obey-robots.txt
07 December 2016, 13:29
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Onstabiele dsl verbinding

nordinio
Hallo allen

Sinds dat ik Telfort internet en telefoon heb (begin 2009)heb ik last van DSL onderbrekingen.
Vooral als ik aan het downloaden ben is de verbinding onstabiel.
Maar ook als ik niet download verlies ik mijn DSL signaal.
Dit gebeurd elke dag en natuurlijk heeft telefonie daar ook last van.
In het begin dacht ik dat misschien de DSL signaal even synchroon moet lopen met mijn router Zyxel P-2602HW-D1A maar de verbinding bleef weken onstabiel.
Ik heb de storing meerdere malen aangemeld bij Telfort en kreeg verschillende redenen te horen:

- Router dient direct aan ISRA aangesloten te worden
- Bekabeling is niet goed
- Men ziet de onderbrekingen niet
enz

Het is maar wie je net aan de lijn hebt die zin heeft voor je verder te onderzoeken.


Ik heb ondertussen al het volgende gedaan:
- Kabel vervangen
- Upload vastgezet dmv de commando "WAN ADSL driver upmaxbits <waarde>" met verschillende waardes
- Router (Zyxel P-2602HW-D1A) staat nu pal naast de ISRA die in de woonkamer uitkomt
- WLAN week lang niet gebruikt

Volgens de postcode check zit de centrale niet meer dan 700 meter van mij appartement vandaan dus aan de signaal sterkte zou het niet moeten liggen.
Ik heb inmiddels ook een nieuwe router gekregen maar de verbinding blijft daarmee ook onstabiel.

Dit zijn de laatste status gegevens zo'n 30 minuten na de laatste onderbreking:

SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x0061a74b, inDiscards = 0x00000006
outPkts = 0x0049d0d8, outDiscards = 0x000000aa
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000
openChan = 0x0000001d, closeChan = 0x0000001b
txRate(Bps) = 150, rxRate(Bps) = 84

DSL Line Status:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 99 ba ba ab bb bb bb bb bb a9 87 52
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 18 db
tone 32- 63: 00 22 45 66 77 88 99 aa ab bb bb bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa ab ab ab aa aa aa ba ab bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: aa aa aa aa bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa a9 99
tone 224-255: 99 99 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a2 aa aa aa
tone 256-287: 6a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 288-319: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 9a aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa
tone 352-383: aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 67 66 77 66 77 77 67 67 77 66 65 55 65 65 55

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS

De storing loopt nog bij Telfort maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde problemen hebben gehad en wat hun oplossing toen was.
Gewijzigd door nordinio op 11 oktober 2009, 00:27
 
Franzki
Er zijn genoeg mensen te vinden die problemen hebben met hun verbinding... alleen de oorzaak hoeft niet overal hetzelfde te zijn.

Ik heb een plaatje gemaakt van je dsl-spectrum.

Volgens mij begrens je nu je de bits-per-tone in je upload. En misschien ook in je download.
Het begrenzen van de bits-per-tone heeft niet zoveel zin als je lijn echt slecht is... het kan in sommige gevallen de problemen met wegvallen verergeren (zeg ik uit eigen ervaring).

Ik zou dit (zowel voor up- als download) weer uitschakelen. Eventueel door het modem terug te zetten naar de factory defaults.

Verder zien het spectrum en de signaalwaardes er *goed* uit.

Wat gebeurt er precies als de verbinding wegvalt? En kun je eens bij de "packet statistics" in het modem kijken hoe lang de dsl-verbinding 'up' is? Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de dsl-verbinding niet wegvalt maar dat er iets anders gebeurt waardoor het niet meer werkt.

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
nordinio

Als de verbinding ondeuit gaat dan zie ik dat de uptime van mijn DSL line op 0 seconden weer staat. Uptime heb ik nooit hoger gezien dan 48 uur maar dat was echt de max dat ik ooit meegemaakt heb.

Ik gebruik een managment programma genaamt de Dude hiermee kan ik mijn interne netwerk en de DSl verbinding monitoren. Door dit programma wordt er een syslog gehouden en kan ik precies zien wanneer de verbinding onderbreekt en dat gebeurd echt vaak.

Ik kan dan niet internetten en ben ook even onbereikbaar via de telefoon.

 
Franzki
Als de verbinding onderuit gaat dan zie ik dat de uptime van mijn DSL line op 0 seconden weer staat.


Dit lijkt me duidelijk... ik ken het probleem... ik heb hier hetzelfde gehad. En toen de supportdesk ging meten, bleef mijn verbinding netjes overeind.

Ik zou in elk geval het begrenzen van de bits per tone uitzetten voor de upload en download. Eventueel kun je dit doen door het modem terug te zetten naar de factory defaults.


Zie je ook nog in de logbestanden van de Zyxel wat er gebeurt? Standaard logt de Zyxel geen wegvallende verbinding geloof ik... dat kun je nog instellen.

Maintenance->logs->Log Settings

en dan een vinkje bij System Maintenance zetten


Dan zie je later in elk geval hoe vaak de verbinding is weggeweest.


Verder zal Telfort met je lijn aan de slag moeten... misschien dat Webcare hier iets voor je kan doen.


[EDIT]

Misschien kun je je tonespectrum en signaalwaarden nog eens posten nadat je de "max bits per tone" hebt uitgezet.
Gewijzigd door Franzki op 11 oktober 2009, 12:12
 
nordinio
Bedankt voor de feedback jongens.

Ik heb gisteren het begrenzen van de bits per tone uitgezet en log voor maintenance aangezet.

Zal zo bekijken of de verbinding stabiel is gebleven
 
Telfort webcareteam
@nordinio,

Als u in de webinterface van de modem inlogt, ziet u dan ook de DSL verbinding wegvallen? Het is namelijk mogelijk dat de modem geen IP lease verkrijgt, maar wel een DSL verbinding heeft. Zeker met de snelheid welke u volgens het spectrum zou kunnen halen, lijkt dit geen instabiele (DSL) lijn te zijn.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
nordinio
Ja dat zie ik dus elke keer.

Ik zie dan dat de DSL down gaat en dan opnieuw geinitialiseerd wordt.

de verbinding is nu 12 uur stabiel.
Gewijzigd door nordinio op 12 oktober 2009, 11:09
 
Telfort webcareteam
@nordinio,

Wat is de snelheid nu? Zou u een spectrum (net als in uw 1e post) van de nieuwe situatie kunnen posten?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
nordinio
Ben nu wat aan het binnen halen hier zijn de outputs:

DSL Up 18309 kbps / 1062 kbps

SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x00285918, inDiscards = 0x00000000
outPkts = 0x0019eca4, outDiscards = 0x00000000
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000
openChan = 0x00000002, closeChan = 0x00000000
txRate(Bps) = 28028, rxRate(Bps) = 813830

DSL Line Status:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd dd dd ee ed ee dd ed cc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 19 db
tone 32- 63: 11 24 56 77 88 99 aa bb bb cc cd cc cc cc cd cc
tone 64- 95: cc cc cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cd dc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bc bc bb cb bc
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb
tone 256-287: 7b cc cc cb cc cc cc cc cc bc bb cc cc bc cb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa 99 9a 99 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89
tone 448-479: 88 88 88 89 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 480-511: 88 87 87 77 78 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.1.30
Pool Size: 20

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
 
Telfort webcareteam
@nordinio,

Dat ziet er al stukken beter uit, de lijn wordt niet meer begrensd. Heeft u nog problemen ondervonden?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onstabiele dsl verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:30:36
| hilka8501:34:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv