obey-robots.txt
03 December 2016, 01:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Telfort traag....

sj0k0
Wie helpt me weer snel internet te krijgen?

the unknown
Smile je maakt een grapje....

Je denkt toch niet dat mensen hier op het forum de tools en contacten hebben om jou te voorzien van sneller internet?

Als je echt geholpen wilt worden zou ik het in iedere geval fijn vinden om eerst te beginnen met wat meer info.

Wat is je internet snelheid , modem gegevens , ect ect.

toveren en helderziend zijn we niet Smile

sj0k0
Hier ook een snelheidsprobleem sinds enkele dagen

Centrale kan niet meer aan dan 8Mbit maar goed ik haal nog niets 1/10!

627827181

Deze screenshot springt er nog wel hoog uit normaal zit die tussen de 0,7 - 0,9 Mbit! Helluuppp!

Franzki
Wat is de intrainsnelheid van je modem?

En kun je je dsl-spectrum en signaalwaardes uit je modem halen en hier posten?

Dan weten we vast meer te vertellen.
Gewijzigd door Franzki op 19 november 2009, 23:28

Telfort webcareteam
@sj0k0,

Graag ontvang ik van u een tracert naar nu.nl en naar nasa.gov

Dus in de DOS prompt invoeren:

tracert nu.nl

(die laten uitvoeren)

en daar achteraan:

tracert nasa.gov

Als deze nu ook klaar is kunt u rechts klikken op de programma balk en gaat u naar "Bewerken" en daar naar "Markeren"

Selecteer nu beide traceroute resultaten en druk op enter.

Deze hele tekst staan nu onder uw ctrl+v en kunt u hier in een bericht plakken.

Ook wil ik weten wat voor snelheid u haalt bij het downloaden van het volgende bestand:

http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Tevens ontvang ik via PM ook graag uw postcode en huisnummer.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

mesa57
Misschien nog een tip : tracert naar nasa.gov werkt bij mij niet maar wel tracert www.nasa.gov

burinsi
Ook ik heb sinds minstens 2 weken snelheids en connectiviteits problemen.
Sinds jaren een Zyxel 2602HW 63C modem circa 7 meter van splitter zonder problemen.
Zit circa 4km van centrale, wat altijd resulteerde in circa 30% snelheidsverlies met mijn T12 abonnement.
Sinds een paar weken zeeeeer moeizaam email verkeer.
En geen of nauwelijks internet mogelijkheid (via bedraad netwerk).
Telfort gebeld; bijna een dag bezig geweest om hun aanbevelingen uit te voeren, dus moem/router NAAST de splitter, slecht laptop er aan, docg geen verbeteringen.
pdate modem software verzorgt door Telfort op afstand;
instellingen dus weg, doch zelf opgelost.
Via bedraad netwerk slechte connectiviteit; derhalve wireless ingeschakeld, en zie, via wireless kan ik goed werken.
100MB testbestand van telfort ftp site duurt circa 6 minuten om te downlaoden,snelheid tusen 220 en 300kb/s nadat ik de modem weer in zzicht op zoldr heb ge-installeerd.
Rondvragen in kenniskring toont aan de er zeker meer aan de hand is (verschillende steden dus, allen via KPN netwerk)
zekerheidshalve ander modem op de kop getikt, welke spoedig tgetest gaat worden.
Ook zal ik gegevens uit de modem vergelijken met wat ik elders binnen dit forum tegenkom.
Wel vreemd dat er uit het land zoveel klachten verschijnen,
doch Telfort behandeld ze als individuele klachten.
Wellicht dus geen Telfort probleem, doch "ergens" op het KPN netwerk.
Ik hoop wel op een spoedig herstel; alternatieven zijn er niet in mijn woonplaats ( of verhuizen).
Tips altijd welkom.

Franzki
Via bedraad netwerk slechte connectiviteit; derhalve wireless ingeschakeld, en zie, via wireless kan ik goed werken.

In eerste instantie lijkt dit op een probleem met je netwerkbekabeling (of je pc of router). Kun je op je eigenschappen van je netwerkkaart zien op welke snelheid je LAN staat? soms gaat dat niet goed met autodetect.

Overigens is 7 meter kabel tussen modem en isra wel erg veel... optimale afstand is max 1 meter met goede kabel. Splitter mag er tussenuit als je geen KPN telefoon abo meer hebt.

Misschien helpt het om een keer tcpoptimizer te draaien (effe googlen) om je computer optimaal in te stellen.

Anders helpt het misschien om een keer je dsl-spectrum en signaalwaarden hier te posten.... dan zien we misschien iets meer.

Het verhaal van problemen op het KPN netwerk zegt me niet zoveel. Wel individuele problemen met de koperdraden naar de centrale.... en die bepalen voor het grootste deel je snelheid. Zeker als je op 4 km zit, speelt dit een grote rol.

EdP
Soms gaan de netwerkpoorten van het modem ineens kapot, dan lost een nieuw modem je probleem inderdaad op. Toch zou ik eerst een andere netwerk-kabel proberen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort traag....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:11:35
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv