obey-robots.txt
06 December 2016, 03:54
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Stuiterlijn

feminem
Goedemiddag,

sinds de grote storing eind oktober 2009 heb ik een gigantische stuiterlijn. De modem traint om de paar minuten opnieuw in, soms al binnen een minuut.
Ik wordt hier helemaal vervelend van. Nu heb ik net gebeld met de helpdesk, en dan krijg je te horen dat of je kabel verrot is (hoe kan het dan dat ik sinds er een grote storing na onderhoud last van heb). Die storing heeft toentertijd meer als 24 uur geduurd.
Ook met telefonie is het momenteel een hel. Ik probeerde via de "vaste" lijn telfort te bellen, maar voor ik goed en wel het keuzemenu uit was, was de verbinding ook al weer weg.
Ik kan hier volgens een KPN-Monteur met gemak 25mbit down halen aan snelheid. Deze is eind juli/begin augustus nog geweest.
Hieronder mijn DSL Line Log
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bc cc cd dd dd dc cc cc ba 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 12 db
tone 32- 63: 02 34 56 77 88 99 9a ba bb bb bc cc cc cc cc bb
tone 64- 95: bc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb cb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb bb aa bb ab
tone 160-191: ba ba bb bb aa bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: ab aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa a2 aa aa aa aa aa aa aa aa ab
tone 256-287: 9a bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88

Mijn ATM Status
SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x00010fef, inDiscards = 0x00000006
outPkts = 0x00011c30, outDiscards = 0x0000001f
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000001, outF5Pkts = 0x00000001
openChan = 0x00000021, closeChan = 0x0000001f
txRate(Bps) = 74, rxRate(Bps) = 0

Mijn intrainwaarden op dit moment (dit verschilt enorm momenteel)
Interface Status Rate
DSL Up 17514 kbps / 1031 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

Ik krijg hier echt een beetje de ..... van. Zo kom ik natuurlijk nooit echt veel verder met mijn studie....

Kan iemand mij hier verder mee helpen???

Telfort webcareteam
Hoe zit uw modem aangesloten?
Waar komt de lijn het huis binnen?
Waar staat uw modem?
Hoe lang is de kabel tussen uw modem en uw aansluitpunt?

Uw signaal is wel zeer sterk, zonder noemenswaardige verstoringen. Het volledige spectrum is op uw aansluiting ook bruikbaar.

Daarom kan het ook uw modem zijn wat zelf steeds kortstondig "vast loopt".

Is uw modem al eens gereset naar de fabrieksinstellingen?

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 10 november 2009, 13:54
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

feminem
Mijn modem is aangesloten op de wandcontactdoos zonder splitter, de lijn komt in de kelder binnen via een lasdop. KPNmonteur heeft 2 maal 2 draden aan elkaar gedraaid en dat zou volgens hem prima in orde zijn, het heeft ook altijd prima gewerkt. Er zit tussen de kelder en hier 3 meter snoer waar mijn wandcontactdoos is. Tussen de wandcontactdoos en de modem een snoertje van een krappe meter.
Het is echt hopeloos sinds de storing eind oktober (zo rond de 25e-27e).

feminem
Ik heb de modem al diverse malen geheel gereset, ook naar fabrieksinstellingen. Was ik vergeten te vermelden.

EdP
Je hebt inderdaad een prachtige lijst tones. Als het niet steeds wegvalt moet je een sublieme verbinding hebben.

Omdat het bellen ook al niet lukt denk ik niet dat het aan het draadloze gedeelte ligt. Het zal eerder een probleem met de koperlijn zijn. Naar mijn mening moet er een monteur op af.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

mesa57
Een monteur naar de centrale dan.

feminem
Ik ben ook een onwijs tevreden klant van Telfort normaliter en gezien de commentaren op mijn eerste post kan het dus overduidelijk niet aan mijn lijnen binnenshuis liggen. Of ben ik nu heel blond?
Ik wil hier graag meer van leren, heb op dit forum al het een en ander geleerd Smile

feminem
@ EdP: Ze bedoelen dan de lijnen zeg maar vanuit de kelder naar de eerste verdieping waar volgens de telefonist van de klantenservice iets mis mee moet zijn, daarmee bedoel ik "mijn lijnen". Echter, dan had mijns inziens de monteur dat destijds ook al moeten hebben gezien.
Maargoed, hopelijk kan men mij hiermee helpen, ik had voor de storing en de lijn erna bleef stuiteren een onwijs fijne stabiele snelle verbinding.

Franzki
Als Telfort een lijnmeting uitvoert, kunnen ze globaal zien waar het probleem zit. Blijkbaar vermoeden ze dat het probleem in je bekabeling zit.

Hoewel het allemaal in orde was toen de KPN-monteur het heeft aangesloten *kan* het probleem aan je bekabeling liggen van isra-punt tot het modem.

Misschien een rare vraag... maar valt je verbinding wel echt weg? Kun je zien welke lampjes er op het modem branden als de verbinding wegvalt? En kun je in het modem zien wat voor waarde er staat bij de uptime als je kijkt bij packet statistics?

feminem
@ Franzki

Al mijn lampjes vallen uit, het hele modem reboot zich en traint opnieuw in. Dit is pas het geval sinds de storing, welke vrijwel landelijk was, is geweest. Dit was rond de 25e-27e van oktober en heb toen zeker 24 uur zonder verbinding gezeten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stuiterlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:41
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv