obey-robots.txt
02 December 2016, 23:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

LINKSYS WAG200G i.p.v. ZyXtel

PJWLignon
Is het mogelijk om een Linksys WAG200G te gebruiken in plaats van het standaarmodem bij het Telfort 20M abonnement?

Ik heb niet zo'n beste ervaringen met dat ZyXtel modem, zeker niet als het om draadloos bereik gaat.
Ik heb (nog) geen telefonie

Nesh
Heb dus ook de Linksys WAG200G alleen krijg ik em niet aan de praat met behulp van de meegeleverde cd rom. router werkt wel gewoon alleen geen internet

Nesh
Nou het is me geluk dus het is mogelijk om de zyxel van telfort weg te doen en een linksys als modem/router te gebruiken je moet het dan wel handmatig instellen.
BabyXL (tegenwoordig Tiscali):
Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 34

hoefde geen gebruikersnaam of w8woord van telfort in te voeren.
En meteen internetGrin:

gyedema
Ik had bij tiscali al een wag200 en dat draaide prima. Ben nu over naar de 20mb van telfort, maar mijn ping naar bijvoorbeeld nederlandse gameservers is meer dan verdubbeld????
Waar ik eerst naar BF2 servers een ping van 12 tot 14 had, zit ik nu zeker op 24 tot 30...??? Instellingen zijn hetzelfde gebleven. Iemand enig idee??

Puma
Kan met de encapsulation te maken hebben. Kan zijn dat je Linksys modem niet zo goed werkt als Zyxel. Tiscali heeft niet voor niets voor Zyxel gekozen. Dat werkt beter met hun DSL apparatuur dan andere modems. Zelfde geldt voor KPN. Alcatel DSLAM's werken het beste met Broadcom chips. In de speedtouch modems zitten broadcom chips.

Het is algemeen bekend dat ADSL2+ hogere pingtijden heeft dan ADSL 1. In theorie hoeft dat niet. Praktijk zegt wat anders.

Met Orange zit je ook zo aan 24 ms. Met een andere modem is het zelfs 30+.

gyedema
OK, dank voor je antwoord! Ik ben intussen wat aan het googlen gegaan en wat ik links en rechts (oa op GoT) tegenkom, is dat over het telfort koper de ping ALTIJD rond de 24 moet liggen, en dat via het KPN koper dat rond de 10-12 is. Dat lijkt dus inderdaad te kloppen.

Maar dan de volgende. Ik heb in totaal 3 pc's aan de WAG hangen: een laptop met ingebouwde WiFi, en 2 pc's met linksys adapters: 1 usb en 1 ingebouwde.
Als ik de speedtest van bbned doe (is redelijk betrouwbaar) dan kom ik met de laptop rond de 1,1MB downloadsnelheid uit. Dat lijkt me ok. De pc's echter komen niet verder dan 550? Gek genoeg is dat precies de helft? Ook als ik alles uitzet en één voor één op de lijn gooi, blijft het hetzelfde. Ik heb met gpedit.msc gekeken naar de bandwith van de QoS maar die staat overal gelijk...
Wat kan dat nou weer zijn? Kan niet de WAG zijn; die regelt het voor allemaal identiek toch?

PJWLignon
Bedankt voor de antwoorden.

Wat ik er uit begrijp, is de ZyXtel toch wel aan te raden.
Kan iemand vertellen of ik de WAG200G in bridge mode kan zetten zodat ik een Ethernet kabeltje vanuit de ZyXtel als INVOER kan gebruiken in de WAG200G in plaats van de DSL lijn? Nu heb ik alleen vier Ethernet uitgangen en een DSL ingang in de WAG200G
Gewijzigd door PJWLignon op 05 februari 2008, 09:54

PJWLignon
Ervaring tot nu toe met WAG200G achter de ZyXTEL:

Mijn WAG200G staat in
Bridge mode only,
VPI 0
VCI 34
DSL Modulation ADSL2+
en het ip adres van de WAG ligt niet in het DHCP bereik van de ZyXTEL (dat wil zeggen boven het hoogst toegekende adres, wel binnen 192.168.1.x).

Het enige waar ik nog wat mee ga spelen is de DHCP leasetijd dan wel het toekennen van vaste ip adressen aan de machines die draadloos zijn verbonden met de WAG. Met name met Vista is het toekennen van een niet vast adres soms een probleem.

Verder lijkt het prima te werken.
Gewijzigd door PJWLignon op 02 maart 2008, 12:27

asmetaro
Hallo heren,
Ik heb ook een WAG200G, die werkt uitstekend maar voor de tel verbinding heb ik een pap2t adapter(voip)gekocht die aan de WAg is gekoppeld; ik kan dat ding echter niet configureren omdat de veldnamen die door telfort worden verstrekt niet gelijkluidend zijn met de veldnamen die in het configscherm van de pap2t worden gebruikt heeft iemand hier ervaring mee en kan die me verder wegwijs maken?
Alvast dank voor de hulp,

EdP
Heb je iets meer info? Bijv. hoe heten die velden in het configscherm?
De documentatie van dat ding is niet echt briljant.
Dit is ALLES wat er staat over het instellen van de telefonie:

Linksys schreef:
Configuring the Settings for Your Internet Phone Service

If you want to change the settings for your Internet phone service, visit your Internet phone service provider’s
website and make configuration changes online. For more information, refer to the instructions provided by your
Internet phone service provider.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LINKSYS WAG200G i.p.v. ZyXtel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forwarding Zyxel P-2602HW-D1A en Linksys WRT54G Eigen netwerk achter het Telfort modem 30 29 juni 2012, 18:03
Linksys WAG200G i.c.m Linksys E4200 router Telfort met eigen modem/router 3 08 februari 2012, 16:42
Linksys met Tomato firmware werkt prima Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 oktober 2010, 02:00
zyxel p-2602r-d1a en linksys wrt120n Eigen netwerk achter het Telfort modem 9 03 augustus 2010, 17:12
Linksys WAG160N achter Zyxel P-2601HN Eigen netwerk achter het Telfort modem 17 23 juli 2010, 13:30
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:07:51
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv