obey-robots.txt
03 December 2016, 22:48
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Groot probleem: Klapperende verbinding.

PatrickBos
Goedeavond allemaal,

Ten eerste mijn postcode is: 5371 BM.

Sinds 2,5 weken heb ik een klapperende verbinding bij mijn vriendin thuis.
Dit houd in. Dat bij interface status de ADSL lijn wisselt tussen up en down.
De verbinding is een 8mbit lijn van Telfort.
Bellen met de telefoon lukt helemaal niet nadat ik een nummer heb gedraait krijg je het geluid alsof je een ongeldig nummer gebelt hebt terwijl het zeker geldig is.

Situatie schets.
Computer op 2.5 meter van ISRA punt.
Zyxel modem (type: P-2602R-D3A) op een halve meter van het ISRA punt.
Om te testen PC rechtstreeks op de Zyxel Router zonder eventuele tussen router of iets.
Ping laten lopen op het IP adres van de Router om te zorgen dat de verbinding van Router naar PC stabiel is. Dit werkt, stabiele tijden van <1 ms.

De volgende stappen heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen:
* Firmware check, de firmware is up-to-date.
* Router harde reset gegeven en factory defaults laden.
* Nieuwe telefoon kabel van isra punt naar Router
* ISRA punt in zijn geheel vervangen
* Kabeltjes opnieuw gestript om zeker te zijn dat daar niks mis mee kon zijn.
* Nieuw Zyxel Router van Telfort gekregen (Type: P-2602R-D3A).
* Router getest zonder telefoon alleen ADSL en netwerk erin dus.

Het probleem blijft bestaan om de ongeveer 30 seconden gaat de Router opnieuw proberen de ADSL verbinding op te bouwen. Dit lukt dan ping ik met tijden van 14 naar www.google.nl na 30 seconden (+-) valt de verbinding weer weg. En wordt ADSL daarna opnieuw opgebouwd. De lampjes op de Router gaan ook om ste beurt weer aan en dan doet hij het weer een seconden of 30.

Wat ook gebeurd is dat de kiestoon onderbroken wordt door een hapering als ik met de telefoon probeer te bellen. Als mensen naar ons bellen krijgen ze direct voicemail.
Het lijkt dus echt dat het aan een telefoon verbinding ligt. Maar niet hier in huis.

Een monteur is wellicht de beste oplossing....
Hopelijk kan Telfort de als ze dit hier lezen de situatie begrijpen en nu eindelijk zorgen dat ons probleem opgelost wordt.

Even wat statistieken van de Router.
(Informatie genomen toen de ADSL verbinding in de lucht was.)

SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x000001c2, inDiscards = 0x00000001
outPkts = 0x00000237, outDiscards = 0x00000000
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000
openChan = 0x00000007, closeChan = 0x00000005
txRate(Bps) = 84, rxRate(Bps) = 84

DSL Line Status:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 0 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 09 aa
tone 32- 63: ab bb bb bb bb bb bb aa aa 99 80 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 5 db
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 57 79 9a aa bb bb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: 0c cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cb cb cc bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa ba aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.1.33
Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASQ.0)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL_G.dmt
IP Address: 195.241.189.42
IP Subnet Mask: 255.255.240.0
Default Gateway: 195.241.191.254
VPI/VCI: 0/34

LAN Information:
IP Address: 192.168.1.254
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Hopelijk heeft iemand de oplossing voor mijn probleem.
Ik (of familie) heb al diverse malen met de helpdesk gebeld
tot op dit moment alle stappen uitgevoerd. Ik denk zelf dat we wel alles getest hebben.
Als mensen nog meer weten hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gewijzigd door PatrickBos op 02 oktober 2009, 23:10
 
Franzki
Ik heb ook maar even een plaatje gemaakt van het spectrum... daar valt weinig raars uit te halen... behalve dat het spectrum is verschoven...Zit je over een ISDN-lijn? Het modem lijkt me in elk geval een ISDN-type.

Jammer dat je geen adsl2+ kunt halen in jouw situatie... want dan zou je nog een erg mooie snelheid kunnen halen gezien de afstand tot de centrale (Ravenstein).

Op zich ziet alles er verder goed uit...

Alleen begrijp ik (uit het spectrum en het modemtype) dat er sprake is van een ISDN-lijn... misschien dat het een ISDN-specifiek probleem is.


Heeft Telfort ook een lijnmeting gedaan? En zijn daar ook conclusies uit gekomen? Het lijkt erop dat je zelf al van alles hebt geprobeerd...

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Franzki op 03 oktober 2009, 01:06
 
PatrickBos
Hallo Franzki,

Het betreft een Analoge modem volgens mij.
De aansluiting van het modem is als volgt.

Het ISRA punt is een simpele muur contact doos. waar je een telefoon stekker in steekt met 4 van die pinnen, je kent het wel, standaard type telefoon stekker. Er zit geen centrale tussen of wat dan ook. Vanaf het ISRA punt gaat de stekker rechtstreeks in het modem zonder dat er iets tussen zit.

Op dit moment gebruik ik de verbinding ook. Ik ping dan naar Google en als ik pingtijden krijg klik ik op sites dan kan ik op deze manier toch nog reageren.

Telfort heeft volgens mij wel een lijn meting gedaan en daar zagen ze niks vreemds aan. Maar ik ben ervan overtuigd dat er wat mis is in de wijk centrale.

Bedankt voor de moeite zover. Ik hoop dat telfort wat kan doen om ons te helpen.

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik dat natuurlijk graag.
 
Franzki
Hoi Patrick,

Ik heb voor de zekerheid nog even gekeken. Het lijkt toch echt op een ISDN-modem.

Googlen op modemtype levert de ISDN-versie op. (Zyxel P-2602R-D3A ADSL2+ VoIP IAD over ISDN )

Ook is het spectrum verschoven. In het onderste stukje van de grafiek (lage tones) zit geen ADSL-signaal omdat dit voor ISDN is gereserveerd. ISDN gebruikt meer bandbreedte dan analoog zodat er minder bandbreedte voor het versturen van het ADSL-signaal overblijft.

Het kan zijn dat er een verkeerd modem is geleverd.... maar het kan ook zijn dat het daadwerkelijk om een ISDN-lijn gaat.
Gewijzigd door Franzki op 03 oktober 2009, 01:29
 
Telfort webcareteam
@PatrickBos,

Ik zie dat u inmiddels van tweakers hier naartoe bent gekomen om het spectrum te posten. Het spectrum laat zien dat de snelheid in orde is, en dat er niet erg veel verstoring en/of weerstand op de lijn zit.
Tijdens uw contact met de helpdesk (vorige week), is er een ticket aangemaakt. Naar aanleiding van dit ticket is er momenteel een nieuw modem onderweg.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Franzki
Maar gaat het nu om een ISDN aansluiting/modem?

Want daar ben ik eigenlijk toch wel benieuwd naar.
Gewijzigd door Franzki op 05 oktober 2009, 11:50
 
PatrickBos
@Wouter:
Hallo Wouter,

Dat klopt, ik dachtd ik plaats het waar het thuis hoort op het telfort forum dus.
Ik had al gezien dat jullie hier ook reageren vandaar.

Ik heb het nieuwe modem inderdaad ontvangen helaas heeft dit het probleem niet opgelost.
Het spectrum wat ik gepost heb is als de lijn 30 seconden up is. Als dit zo is dan heb ik ook geen problemen.
Dit gebeurd dus met het oude en het nieuwe modem.

Wat er dus daarna gebeurd is dat alle lampjes uitgaan en ADSL en internet helemaal opnieuw geïnitialiseerd worden dus net alsof de hele lijn helemaal wegvalt. Ik denk dat er bij mijn vriendin in de wijkcentrale ofzo iets niet goed is. In huis ziet alles er goed uit. Zoals je gelezen hebt heb ik zelfs een nieuw ISRA punt gehaald om te testen.

Nu heeft de moeder van mijn vriendin vanochtend gebeld, ze zou dezelfde dag teruggebeld worden door een monteur. Helaas hebben we nog niks vernomen. Ze gaat morgen weer bellen. Hopelijk wordt het snel opgelost. De telefoon werkt namelijk ook niet zoals ik al zei. De oma van mijn vriendin heeft een aantal klachten en kan moeilijk naar het mobiele nummer bellen van mijn vriendin haar moeder. Het is allemaal niet prettig dus.

@Franzki.
Het lijkt me inderdaad toch een ISDN lijn te zijn. Ik ben er niet zeker van maar lang geleden heeft er wel ISDN apparatuur op aangesloten gezeten, dit is echter al wat jaartjes terug.
Gewijzigd door PatrickBos op 05 oktober 2009, 21:48
 
Franzki
Als het ooit een ISDN-aansluiting was, is deze dan helemaal opgezegd bij KPN?

Als de ISDN-lijn opgezegd en gesloopt is, dan lijkt het mij dat je "kale koperdraadjes" overhoudt waarmee je een gewoon analoog modem kunt gebruiken. Maar ik weet niet of dit in de praktijk ook echt zo werkt.

Misschien dat Webcare of the Unknown hier iets over kan roepen.

[EDIT]
Het kan toch niet zo zijn dat er nog een ISDN-signaal op de lijn zit?
Gewijzigd door Franzki op 05 oktober 2009, 22:24
 
Telfort webcareteam
De monteur is gistermorgen om 10:00 aangevraagd. Een belletje van de monteursplanning zal dus spoedig volgen.

Het betreft overigens een een aansluiting die in het verleden shared DSL over ISDN was. Nu is het telefoonabonnement opgezegd en dus is het ISDN telefoonabonnement van de lijn af.

Echter; het DSL signaal loopt technisch gezien nog steeds over ISDN naar de wijkcentrale, digitaal dus. Vandaar dat er nog steeds een ISDN modem gebruikt dient te worden.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
PatrickBos
Hallo Hugo,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben blij dat de monteur gebeld is. Dan zal het op korte termijn wel opgelost zijn.
Ik twijfel ook niet dat het aan het ISDN modem ligt.

In eerste instantie was dit inderdaad een ISDN lijn zoals je al beschrijft.

We wachten het af. IK zal hier absoluut aan de mensen laten weten als het opgelost is en hoe dan wel.

Bedankt voor al jullie moeite zover.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Groot probleem: Klapperende verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:48:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv