obey-robots.txt
03 December 2016, 22:45
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing bellen/internetten

Hermie54
Bij ons komt het regelmatig voor (meestal probeer ik 's morgens de verbinding) dat de telefoon het niet doet. Alleen na een reset van het modem (Speed Touch 780) werkt de telefoon weer. Meerdere keren per dag kan internet bij ons uitvallen. Een reset verhelpt dan het probleem weer. Het gekke is dat er soms ook een aantal dagen/ week alles wel goed werkt. Volgens Telfort ligt dit aan ons modem, maar ik me dit niet voorstellen omdat iemand bij ons uit de buurt dezelfde probelmen ondervind, terwijl hij wel een Zyxel modem van Telfort heeft. Deze buurman heeft inmiddels zijn abonnement bij Telfort opgezegd omdat hij er helemaal genoeg van heeft. Ikzelf heb het idee dat het probleem bij Telfort zit in hun capaciteit van de servers. Omdat ik de problemen niet altijd heb. Op mijn voorstel om een wireless modem van Telfort te sturen, kreeg ik het antwoord dat dit alleen kon na betaling van € 59,00, terwijl ik mijn Speed Touch 780 vorig jaar juni van Telfort ter vervanging van een niet goed werkende Speed Touch ontvangen heb. (dus na 11-2-2008). Over service gesproken.

Franzki
Waarschijnlijk heb je last van een wegvallende internetverbinding.

Er zijn meer gevallen bekend dat een VoIP lijn niet goed opkomt nadat de verbinding is weggevallen.

Het eerste wat moet gebeuren is nagaan of de verbinding ook echt wegvalt.

Kun je in het logbestand van de Speedtouch wat meer informatie vinden?
Gewijzigd door Franzki op 12 november 2009, 15:04

Hermie54
Geregistreerde gebeurtenissen

Tijdstip Bericht
23:07:57 (since last boot) FIREWALL event (1 of 6): modified rules
23:07:57 (since last boot) FIREWALL event (1 of 3): disabled rules
23:07:57 (since last boot) VOIP: Send 200 OK
23:07:57 (since last boot) VOIP: Recv BYE
23:07:05 (since last boot) VOIP: Send ACK
23:07:05 (since last boot) VOIP: Recv 200 OK
23:06:57 (since last boot) VOIP: Recv 180 Ringing
23:06:56 (since last boot) VOIP: Recv 100 Trying
23:06:56 (since last boot) VOIP: Send INVITE

Doordat ik moest resetten, is alleen het bovenstaande nog maar binnen de Speed Touch aan gegevens te lezen.

Franzki
Misschien goed om een volgende keer vóór het resetten te kijken of er iets terug te vinden is.

Met name interessant is:
- of de verbinding weggevallen is
- of je VoIP foutmeldingen geeft

EdP
Het is volkomen normaal dat bij wegvallen van de dsl verbinding de telefonie uitvalt. De telefonie wordt pas weer hersteld na het verstrijken van de ingestelde time-out, of een reset van het modem, whichever comes first. Zelf heb ik het standaard ZyXEL modem, de instellingen hiervan heb ik zodanig gewijzigd dat de telefonie veel sneller aangemeld wordt nadat de dsl verbinding opnieuw wordt opgebouwd.

Om je telefonie-problemen op te lossen moet je dus zien te achterhalen waarom de dsl lijn wegvalt. Het zou heel best aan de bekabeling kunnen liggen, dat is veel waarschijnlijker dan dat het aan het modem zou liggen.

Met de Speedtouch modems heb ik zelf geen ervaring (Franzki wel), kun je iets van tones vinden en de SNR waarde?

P.S. ik vind het juist niet een teken van slechte service dat je dit modem hebt ontvangen, het zijn prima modems!
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Ik graag de lijn eens verder onderzoeken. Kunt u per PM uw postcode en huisnummer toesturen?

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Hermie54
Op verzoek heb ik PC en het huisnummer opgestuurd naar Hugo van het Tefort Webcare Team. Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomsten. Tot op heden namelijk alleen reacties van Telfort gehad zoals: we gaan de KPN de wijkcentrale laten onderzoeken (in de praktijk niet uitgevoerd), het ligt aan de modem ( lijkt mij sterk omdat er tijden zonder storingen zijn) en uiteraard het nakijken van de verbinding van ISRA punt tot aan de modem. (aangelegd door de KPN, waarbij de afstand ongeveer 50 cm bedraagt).

Hopelijk komt er uit het onderzoek van Hugo meer duidelijkheid.

Hermie54
Geregistreerde gebeurtenissen

Tijdstip Bericht

00:00:27 (since last boot) DHCC lease ip-address 195.240.112.122 bound to intf Internet
00:00:27 (since last boot) DHCC IP address 195.240.112.122 (255.255.240.0) set on intf Internet: ok.
00:00:26 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 15508 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 18.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 17.0 dB, Up: 7.0 dB; snr Margin Down: 3.0 dB, Up: 10.0 dCool

Wederom een uitval van mijn internet. Bovenstaand de gebeurtenissenlijst van mijn Speed Touch

Trouwens het aanbod van Telfort van een van de medewerkers om de lijn te onderzoeken, hierop heb ik tot op heden nog geen reactie van Telfort mogen ontvangen
Gewijzigd door Hermie54 op 21 november 2009, 18:57

Franzki
Hermie,

Dit is inderdaad een opnieuw opkomende verbinding. Kun je ook in het modem zien hoe lang de verbinding nu actief is? Want het modem kan wel eens opnieuw intrainen. Dit moet alleen niet te vaak gebeuren.

Ik zie wel iets heel raars:

00:00:26 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 15508 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 18.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 17.0 dB, Up: 7.0 dB; snr Margin Down: 3.0 dB, Up: 10.0 dB )

SNR Margin down: 3.0 dB -> dit is te laag! En hierdoor kan de lijn dus instabiel worden.

Mijn Speedtouch traint in met een waarde van 6.5 dB. Zoiets zou er bij jou ook moeten staan. In elk geval minimaal een waarde tussen de 6 en 8 dB.

Het lijkt wel of er bij jou iets ingesteld staat zodat het modem op 3.0 dB intraint. Gebruik jij de DMT (DSL Modem Tool) op je Speedtouch om je snelheid te verhogen (en je SNR te verlagen)?

Als dit je niets zegt: Zou je eens de "Noise Margin Downstream" in de gaten kunnen houden.
- Zie je deze extreem veranderen in de loop der tijd? Dus een variatie van meer dan 1dB hoger of lager?
- Traint het modem elke keer in op een waarde van 3dB?

Eventueel zou je het modem eens helemaal terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik ben benieuwd met welke Noise Margin Downstream het dan intraint. Let wel op... je moet dan de configuratietool gebruiken om je modem weer in te stellen en je VoIP gegevens in te vullen.
Gewijzigd door Franzki op 21 november 2009, 20:20

Hermie54
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik inderdaad DMT om de snelheid te verhogen.
Als ik de fabrieksinstellingen terug zet, waar vind ik dan ook alweer de configuratietool om het modem weer in te stellen en de VoIP gegevens. Of moet ik de DMT tool er tussenuit halen, of moet ik de instellingen hierin aanpassen door de SNR Margin op 6,5 te zetten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing bellen/internetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:44:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv