone 320-351: 88 88 88 88 88 88 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 352-383: 76 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 88 88 88 88 87 88 88 88 88 88 88 87 88 88 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66
tone 480-511: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66


b.v.d. voor de hulp die misschien iemand gaat verlenen,

Carlo
 
Franzki
Plaatje van je spectrum is bijgevoegd... daar is niets raars op te zien.... behalve een klein "dalletje" in het begin van het downloadspectrum. Staat er apparatuur naast het modem of isra-punt die voor storing kan zorgen?

Telfort postcodecheck geeft 15-20 Mbps, dus het maximale... dat lijkt ook logisch gezien de afstand tot de centrale.

Als je de kabel tussen isra en modem al een keer hebt vervangen, kan het probleem misschien nog in je isra-punt of modem zitten. Anders ligt het probleem toch bij Telfort en zullen zij dit moeten oplossen.


Het kan zijn dat Telfort tijdelijk je snelheid capt gedurende het onderzoek... als het goed is, dan wordt deze cap weer verwijderd als het probleem is opgelost.

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Franzki op 20 november 2009, 20:34
 
Carlo T
Hallo Franzki,

er staat geen apparatuur naast wat storend kan zijn, ik heb niets veranderd nl. dan alleen kabels verwisseld voor de test.
Het lijkt er nu vanavond op dat de verbinding iets stabieler begint te worden (heb vanaf 18.00 maar 1 uitval gehad)
ISRA punt heb gisteravond nog open gehad kabels gecheckt en opnieuw vast gezet, geen positief resultaat helaas.
Ik denk dat het wachten wordt wat Telfort heeft gevonden en of ze het op kunnen lossen, zou wel fijn zijn daar ik een zeer tevreden
gebruiker ben.

m.v.g.
Carlo
Gewijzigd door Carlo T op 20 november 2009, 20:45
Beter een muisarm dan een apestaartje Shock
 
Franzki
Het kan ook gewoon zijn dat de snelheids-cap ervoor zorgt dat de tones een beetje vreemd intrainen.

Zolang Telfort de lijn in onderzoek heeft, zou ik me niet te druk maken en even afwachten hoe het af gaat lopen.

Op basis van de geposte gegevens lijkt me dat je snelheid weer omhoog kan als het probleem is opgelost.
 
Carlo T
Lets hope so Smile heb ik mn 5 gig data tenminste weer binnen 40minuten binnen Grin en kan ik weer normaal WOW spelen zonder elke keer offline te vallen midden in een gevecht.
Gewijzigd door Carlo T op 20 november 2009, 21:00
Beter een muisarm dan een apestaartje Shock
 
Carlo T
Hallo,

ik zit nu momenteel met de helpdesk aan de lijn, na eerder vanavond ook al gebeld te hebben. De internet led brande rood na een reset en instellingen vanaf de helpdesk leek het 1 1/2 uur stabiel te gaan maar helaas een half uur geleden begon de modem en verbinding weer te klapperen. Nu krijg ik net te horen dat de lijn check is uitgezet en dat de ticket is doorgezet, maar de medewerker kon mij verder niets vertellen als alleen dat het nu nog eens 5 tot 10 werkdagen kon gaan duren Frown en dat Telfort contact met mij op zou gaan nemen ben zeer benieuwd.

Helaas moet ik het dus voorlopig met een zwaar klapperende verbinding doen Shock
Beter een muisarm dan een apestaartje Shock
 
Carlo T
Hallo,

topic mag op slot mijn probleem is opgelost gelukkig. Vorige week een KPN monteur op bezoek gehad en deze had het probleem zo gevonden. Het probleem zat in de wijk centrale waar een analoge lijn nog ingeprikt zat, dit was dus de boosdoener. Nadat deze monteur deze los had gekoppeld was het klapperen weg en heb sindsdien weer een strakke verbinding. Alleen moet Telfort nog wel de snelheidscap verwijderen zit nu nog op 1.70 MB en voorheen haalde ik makkelijk 1.96 MB.

Groeten,
Carlo
Beter een muisarm dan een apestaartje Shock
 
EdP
... euhhh ... dat is dan toch zeker 1.70 resp. 1.96 MByte/s en niet Mbps he, bij die afstand en dsl spectrum?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Carlo T
Hierbij een screenie vanuit mijn modem:
3122009185813
Beter een muisarm dan een apestaartje Shock
 
the unknown

Een loze telefoon poort kan idd een adsl lijn beinvloeden.

Het is vaak de bedoeling dat monteurs deze loskoppelen bij een kale adsl lijn .

Maar goed dat het opgelost is Smile
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds 2 weken klapperende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:32
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv