obey-robots.txt
03 December 2016, 22:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Instellingen Fritzbox uitgaande mail

frednl
Goedendag,
ik heb een vraag over het volgende.
Ik heb in het verleden te maken gehad met een soort van virus of trojan dat van uit mijn computer mail verstuurde.
Vervolgens heb ik dat kunnen verwijderen en mijn oude zyxel modem/router kunnen instellen dat het alleen naar de tiscali
server email verstuurd. Nu heb ik sinds kort een Fritzbox aangezien de Zyxel te weinig dekking gaf in mijn huis.
Maar nu kan ik niet direkt de plek vinden waar ik de uitgaande mail kan instellen.
Iemand een idee of kennis van zaken die mij iets erover kan uitleggen.
Bedankt
Gewijzigd door frednl op 18 november 2009, 14:54

Telfort webcareteam
Het mailfilter waar u het over heeft stond ingesteld op de Zyxel en heeft verder geen invloed op uw mailverkeer als die nu niet meer aangesloten staat.

Begrijp ik het goed dat u nu weer last heeft van dit probleem en ook in de Ftritzbox zo'n filter in wilt stellen?

Zo'n filter heeft namelijk alleen als doel om te achterhalen welke van de computers uit uw thuisnetwerk besmet is.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

frednl
Op mijn Zyxel kon ik één uitgaand mailadres ingeven zodat niet naar ieder gewenst emailadres mail verstuurd kon worden.
Alleen naar het adres van tiscali toen nog. Maar die optie kan ik nu niet vinden.

EdP
De uitgaande mail server kun je instellen in je mail client (account/server instellingen).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat u nu precies wilt doen.
Kunt u dat duidelijker uitleggen? Tracht u een extra beveiliging te creeren nadat u een keer eerder afgesloten bent geweest voor een open proxy?
Want dan is dat filter niet geschikt. Dit is alleen nuttig als u last heeft van dat probleem want u kunt dan namelijk naar geen enkel ander adres mailen.

Wilt u een uitgaand mailadres of mailserver instellen? Dat is een behoorlijk verschil.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

frednl
Hallo Hugo,
ik heb nog een forum post kunnen vinden van iemand met hetzelfde probleem toen;

Maar nu heb ik dus een vraagje. Volgens die man van Tiscali moesten we ook twee dingen in het modem veranderen:

•Alleen smtp-mail van Tiscali toestaan. Iets met poort 25 had dit te maken. Ergens moest ik invullen dat dan alleen smtp.tiscali.nl wordt toegestaan. Iemand die weet hoe dat moet?

•Hij zei dat ik ook het beste de poorten van de P2P-programma's kon sluiten. Hij verwees me naar de website van Tiscali http://home.tiscali.nl maar daar kan ik er nix over vinden

misschien begrijp je wat ik bedoel.

Bedankt zover.

EdP
Bedoel je een uitgaande firewall rule?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Voor alle duidelijkheid:

De beste beveiliging tegen spyware, spambots en overige malware is het gebruik van goede antivirussoftware en het installeren van de veiligheidsupdates van je besturingssysteem... en natuurlijk voorzichtigheid betrachten bij het bezoeken van dubieuze websites en bij het ontvangen van e-mails uit onbekende bron.

Het preventief blokkeren van allerlei verkeer in je modem/router is een lapmiddel en is niet aan te bevelen. Weliswaar voorkomt het dat er via jouw internetaansluiting spam verstuurd wordt... maar het voorkomt niet dat je computer besmet raakt met malware.
Gewijzigd door Franzki op 19 november 2009, 00:48

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen Fritzbox uitgaande mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan ik Fritzbox 7360 bij Telfort gebruiken? Telfort met eigen modem/router 12 24 juni 2016, 10:32
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Instellingen Draytek 2750Vn Telfort met eigen modem/router 1 04 december 2012, 21:26
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:49:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv