obey-robots.txt
03 December 2016, 22:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

POLL: Beperkt Telfort ADSL snelheid?

slelieveld
Ik lees héél veel onderwerpen op dit forum van "plotselinge" ADSL snelheidsverlagingen. Net als bij mij zelf.

Telfort webcare of Joris reageert dan met: "Ik kan dit niet verklaren" of "wij kunnen niet verklaren hoe u deze snelheden in het verleden heeft kunnen halen".

Wat is hier toch aan de hand? Als er zoveel mensen zijn die plotseling halvering (of meer) van hun ADSL snelheid hebben zonder dat er iets veranderd is, moet er toch iets aan de hand zijn?

Wie heeft hier nog meer last van? schrijf je ervaring als reactie en laten we kijken of Telfort een verklaring heeft.

Franzki
Ik denk dat de oorzaken al eerder genoemd zijn, onder meer door Webcare.

Bij de gevallen die we hier gezien hebben, gaat het vaak om een lijn waar de kwaliteit ineens minder is geworden. De oorzaak is niet altijd duidelijk maar er worden soms voorbeelden genoemd zoals een beschadigde kabel bij graafwerkzaamheden.

Volgens mij zitten de meeste gebruikers op een "open profiel" waardoor ze de maximale snelheid halen die bij de kwaliteit van de lijn en de afstand tot de centrale hoort.

Telfort past alleen snelheidsprofielen toe om een lijn stabiel te krijgen die uit zichzelf niet stabiel wordt... bijvoorbeeld als de SNR sterk fluctueert.

Wat ik me wel afvraag is wanneer er door KPN nou precies actie wordt ondernomen. Zijn er normen voor? Want voor een gebruiker die ineens bv 30% van zijn snelheid verliest is het moeilijk om te aanvaarden dat het "ineens" niet meer sneller kan.

Zijn er trouwens ook lijnen die ineens kwalitatief veel beter worden? Want die mensen hoor je nooit klagen! Bijvoorbeeld verbetering van de lijn door onderhoud door KPN? Want als het alleen maar slechter wordt dan kan er over een paar jaar niemand meer internetten.

Zelf zit ik op dit moment circa 25 procent sneller dan een jaar geleden... maar dat kan ook komen doordat ik een ander modem heb dat anders intraint.

PS:

Dat er in "héél veel" gevallen een terugval in de snelheid is, is misschien een beetje overdreven.

Maar er zijn de nodige gevallen bekend op dit forum waar het inderdaad om "wijzigingen in de infrastructuur" gaat. En ik kan me goed voorstellen dat dit voor de getroffen gebruikers een vervelende situatie is.
Gewijzigd door Franzki op 02 oktober 2009, 16:51

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'POLL: Beperkt Telfort ADSL snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:46:18
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv