obey-robots.txt
04 December 2016, 19:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

LAN LEDs knipperen bij aansluiting van AP of router

nl72491
Geschiedenis: via Tiscali ben ik bij Telfort terechtgekomen. Ik heb nog steeds de originele ZyXEL modem/router 2602H-61C. De Internetverbinding werkt prima. Mijn PC (Windows XP) heeft een stabiele verbinding.
Ik heb geprobeerd een Access Point Linksys WAP54G aan te sluiten. Dat werkte prima een paar maanden lang, maar daarna werd de verbinding trager en uiteindelijk kon ik via het AP niet meer internetten.
Vanwege de slechte verhalen over de Lnksys WAP54G op verschillende fora heb ik toen geprobeerd een router van het merk Sitecom aan te sluiten, een 300N Wireless. Hier hetzelfde verhaal. Werkte goed, maar werd minder en viel toen uit. Er viel mij echter 1 ding op: de betreffende LAN LED ging fel knipperen (de LED waar de PC op aangesloten is knippert maar heel sporadisch). Ik heb toen andere poorten geprobeerd, inclusief de goed werkende poort waar de PC op aangesloten is. Allemaal hetzelfde resultaat: fel knipperende LED en geen verbinding.
Ik heb alle posts gezien met verschillende instellingen over routing, bridging, etc. Maar bij mij heeft het gewoon gewerkt en is het vreemde dat de LEDs gaan knipperen.
Ideeen? LAN snelheid? Iets anders? Is er een soort threshold van errors die bereikt wordt per poort?
Elke hulp is welkom.

Voor de duidelijkheid heb ik ook de config van de modem bijgesloten.

System Name: tiscali-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.2)d0 | 03/07/2005
DSL FW Version:TI AR7 03.02.06.00
Standard:ADSL2+ Mode

WAN Information
IP Address:82.170.xxx.xxx
IP Subnet Mask:255.255.248.0
Default Gateway:82.170.xxx.xxx
VPI/VCI:0/ 34

LAN Information
MAC Address:00:13:49:11:67:d9
IP Address: 192.168.1.254
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP: Server
DHCP Start IP: 192.168.1.33
DHCP Pool Size: 32
Gewijzigd door EdP op 15 november 2009, 23:31

Franzki
Heb je de DHCP-server van het Access Point uitgezet?

En heeft het Access Point geen conflicterend ip-adres?
Gewijzigd door Franzki op 15 november 2009, 22:17

EdP
Je WAN IP adres heb ik even uitgewist voor je veiligheid.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

EdP
Tja ik ben ook wel benieuwd naar hoe je e.e.a. nou ingesteld hebt.
Post ook even de interface status van het modem, zowel WAN als LAN.

En wat als je de router er tussenuit haalt, krijg je dan wel een gewone verbinding?

nl72491
Q: Heb je de DHCP-server van het Access Point uitgezet?
A: Ja, ik heb DHCP zowel uit als aan geprobeerd op het AP.

Q: En heeft het Access Point geen conflicterend ip-adres?
A: Nee, daar heb ik goed op gelet

EdP: Je WAN IP adres heb ik even uitgewist voor je veiligheid.
A: Bedankt.

Q: Tja ik ben ook wel benieuwd naar hoe je e.e.a. nou ingesteld hebt.
A: Ik ga vandaag van scratch het AP weer proberen aan te sluiten en kom bij jullie terug.

Q: Post ook even de interface status van het modem, zowel WAN als LAN.
A: Euhm, interface status? Bedoel je de LEDs of bedoel je middels een commando om de interface status te tonen?

Q: En wat als je de router er tussenuit haalt, krijg je dan wel een gewone verbinding?
A: Als ik de Sitecom weer disconnect en de PC op dezelfde poort weer aansluit, dan heb ik weer een prima verbinding. Vreemd toch? Het lijkt alsof de ZyXEL niet goed overweg kan met iets dat meerdere adressesn achter zich heeft.

Bedankt voor de interesse. Ik kom later weer terug met mijn ervaringen met het AP.

Ottie
Ik heb precies dezelfde verschijnselen, ik heb ook dezelfde voorgeschiedenis, Tiscali -> Telfort, zelfde hardware alleen had ik een 3com wap. En ik heb geprobeerd een dLink gbit switch aan te sluiten aan het Zyxel modem (wilde mijn lan opwaarderen naar gbit) in plaats van een router en ook bij mij gaan de LAN leds als een gek knipperen. Ik heb zelf het idee dat het zyxel modem niet goed overweg kan met gbit.

Maar ik heb deze verschijnselen al meer beschreven gezien in andere fora en dan bleek ook vaak dat de LAN van de Zyxel modem router kapot was. Ik heb dus ook een nieuw multi-pc modem aangevraagd om te kijken of dit de problemen oplost.

Ik laat wel weten wat mijn ervaringen zijn als ik mijn nieuwe modem ontvangen heb.
Gewijzigd door Ottie op 16 november 2009, 10:12

Telfort webcareteam
@nl72491,

Dat de lampjes knipperen duidt er in principe alleen op dat er activiteit is. Een computer zal niet continue data verzenden, terwijl een accesspoint dat wel doet (dus lampje knippert vaker). Mocht u de intensiteit bedoelen; deze zou gelijk moeten zijn (LED).
Ontopic: laat eens een ping naar de ZyXEL (192.168.1.254) lopen, zodra u problemen ondervindt. Ik ben benieuwd of u dezelfde problemen ook op lokaal niveau ondervindt.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
nl72491 schreef:
A: Euhm, interface status? Bedoel je de LEDs of bedoel je middels een commando om de interface status te tonen?

Hiermee bedoelde ik de upstream/downstream snelheid en status. In de nieuwe ZyXEL modems staat dit onder het kopje Interface Status op de Status pagina, hoe het er bij dit modem uitziet weet ik niet.

nl72491 schreef:
A: Als ik de Sitecom weer disconnect en de PC op dezelfde poort weer aansluit, dan heb ik weer een prima verbinding. Vreemd toch? Het lijkt alsof de ZyXEL niet goed overweg kan met iets dat meerdere adressesn achter zich heeft.

Het is voor mij moeilijk te zeggen. Ledjes die aan zijn en af en toe wat willekeurig knipperen duiden op gewoon netwerkverkeer. Een fel knipperende LAN led kan ik 1 2 3 niet plaatsen, vandaar ook dat ik vroeg hoe je het hebt geconfigureerd. Modem en router allebei NAT? Zelfde netwerksegment?

Wanneer je de pc rechtstreeks aansluit heb je een normale verbinding; wordt deze ook na verloop van tijd slechter net als bij de Linksys en de Sitecom?

nl72491
Eerst even een antwoord op de vragen van EdP
In het menu zie ik nergens hoe ik de status van de interface kan zien Uptream dan wel downstream. Niet qua snelheid en zo bedoel ik. Ik kan eigenlijk alleen de TCP/IP settings wijzigen/bekijken.
De LED waar ik de AP of router op aansluit begint als een gek te knipperen zonder dat er noemenswaardig verkeer overheen gaat.
Qua netwerksegmenten. Ik heb de standaard netwerksettings gebruikt van het modem (192.168.1.0 255.255.255.0 met als router adres .254). Ik heb de accesspoint een adres gegeven binnen die range.
Volgens mij doet dit er allemaal niet veel toe, want ik heb een test gedaan vandaag, maar nu met een doodnormale switch (Sweex 5 ports). Ook die geeft hetzelfde resultaat! Als ik de switch aansluit op een willekeurige poort op de ZyXEL, dan begint het LED als een gek te knipperen. Een laptop die ik dan aansluit op de switch krijgt geen IP adres van de ZyXEL en er komt geen verbinding tot stand. Mijn laptop verstuurt pakketjes (zie ik over zijn eigen interface), maar krijgt niets terug. Ik heb het ook geprobeerd met de laptop met een vast adres in de goede range aangesloten op de switch, maar dat gaf hetzelfde resultaat. Haal ik de switch er af en sluit ik de laptop direct aan op diezelfde poort, dan werkt het weer als een speer en doet de LED ook weer normaal, dwz knipperen op een veel lagere frequentie.
Er is dus ergens op laag 2 iets niet goed, volgens mij. TCP/IP komt nog helemaal niet aan bod.
Wat zou het kunnen zijn? LAN speed, MTU size? Ik heb gewoon de standaard configuratie van de ZyXEL gebruikt!

Iedereen bedankt voor het meedenken tot nu toe.

EdP
Het klinkt mij toch wel enigszins in de richting van een (half) defect modem.
Mag ik aannemen dat je ook veschillende netwerkkabels hebt gebruikt?
Met alleen de pc rechtstreeks aan het modem, wat geeft je netwerkkaart voor snelheid aan?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LAN LEDs knipperen bij aansluiting van AP of router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Thuisnetwerk achter Telfort Zyxel modem/router Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 13 december 2012, 18:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:40:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv