obey-robots.txt
09 December 2016, 16:24
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Traag sinds 30 oktober

Yahya
Sinds vrijdag 30 oktober is de snelheid van mijn verbinding meer dan gehalveerd.
Telefoneren en internetten gingen niet gelijktijdig, de lijn was erg instabiel.
In de loop van het weekend is de lijn iets stabieler geworden maar de snelheid is dramatisch gebleven.
Dinsdag 3 november helpdesk gebeld (kost best wel wat via mobiel), en hun adviezen opgevolgd.
Modem vervangen (Zyxel-2602H-63) en dichter bij het isra-punt aangesloten.
Ook de kabel naar mijn pc vervangen.
Dit alles zonder noemenswaardige verbetering.
Telfort heeft KPN ingeschakeld om de lijn na te zien.
Deze hebben niets kunnen vinden??
Woensdag 11 november door een dame van Telfort gebeld, ze hebben de snelheid van mijn lijn omlaag gebracht, om de lijn stabieler te maken. en kunnen verder weinig meer voor mij doen, omdat ik volgens Telfort op 3900 meter van de centrale (Rt-Pdt) zit.

Modem rechtsreeks op isra punt zonder splitter of andere kabels.
Upstream Speed: 672 kbps, Downstream Speed: 3418 kbps.

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 21 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 39 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: ab aa aa bb ba 98 99 99 99 99 99 99 99 99 97 67
tone 96-127: 99 99 88 87 78 87 66 67 55 67 77 76 66 55 45 56
tone 128-159: 77 75 77 78 99 99 29 99 99 88 77 77 77 76 67 77
tone 160-191: 77 77 77 77 76 56 77 77 66 55 55 54 32 11 11 12
tone 192-223: 21 10 22 12 11 11 11 00 12 44 44 43 11 22 22 22
tone 224-255: 00 00 00 21 11 22 22 20 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0 40 40 40 c0
tone 288-319: 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 40 c0
tone 320-351: 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0 c0 c0 40 40
tone 352-383: 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 c0
tone 384-415: c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 40 40
tone 416-447: 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0 40 c0 40 40
tone 448-479: c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0
tone 480-511: 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0 c0 c0 c0 40

Al bijna 2 jaar heb ik dit 20Mb abbo, zonder problemen.

Iemand nog ideeen of oplossingen?

Groeten,

Johan
 
Franzki
Op basis van de signaalwaardes, is er niet zo veel kans op snelheidsverbetering. Eerst zal de kwaliteit van het signaal moeten verbeteren. Misschien valt er binnenshuis nog iets te verbeteren.

Met het adsl-spectrum is iets raars aan de hand bij de hogere tones. Dit probleem lijkt sterk op het probleem van "Telfortus1".

zie deze hyperlink: Plotselinge snelheidsdaling (8mb-3mb )

Met name de waardes in het hoge deel van het spectrum zijn exact hetzelfde. En de betreffende gebruiker heeft ook hetzelfde probleem met de snelheid. En ook zijn upload is aan de lage kant. Het lijkt er dus wel heel erg veel op!

Misschien dat er een verband is tussen beide problemen... en misschien dat Telfort Webcare zou kunnen uitzoeken/uitleggen wat er aan de hand is met dat hoge tonenspectrum. Misschien is het een probleem met modem en/of firmware. Of wordt dit spectrum niet gebruikt (adsl1) en zeggen deze waardes niets???

Als je nog een ander modem hebt liggen, ben ik benieuwd hoe alles er uitziet als je dat aansluit.
Gewijzigd door Franzki op 20 november 2009, 18:49
 
Yahya
Ander modem aangesloten, ook een Zyxel 2602HW-63.
Met nieuw kabeltje met onderstaand als resultaat.

Upstream Speed: 682 kbps
Downstream Speed: 3418 kbps
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 40 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: aa aa aa aa ba 98 99 9a a9 99 99 99 89 99 76 67
tone 96-127: 89 98 88 88 78 87 55 67 55 67 66 66 66 54 45 66
tone 128-159: 67 66 67 78 89 99 92 99 98 88 87 76 77 66 67 77
tone 160-191: 77 77 77 77 66 56 77 76 66 65 55 44 32 21 10 22
tone 192-223: 22 21 22 22 00 12 22 11 22 33 33 32 22 22 22 22
tone 224-255: 21 02 22 22 22 22 22 22 22 11 10 00 00 00 00 00
tone 256-287: 40 40 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0 40 40
tone 288-319: 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 320-351: 40 c0 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 352-383: 40 40 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0
tone 384-415: 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0
tone 416-447: 40 40 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0 40 c0
tone 448-479: 40 40 c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40 40 c0
tone 480-511: c0 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0 c0 c0

Als bijlage het israpunt

Johan

Yahya voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Franzki
Isra-punt lijkt me redelijk modern...

Ik zie geen verschil tussen de beide modems...

Als je de hyperlink volgt naar het topic van "Telfortus1" zul je een herkenbaar probleem zien.

Telfort Webcare (de Telfort officials die op dit forum meelezen) kunnen misschien eens nagaan of er een overeenkomst is in jullie situaties. Want met name die rare "pieken" in het hoge adsl spectrum lijken me raar... en dat in combinatie met de slechte upload.

Telfort Webcare is hier waarschijnlijk maandagmorgen weer... tot die tijd blijft het even afwachten...

Tenzij er iemand tussentijds nog met een briljant idee komt....
Gewijzigd door Franzki op 20 november 2009, 21:36
 
Telfort webcareteam
@Yahya,

Zou u mij per PB uw gegevens (postcode + huisnummer) toe kunnen zenden?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Telfort webcareteam
@Yahya,

Ik heb uw gegevens ontvangen en ben het probleem aan het onderzoeken. Gebruikt u een splitter? Zo ja, zou u een foto kunnen maken van de opstelling?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Yahya
Modem staat normaal boven naast mijn PC.
Op verzoek van helpdesk vlak bij isra aangesloten.
Geen splitter aanwezig.

Met vriendelijke groet,

Johan

Yahya voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Telfort webcareteam
Had u de grijze kabel al vervangen? Hoe lang is deze?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Yahya
Rechter kabeltje (donker Grijs en Cat6)is ca 50cm.
Rechter kabel (ook donker Grijs) UTP cat6 kabel naar PC ca 10 meter.
Licht grijs kabeltje naar de telefoon.

Met vriendelijke groet,

Johan
 
Telfort webcareteam
@Yahya,

Zou u een nieuwe, korte telefoonkabel tussen het ISRA en de modem aan kunnen sluiten? Als er 2 RJ11 stekkers aan zitten kunt u een daarvan afknippen, de kabel een stukje strippen en het rode/blauwe adertje aansluiten in het ISRA (1a 1b volgens dezelfde kleurcombinatie).

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag sinds 30 oktober', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Geen internet sinds een week in Amsterdam West. Storing 1 08 februari 2013, 09:48
Storing nieuw abo mobiele data sinds 1/5 Storing 2 01 juni 2012, 15:13
Nieuwere versies firefox erg traag Snelheid 8 19 september 2011, 16:20
sommige websites komen heel traag binnen Algemeen 16 04 mei 2011, 11:18
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:32
| Lutz10:01:55
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv