obey-robots.txt
03 December 2016, 01:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

HELP: aansluiten draadloos modem

Simone09
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb sinds kort een draadloos modem met ADSL abonnement van Telfort. Ik kon deze acitiveren per 4 november, maar tot op heden is dat nog niet gelukt. Het probleem is als volgt:

Ik heb een IS/RA punt in de vorm van een telefoon wanddoos. je moet dan dus de snoertjes uit de wandcontactdoos verbinden met de splitter. Ik heb vier verschillende kabeltjes: rood, blauw, oranje en wit. We hebben alle mogelijke combi's geprobeerd aan te sluiten maar verder dan een knipperend DSL lampje kom ik niet.

Wat gaat er mis en hoe kan ik dit oplossen?

Mvg,
Simone

Franzki
Ik weet niet of het nodig is om de contactdoos open te schroeven...

Ik kan me nog herinneren dat mijn modem werd geleverd met een kabeltje + telefoonstekker. Dan zou het een kwestie van inpluggen moeten zijn zonder de contactdoos te openen.

Als het toch nodig is om de draadjes door te verbinden zul je de twee aders moeten pakken waar het adsl-signaal op geleverd wordt. Meest voor de hand liggend is rood en blauw.... als dit niet werkt moet het oranje en wit zijn.

Simone09
Ik dacht in eerste instantie ook dat de contactdoos niet geopend hoefde te worden, maar toen kreeg ik helemaal geen signaal voor dsl of internet. Dus toch maar de contactdoos geopend en splitter ertussen, maar de combi rood en blauw of wit en oranje doen het dus niet. Althans, het dsl lampje gaat knipperen maar meer niet... de combi rood met wit in 1 contact links en blauw recht leverde ook geen resultaat ondanks dat deze combi in mijn vorige woning wel lukte... Is er dan iets mis met het modem ofzo? Of ligt het toch aan de bedrading?
Heeft niemand anders dit probleem gehad?
Gewijzigd door Simone09 op 14 november 2009, 22:26

Simone09
Misschien is het belangrijk om te melden dat ik geen vaste telefoon heb en dus ook geen gebruik hoef te maken van de telefoonlijn vanuit het isra punt.

EdP
De splitter kun je dan dus weglaten.
Wat betreft het ontbreken van een dsl signaal, daar zou Webcare bij kunnen helpen. Ga er niet van uit dat ze op zaterdagavond "dienst" hebben.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Als je geen vaste telefonie hebt, dan mag de splitter er tussenuit blijven.

*Normaalgesproken* zou het moeten werken met een telefoonstekker met daaraan een kabeltje rechtstreeks naar het modem.

Als er geen adsl-signaal binnenkomt op rood-blauw en ook niet op oranje-wit, dan zul je een melding bij Telfort moeten maken. Andere combinaties zijn niet waarschijnlijk.

[EDIT]

Flauwe vraag... maar weet je zeker dat dit je isra-punt is?
Gewijzigd door Franzki op 15 november 2009, 00:15

bruno001
Simone,
Ter informatie, de varkenssnuit in de kamer is meestal niet het ISRA punt, vaak zit dit in de meterkast.
De oorzaak van geen ADSL kan zijn:
Dit is niet de eerste provider, ADSL is overgenomen door migratie.
De eerste provider leverde ADSL op rood + blauw, KPN heeft in de centrale ADSL aangesloten op wit + oranje.
Vanuit het ISRA punt loopt een kabel naar de varkenssnuit, als in de ISRA blauw en rood zijn doorgezet, krijg je in de varkenssnuit nooit signaal.
Voor goede kwaliteit van de verbinding is het raadzaam om de modem in de meterkast te monteren, direkt op de ISRA.
Na aansluiten gaat de modem de verbinding opstarten, dit kan makkelijk 15 minuten duren omdat behalve de inloggegevens ook de training van de modem wordt uitgevoerd om een otimale snelheid te bereiken.

Een splitter is alleen nodig om het telefoonsignaal te splitsen voor de modem, als je telefoon hebt van KPN en ADSL van Telfort, heb je dus een splitter nodig, als je helemaal geen vaste telefoon hebt, kan de splitter helpen bij een instabiele lijn, maar beter zonder als de verbinding acceptabel is.
Bovenstaand probleem (veel voorkomend) toch op deze manier op kunnen lossen voor ontzettend veel gebruikers elders.

Bruno

Franzki
Ter aanvulling op Bruno,

Bij nieuwe huizen zit het isra-punt meestal in de meterkast.

Bij oudere huizen kan het inderdaad een "varkenssnuit" in de woonkamer zijn. Maar het is altijd goed om na te gaan of er nog een *echt* isra-punt zit waar de telefoonkabel je huis binnenkomt. Verder mogen er geen aftakkingen zijn tussen modem en isra-punt. In sommige huizen zitten meerdere telefoon-aansluitingen doorgelust. Je moet dan deze aftakking losmaken.

Als dit je eerste adsl-abonnement in dit huis is, is de grootste kans dat het signaal op rood-blauw zit.

Aansluiten op het andere aderpaar (oranje-wit) gebeurt normaal alleen bij een overstap als het oude signaal nog niet is ontkoppeld.

[EDIT]
Zelf dacht ik dat het intrainen niet zo lang hoeft te duren... inloggen hoeft in elk geval niet omdat Telfort niet met inlogcodes werkt voor de adsl-lijn.
Gewijzigd door Franzki op 15 november 2009, 01:07

bruno001
Klopt, voor zover ik weet is de Zyxel snel. Ik heb zelf een oranje sinasappel en die is beslist langzaam Angry

Bruno

Simone09
Ik heb geen ander ISRA punt in mijn huis. In de meterkast zit niets. De combi rood-blauw doet ook niets. Misschien vinden jullie het dom, maar ik ben echt een leek hierin en ik snap echt niets van je antwoord, Bruno. Wat moet ik doen, wie moet ik bellen? Het waarom en hoe maakt me niet zoveel uit. Ik wil alleen weten hoe dit opgelost kan worden. De splitter heb ik tussenweg gehaald, maar dat helpt ook niet. Het enige resultaat is een met onderbrekingen knipperend DSL-lampje.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HELP: aansluiten draadloos modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:10:41
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv