obey-robots.txt
09 December 2016, 16:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Stomme netblocking wil een ander IP

WTFIA
Tiscali heeft ooit een net block gehad.

Kan nu weer eens diverse mensen niet emailen.

Hoop dat Tiscali/Telfort, die net block eens gaat opheffen, anders wil ik postzegel vergoeding van ze.
http://www.spamha...23.132.101

de 101 ben ik dus niet heb een ander nummer maar heb er wel last van

"Outbound Email Policy of Tiscali BV for this IP range:

Ip space has been assigned as dynamic. No mail should originate from the IP listed. If you believe this is in error, please contact abuse (at) telfort(dot) nl.

Removal Procedure

Removal of IP addresses within this range from the PBL is not allowed by the netblock owner's policy.

About The PBL

The Spamhaus Policy Block List ("PBL"Wink is an international anti-spam system maintained by The Spamhaus Project in conjunction with Internet Service Providers and is used by Internet networks to enforce inbound email policies. The PBL database lists end-user IP address ranges which should not be delivering unauthenticated email to any mail server except those provided for specifically for that customer's use. The PBL lists only IP addresses (not domains or email addresses).

For full information on how the PBL operates please see the PBL Home page and the PBL Frequently Asked Questions.
Gewijzigd door WTFIA op 28 oktober 2009, 17:24

the unknown
Om hoeveel mensen gaat het?

WTFIA
het hele block dus xxx.xxx of in ieder geval .xxx

999 of veelvouden van het

Weet niet hoeveel Tiscali had/heeft geblokt hoop niet xxx.xxx of zelfs xxx.xxx.xxx
Gewijzigd door WTFIA op 28 oktober 2009, 17:57

the unknown
Dat zijn wel wat mensen , maar zoveel contacten heb je ook niet Smile in die range.

Maar zou fijn zijn als de dingen niet geblocked waren.

scheelt weer he

WTFIA
Zeker,

Maar het wordt steeds erger.
.
Zelfs andere domeinen en gmail wordt geblokt op basis van het IP nummer.

Ohhh maar mail wel meer dan 100 mensen.

En geen spam mailtjes hoor, vandaag wordt het steeds erger, wat gister wel kon kan nu niet meer.

Toch maar eens denken over Ziggo (liever niet), maar 24 uur modem uitzetten heb ik ook geen zin in.

Webcare moet me maar weer op een normale range zetten en even de IP release voor me korter zetten.
Dan geven ze dit ip maar aan een Dail up gebruiker, of aan die overgenome groep.

Franzki
Misschien een rare vraag... maar wat wordt er precies geblocked?

Geldt dit voor alle gebruikers in het betreffende segment? of alleen voor mensen die een eigen mail-server hebben draaien?

WTFIA
Wellicht een goede vraag.

Zou het ook eens met het telfort adres moeten proberen.

Maar elke SMTP server die blacklist hanteren en ook spamhaus er bij hebben zitten, kunnen je dus blokken.

Maar het is toch van de gekke (om met Obelix te spreken) dat het nu weer verergert.

Hou het wel even in de gaten.
Met een andere ip op de zelfde servers geen probleem, het is gewoon deze reeks.

Maar goed Telfort kan straks de bietenbrug op.

Franzki
Ik bedoel vooral ook deze melding:

Outbound Email Policy of Tiscali BV for this IP range:

Ip space has been assigned as dynamic. No mail should originate from the IP listed. If you believe this is in error, please contact abuse (at) telfort(dot) nl.

Betekent dit nu dat je helemaal niet kunt mailen via de Tiscali of Telfort mailservers? Of betekent dit dat je geen eigen mail-server kunt draaien in deze IP-range?

WTFIA
Hoi,

Net even getest, Tiscali/Telfort, negeren dit dus, via hun SMTP server gaat het foutloos.

Ga even kijken of de hoster me op een Whitelist kan zetten.

Want Telfort zelf zal weinig kunnen doen.
Maar iedereen die een website host en eigen emailadressen heeft kan hier tegen aanlopen.
En dus genegeert worden.

Met een andere Telfort IP geen problemen, het is gewoon deze oude Tiscali reeks wat puinhoop oplevert.

.

Franzki
Zie ook deze opmerking:
The PBL database lists end-user IP address ranges which should not be delivering unauthenticated email to any mail server except those provided for specifically for that customer's use.

Het lijkt dus alsof het bewust geblokkeerd wordt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stomme netblocking wil een ander IP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ander adsl modem op Telfort Telfort met eigen modem/router 29 01 april 2009, 18:40
[Tutorial] Naast de Zyxel Telfort router ook een ander router gebruiken (via WAN poort) Eigen netwerk achter het Telfort modem 8 06 februari 2009, 20:25
ander modem met telfort i-net+bellen Telfort met eigen modem/router 15 09 maart 2008, 15:32
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:41:17
| Lutz09:59:40
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv