obey-robots.txt
08 December 2016, 08:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

alles op open voor online gamen

moker
volgende probleem heb een linksys wag200g
als ik met de xbox online ga staat deze op open
maar ga ik dan ook met de ps3 online staat deze op moderated
gaat mijn zoon dan met zijn xbox online staat deze op strict

dus wat als eerste online gaat staat op open de rest niet gaat dit niet met mijn modem router of ligt dit aan telfort????

graag advies of iemand die wel met diversen xboxen tegelijk online kan met telfort en welke modem/router je dan hebt
of kan je niet alles open zetten met telfort

we hebben namelijk 3 xboxen en een ps3 willen met drieeen tegelijk online kunnen gamen en allemaal nat open hebben

Franzki
Ik denk dat het mis gaat om de volgende reden:

De spelcomputers zitten via een router aan het internet verbonden. Deze router heeft maar één ip-adres aan de WAN-zijde. En de router kan op dit WAN ip-adres elke poort maar één keer forwarden naar een apparaat in je lokale netwerk.

Als er meerdere apparaten dezelfde poortreeks gebruiken gaat het fout. De router kan een poort maar één keer in zijn NAT-tabel opnemen, dus de eerste spelcomputer krijgt voorrang.

Ik heb er niet echt verstand van... maar wat je misschien zou kunnen proberen is het volgende:

Als de gameservers het toelaten, zou je misschien een verschillende reeks poorten per spelcomputer kunnen forwarden van WAN naar LAN. Iedere spelcomputer krijgt dan aan de WAN-zijde een eigen reeks poorten en is dan dus apart benaderbaar.

Een fictief voorbeeld (want de poortnummers en ip-adressen kloppen vast niet):

WAN port 10000 -> 192.168.1.33 port 10000
WAN port 10100 -> 192.168.1.34 port 10000
WAN port 10200 -> 192.168.1.35 port 10000

Nadeel is dan wel dat je het helemaal handmatig moet configureren.

Of misschien kun je per spelcomputer apart de poorten configureren... dan zou je kunnen volstaan met elke spelcomputer zelf een eigen poortenreeks te geven zonder instellingen in de router.

moker
ik moet er wel even bij zeggen dat ik ook poort triggering heb op mijn router
dus als ik ze daar open zet zouden alle computers daar toch gebruik van moeten kunnen maken
overigens voor de migratie van Abel naar telfort heeft het wel gewerkt (alles op open)
van daar mijn vraag

Richard
De router kan zeker meerdere NAT verbindingen hebben anders zou je niet met meerdere pc's kunnen internetten.

Het gebruiken van dezelfde poort kan in bepaalde gevallen ook, alleen de terugkomende forward gaat het probleem opleveren.

A: TCP: 80, 443, 5223 and UDP: 3478, 3479 en UDP: 3658 voor voice dingens. Dit is voor de ps3.
Daarnaast vraag ik me af of je die 80 en 443 wel nodig hebt, want bij mij staan die wel open, maar geforward naar m'n webserver en niet naar m'n xbox 360.

Voor de xbox 360 is het poort 3074 tcp EN udp en 88 udp.
Dus feitelijk moet sowieso 1 xbox 360 en 1 ps3 geen probleem zijn.

Ik begin echter te twijfelen als er nog een tweede ps3 of xbox 360 bij komt.

Greetings, Richard.

Franzki
@Richard,

Ik bedoelde het ook zoals je het uitlegde... namelijk dat als je vanaf meerdere interne ip-adressen een verbinding maakt via dezelfde poort aan de WAN-zijde, het niet gedefinieerd is waar je inkomend verkeer op die poort naartoe gaat. Dat bedoelde ik ook met de beperking van de NAT, je kunt een poort aan de WAN-zijde niet forwarden naar verschillende interne ip-adressen tegelijk.

moker
een jaartje of wat geleden heb ik het nog getest met 3 xboxen op het netwerk
toen werkte het nog perfect , daarna niet meer naar gekeken tot ik een tijdje terug problemen had met joinen bij elkaar
en ik heb alle poorten (in en uit) open staan die ik er voor nodig heb
ik heb hier toen speciaal deze modem router voor aangeschaft linksys wag200g omdat hier poorttriggering op zit
kijk als dit niet aan de provider kan liggen ben ik aan een nieuwe modem router toe
maar verder werkt de modem router gewoon goed vaandaar dat ik het raar vind

EdP
Port triggering is wel leuk, maar het is in de basis niet echt anders dan port forwarding in de zit dat je 1 port maar naar 1 host kunt doorzetten (wat Franzki in de eerste post ook al aangaf).

Versimpelde weergave: achter 1 voordeur wonen 3 mensen. Als iemand een brief stuurt naar dit adres zonder erop te schrijven voor wie het is, rennen 3 bewoners naar de brievenbus en is het niet van te voren te zeggen wie de brief te lezen krijgt.
Port triggering is een manier om te zeggen: als er blauwe brieven komen, dan zijn ze voor mij.
Port triggering opent dus een poort naar een door de betreffende game console gespecificeerde IP-adres + poortnummer.
Maar wat als al die game consoles allemaal dezelfde poort hanteren? Dat kan nooit werken.

Met Xboxen e.d. heb ik geen ervaring, maar portforwarding is op zich geen rocket-science.
Ook met port triggering gelden de basisprincipes van NAT nog steeds.
Gewijzigd door EdP op 16 november 2009, 23:25
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Ik heb zelf ook nog even gezocht op triggering.

Volgens mij komt het op het volgende neer:

1) console 1 zoekt contact met internet (en triggert de ingestelde poort)
2) de router forward alle poorten die ingesteld zijn bij de trigger naar console 1
3) console 2 zoekt contact met internet (en triggert de ingestelde poort)
4) de router forward alle poorten die ingesteld zijn bij de trigger naar console 2

Verschil tussen portforwarding en triggering is dat het dynamisch werkt. Je hebt geen *vaste* forward naar één console, maar elke console kan zelf (beurtelings) de poorten laten forwarden.

Het gaat fout als console 2 de ingestelde poort triggert terwijl console 1 nog wacht op een antwoord van de server.

[EDIT]

Uit je eerste post:

dus wat als eerste online gaat staat op open de rest niet

Ik ga bijna denken dat je een verkeerde triggerport kiest of dat je teveel ports aan de trigger hangt. Het eerste apparaat dat online gaat, krijgt de poorten geforward en geeft ze blijkbaar niet meer af.
Gewijzigd door Franzki op 16 november 2009, 23:29

moker
jongens zoals ik al eerder verteld heb het heeft gewerkt 3 xboxen gewoon op open en niet een voor een
van daar dat ik het niet snap
kijk hoe forwarding werkt weet ik ook wel maar dit is zeker niet het zelfde als triggering EDP

Port triggering opent dus een poort naar een door de betreffende game console gespecificeerde IP-adres + poortnummer.
Maar wat als al die game consoles allemaal dezelfde poort hanteren? Dat kan nooit werken.

wat jij hier beschrijft is forwarding geen triggering ,daar hoef je namelijk geen ip adres aan te hangen

maar mijn vraag was is telfort compatibel met xbox live met meerdere xboxen zo ja is mijn router kapot
Gewijzigd door moker op 17 november 2009, 18:01

Richard
Triggering is wel degelijk hetzelfde als portforwarding. Het enige verschil is dat je geen vaste poortforwarding maakt, maar de applicatie de poort triggert.
Een dynamsiche port-forwarding dus in feite, zie ook de wikipedia er maar op na.

Daar hoort wel degelijk een ip adres bij, alleen hoef je dat er niet zelf aan te hangen omdat het automatisch gebeurt. Maar de werking en het principe is hetzelfde.
Port triggering triggers can open an incoming port when a client on the local network makes an outgoing connection on a predetermined port or range of ports.

Maar dat mag de pret niet drukken, als het met alle 3 gewerkt heeft dan moeten we bekijken waarom dat niet meer het geval is. Is er een firmware upgrade geweest bij de consoles of bij de modem/router?

Het enige wat ik me dan erbij kan denken is dat het aan de NAT methode ligt. Maar die is niet bij elk modem in te stellen. Bij de Zyxel wel alleen kan ik niet zeggen of dat ook gaat werken want ik heb niet voldoende consoles om het te testen.
Telfort is wel compatible met Xbox live, alleen kan ik dus niet bevestigen of dat ook met meerdere xboxen het geval is.
Gewijzigd door Richard op 17 november 2009, 18:29
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'alles op open voor online gamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fout aanmaken contactpersonen Telfort online Helpdesk 7 19 april 2016, 11:11
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:26:22
| hilka8508:37:48
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv