obey-robots.txt
03 December 2016, 22:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort instellingen, problemen en ervaringen voor; SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc...
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Afleveren mail traag

kdrkdr
Sinds een aantal maanden gaat het afleveren van mail traag. Het kleinste mailtje doet er soms een minuut over om weg te komen. Nou is dit probleem niet echt een ramp, maar m'n verbinding is soms behoorlijk traag en soms valt de telefoon ook uit, wellicht heeft e.e.a. met elkaar te maken.
Uiteraard alle standaard dingen gedaan (kabels nagelopen, modem reset etc.)

smtp.telfort.nl
9963PB/55
maximaal haalbaar in de praktijk 6 Mb.

iemand een gouden tip?
Kees
Gewijzigd door kdrkdr op 15 november 2009, 15:41
 
EdP
Post eens de intrainsnelheid (onder Interface Status) van je modem's Status pagina.
Heb je een uitgaande email-virusscanner actief?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
kdrkdr
ik scan de mail niet.

interface status: DSL Up 8005 kbps / 875 kbps
 
EdP
Dat is op zich niet extreem laag.
Zie je in de Logs regelmatig CALL DETAIL RECORD staan?
Hoe ziet je netwerk er uit?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
kdrkdr
Allereerst al bedankt voor je hulp. Super!

Netwerk heel simpel. Zytel modem met (meestal) n pc via ethernet.

Log (die ik niet goed kan interpreteren) zie je hieronder. Telefoonnummer van incoming call heb ik ff gewijzigd.
wat 'Incoming Call 1500000' snap ik niet en om die tijd slaap ik ;-)

No. Time Source IP Destination IP Note
1|11/15/2009 19:50:59 | | |User:admin
WEB Login Successfully
2|11/15/2009 16:54:00 | | |Traffic Log
VoIP Call End Phone[1]
3|11/15/2009 16:50:49 | | |Traffic Log
VoIP Call Established Ph[1] <- 0206200000
4|11/15/2009 16:50:34 | | |Traffic Log
VoIP Call Start from SIP[1]
5|11/15/2009 16:40:29 | | |User:admin
WEB Login Successfully
6|11/15/2009 13:53:50 | | |Traffic Log
VoIP Call End Phone[1]
7|11/15/2009 13:23:18 | | |Traffic Log
VoIP Call Established Ph[1] <- 0206270000
8|11/15/2009 13:23:03 | | |Traffic Log
VoIP Call Start from SIP[1]
9|11/15/2009 12:11:30 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 97, C01 Incoming Call 1500000
10|11/15/2009 12:11:04 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 89, C02 Call Terminated
11|11/15/2009 06:19:12 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 89, C01 Incoming Call 1500000
12|11/15/2009 06:18:44 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 81, C02 Call Terminated

End of Logs
 
Franzki
9|11/15/2009 12:11:30 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 97, C01 Incoming Call 1500000
10|11/15/2009 12:11:04 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 89, C02 Call Terminated
11|11/15/2009 06:19:12 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 89, C01 Incoming Call 1500000
12|11/15/2009 06:18:44 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 81, C02 Call Terminated


Dit geeft aan dat je dsl-verbinding een aantal keren is weggevallen.

Omdat je upload-snelheid ook niet maximaal is, raad ik je aan om de bedrading tussen modem en isra-punt eens na te lopen.

Uitgangspunt is dat het modem met een korte goede kabel verbonden wordt met het isra-punt. Als je nog KPN-telefonie hebt, moet er nog wel de splitter tussen.

Veel problemen worden veroorzaak door slechte of te lange kabels, stekkertjes die slecht contact maken of apparaten die storen op de lijn.
 
kdrkdr
Bedankt, hier ga ik mee aan de slag. De kabel die het huis binnenkomt is voor het isra punt slecht. (Isolatie gedeeltelijk weg) Wellicht is dat dan de oorzaak.
 
Franzki
Als er iets mis is met de kabel vr het isra-punt mag je daar zelf eigenlijk niets aan doen.

Alles vanaf het isra tot aan het modem kun je wel zelf nalopen.

Als er dan toch een probleem blijft met wegvallen van de verbinding, zul je contact op moeten nemen met Telfort.


Kun je eens de signaal-waarden en het adsl-spectrum van je modem uitlezen en hier posten?
 
kdrkdr
Voor wat betreft vr het isra punt zal ik contact opnemen met telfort.

Bedoel je deze waardes?


SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x0026b4b7, inDiscards = 0x00000002
outPkts = 0x001fe652, outDiscards = 0x00000045
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000
openChan = 0x0000000f, closeChan = 0x0000000d
txRate(Bps) = 0, rxRate(Bps) = 0

DSL Line Status:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 88 88 89 89 89 9a aa bb bc bb ba 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 35 db
tone 32- 63: 00 25 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 160-191: 27 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 77 77 77
tone 192-223: 66 67 66 66 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 67 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 74
tone 256-287: 05 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76
tone 320-351: 77 77 77 66 75 56 56 06 66 56 65 66 65 55 56 64
tone 352-383: 23 54 30 45 54 55 54 54 44 33 34 34 44 44 44 33
tone 384-415: 33 23 33 33 33 33 33 33 22 23 32 33 31 00 00 21
tone 416-447: 12 22 22 21 22 22 21 11 11 11 11 11 11 11 00 00
tone 448-479: 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.1.33
Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
IP Address: xxxxx verwijderd op verzoek
IP Subnet Mask: 255.255.240.0
Default Gateway: 195.240.159.254
VPI/VCI: 0/34

LAN Information:
IP Address: 192.168.1.253
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
Gewijzigd door kdrkdr op 16 november 2009, 11:51
 
Franzki
Je noise margin downstream staat op 4dB.

Normaal gesproken traint het modem in op een hogere waarde (6-8dB ). Het lijkt er dus op dat de kwaliteit van je signaal schommelt... dit kan ook de oorzaak van het wegvallen zijn.

Als je de bekabeling al nagelopen hebt, rest er niets anders dan een melding bij Telfort Support te doen van je wegvallende verbinding.
Gewijzigd door Franzki op 16 november 2009, 12:02
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afleveren mail traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Geen reactie ontvangen op klacht per mail Algemeen 7 04 oktober 2011, 21:51
Nieuwere versies firefox erg traag Snelheid 8 19 september 2011, 16:20
sommige websites komen heel traag binnen Algemeen 16 04 mei 2011, 11:18
al weken traag internet Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 26 maart 2011, 20:28
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:48:33
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv