obey-robots.txt
04 December 2016, 17:15
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Knipper verbinding tot in het extreme

golzuam
Hey,

Ik ben sinds begin van het jaar klant van Telfort, en tot voor twee weken was ik meer dan tevreden over mijn internet (snelheid en uptime). Er is echter iets drastisch veranderd, want sinds twee weken geleden heb ik dag en nacht continu last van een wegvallende verbinding.
Ik weet dat ik eigenlijk de klantenservice/helpdesk zou moeten bellen, maar aangezien ik zelf 5 dagen per week aan de andere kant van de lijn zit (ik werk voor een grote webhoster) probeer ik dat te vermijden.

Ik heb een Zyxel modem, niets aan veranderd. Verschillende keren gereset, dit maakt geen enkel verschil. Logging van het modem op aangezet, dit ziet er niet erg hoopgevend uit. De status van de DSL verbinding vliegt ook continu op en neer tussen up / down / detecting signal / up. Het maakt niet uit of ik via een draadje of via m'n wireless netwerk verbinding maak.

Soms werkt de verbinding een paar minuten, met een max uptime van een uur (schatting, ik zit uiteraard niet continu achter mijn laptop)

Langzamerhand begin ik hier wel moedeloos van te worden, is er iemand die nog een idee heeft? Mijn vermoeden is dat er "iets" met de sterkte van het DSL signaal aan de hand is..
Gewijzigd door golzuam op 02 oktober 2009, 18:44
 
Franzki
Zit het modem met een korte goede kabel direct op het isra-punt?

Kun je je adsl tone-spectrum eens posten en de sinaalniveaus en ruiswaardes?
 
golzuam
Ik zit met een kabel van +/30 cm op het isra-punt.

adsl-tone spectrum /ruiswaardes :

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 2 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd dd ee ee ee fe dd ed cc b9 84
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 14 db
tone 32- 63: 02 24 56 67 88 99 aa bb bb bb bc cc cc cc cc cc
tone 64- 95: cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa aa ab ba bb ba aa
tone 160-191: ba bb aa aa aa aa 97 99 99 aa aa a9 aa 99 99 99
tone 192-223: 99 99 9a 99 99 99 9a 9a 29 a9 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 97 58 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 256-287: 69 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 a9 99 99
tone 288-319: 9a 99 9a aa aa aa aa ba bb ba bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb aa bb ba bb ab ab ba aa aa aa
tone 352-383: aa bb ab aa aa aa ba ba bb ab bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb ab aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa aa a9 aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
 
Franzki
Wow....

Je signaal is in principe erg goed... SNR van 9dB... en zie plaatje voor het spectrum.


Je hebt het modem gereset zeg je. Heb je het modem gereset naar de factory defaults? Dus meer dan 20 seconden met een puntig voorwerp het resetknopje indrukken naast de powerbutton?



Ik vrees dat je toch even met Telfort moet bellen. Zij kunnen dan een lijnmeting starten.

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
golzuam
Ik weet dat mijn verbinding in principe prima is, downloaden van grote bestanden ging voor de problemen begonnen echt goed, streamen werkt(e) ook vlekkeloos. Ik was al bang voor het moeten bellen, dit is zo'n beetje mijn laatste strohalm.
IK heb inderdaad ook al een keer een factory reset gedaan, hierna leken de problemen voorbij maar de dag erna kwamen ze weer net zo hard terug. Een normale reset biedt soms ook enige verbetering, meestal van korte duur.

Hoewel dat laatste natuurlijk een placebo effect kan zijn Wink

De Cpu en geheugen belasting zweven zo tussen de 6 / 12% en 30 - 38% .
 
Franzki
Hoewel dat laatste natuurlijk een placebo effect kan zijn


Ik ken het verschijnsel.... elke keer weer denken dat je probleem is verdwenen... en dan de teleurstelling ondergaan als het niet zo blijkt te zijn.

Voor wat betreft je verbindingsprobleem... Je zou nog een keer het kabeltje tussen modem en isra kunnen nalopen (keer losmaken en vastmaken) om te voorkomen dat daar een slecht contact zit.

En als dat ook niet helpt gewoon Telfort Support bellen (op een rustig moment). Waarschijnlijk zullen ze dan de lijn gaan doormeten.
 
virginbird
Hoi,ik heb precies hetzelfde probleem,al heel lang,ook alles gedaan wat er maar voorgesteld word,telfort gebeld ,nieuwe modem gekregen(goede service,erg hulpzame helpdesk,dus daar ligt het allemaal niet aan.
De jongens van het speciale storingteam weten het ook niet!!! dus een erg vreemd en vooral vaag probleem.
schijnt gewoon niets aan gedaan te kunnen worden?
Ze hebben mijn snelheid naar beneden gehaald om zo een stabiele verbinding te kunnen krijgen,doorgemeten(alles schijnt er goed uit te zien!,nieuwe modem,kabels,fabriekssetting,echt alles gedaan wat er dus maar kan,maar geen resultaat!!! AAAAARRRRggghhhhhhh!!!
Wat nu?
Mischien komen we er samen uit,(door hulp vanuit hier?) Hopelijk?
veel sucses met Troubleshooting!!
Shock
 
Telfort webcareteam
@golzuam,

Er lijkt een kleine deuk in het midden van uw DSL spectrum te zitten. Heeft u nog een splitter of andere apparatuur tussen de modem en het ISRA punt aangesloten? Zo ja, dan kunt u dit loshalen en de modem direct op het ISRA punt aansluiten.

@virginbird,

Zou u voor uw probleem een apart topic aan kunnen maken, en het verhaal daar kort uit kunnen leggen? Dan blijft het overzichtelijk en kunnen we ook naar uw lijn kijken.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Knipper verbinding tot in het extreme', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:35:02
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv