obey-robots.txt
03 December 2016, 22:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Roaming

Ilonita
Wat betekent Roaming?
Ik zie alsmaar een rood tekentje met een R in mijn beeld.
Kost dit geld? Wanneer kost dit wel geld etc?

Telfort webcareteam
Telfort maakt gebruik van het KPN-netwerk. Om die reden ziet u bij sommige toestellen een ‘R’ in het beeldscherm. In Nederland betaalt u hiervoor geen extra kosten.

Let op!
Bevindt u zich in een grensstreek in Nederland en ziet u de ‘R’ in het beeldscherm? Dan is het mogelijk dat u gebruik maakt van een buitenlands netwerk (de dekking van het buitenlandse netwerk is dan sterker). Hier worden wel extra kosten voor berekend. Dit geldt ook voor mobiel internet op uw laptop.

Wij raden u aan om de netwerkinstellingen altijd te controleren en handmatig het KPN-netwerk te selecteren.

De ‘R’ betekent overigens roaming.
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Ries
Ik begrijp de roaming problemathiek irt kpn netwerk en telfort sim echter mijn HD2 met telfort sim geeft aan dat ik aan het roamen ben op 3G NL Telfort en dat is iets wat ik niet begrijp. Maak ik nu extra kosten?

EdP
Lees svp nog een keer het antwoord van Webcare.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Ries
Ik heb de reactie gelezen en ben in mijn vraag uitgegaan van twee zaken:
1. dat mensen die het roaming teken zien een telfort sim hebben en op het KPN netwerk zitten ipv telfort netwerk;
2. dat als je als gebruik maakt van het kpn netwerk dit ook zichtbaar is op het toestel.

Ik krijg het roaming teken te zien terwijl ik op het telfort netwerk zit, dit lijkt me niet logisch.

pgert
Dat ik het roamingteken te zien krijg als ik op het Telfort netwerk zit, vind ik op zich niet zo erg. Net als Ries een HTC HD2, en daar kun je instellen dat bijvoorbeeld de weersverwachting elk uur automatisch wordt bijgewerkt, maar moet je een vinkje zetten als je wilt dat dat ook gebeurt als je aan het roamen bent. Selecteer ik dat vakje (en kies ik dus voor automatisch bijwerken, ook als mijn telefoon aan het roamen is), dan wordt het weer elk uur bijgewerkt, ook als ik niet op het Telfort/KPN netwerk zit (en dat betekent: extra kosten). Plaats ik het vinkje niet, dan wordt de weersverwachting echter niet automatisch bijgewerkt, ook niet als ik op het Telfort netwerk zit (want dat wordt beschouwd als roaming). Idem dito met andere diensten. Dat is een van de grote nadelen dat het Telfort netwerk de smartphone doet geloven dat er van 'roaming' sprake is terwijl het dat in wezen niet is. Iemand een oplossing?
Gewijzigd door pgert op 17 november 2009, 18:53

Telfort webcareteam
@Ries

Wij hebben geen eigen netwerk (niet meer). Wij maken alleen gebruik van het KPN-netwerk.

Afhangend van uw toestel, ziet u Telfort en of Telfort afgewisseld met KPN op het beeldscherm van uw mobiel.
3G houdt in dat u gebruik maakt van het UMTS-netwerk.

U betaalt in Nederland geen extra of andere kosten hiervoor. Heeft u wel een surf&mail bundel? Anders betaalt u de standaard kosten voor het gebruik van de dienst Mobiel Internet.

Heb ik uw vragen beantwoord?

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Ries
@Daphne (telfort webcare team )

ik heb idd surf en mail onbeperkt.

perfect geholpen. Dank

Ries

fos
Ik heb hetzelfde probleem en dit is dus geen oplossing. Het toestel blijft 'roaming' aangeven omdat het KPN netwerk wordt gebruikt. Hierdoor krijg ik allerlei meldingen als ik internet gebruik, mijn mail wordt niet automatisch opgehaald etc. etc.
Nu kan ik wel instellen dat roaming genegeerd moet worden, maar als ik dan echt eens naar het buitenland ga heb ik een probleem!
Als jullie geen eigen netwerk meer hebben en er altijd gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerk, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om SIM's te maken die het KPN netwerk als 'eigen' netwerk bestempelen??

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Roaming', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Roaming Algemeen 2 05 augustus 2010, 00:44
Roaming op KPN netwerk Telfort Mobiel Tips en Truuks voor mobiele telefoons 4 02 juli 2010, 16:55
Roaming waarschuwing Algemeen 1 03 juni 2010, 22:28
Roaming of niet? Dat is hier de vraag! Algemeen 5 27 oktober 2009, 12:06
roaming Algemeen 4 30 juni 2009, 09:39
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:45:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv