obey-robots.txt
08 December 2016, 08:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Super trage internetverbinding ADSL

Annemarie
De laatste weken heb ik een super trage internetverbinding. Het abonnement is 20MB. Via de speedtest kom ik aan een downloadsnelheid van 6 mb, de upload snelheid meet ie niet eens (duurt mij in ieder geval te lang om af te wachten). Een pagina opbouwen kan erg lang duren en af en toe komt dan de melding kan website niet vinden. Email wordt ook traag binnengehaald en verzonden. Met name in secure omgevingen is niet meer te werken. Ik heb van alles ondernomen: modem resetten (Zyxel prestige 2000 serie), ik werk niet draadloos, virusscanner/spyware etc. Volgens de klantenservice van Telfort is er niets aan de hand met het signaal naar mijn modem toe. Wie kan mij verder helpen/heeft nog tips waar ik het moet zoeken. Ik ben absoluut geen PC-kenner, dus aub niet te technischWink THANKS!

the unknown
Zo te zien heeft u een TOT 20mbit, verbinding. Speedtest zegt ook niet altijd alles.

Ik zou een 100.bin bestand downloaden via.

ftp.telfort.nl (pub--->test----> 100mb bestand)

hier kan je zien hoe snel die het binnen haalt.

Je zegt dat je een prestige 2000 serie modem hebt. Als ik het goed heb is het een platte zwarte met 4 lan poorten ( ofterwel 4 gele poorten aan de achterkant)

Hoe oud is het modem ?

Kan je mij ook iets vertellen hoe het is aangesloten en waar je ISRA ofterwel uw hoofdaansluitpunt zit.
Gewijzigd door the unknown op 01 oktober 2009, 21:10

Annemarie
Er zitten inderdaad 4 gele poorten aan de achterkant en hij is plat. De modem is van 2005.

Dat ISRA gebeuren zegt me niet zoveel. In ieder geval zit de modem met een netwerkkabel rechtstreeks op mijn pc aangesloten. Zeg ik iets raars wanneer mijn modem op het KPN telefoonnetwerk zit aangesloten?

Franzki
Zeg ik iets raars wanneer mijn modem op het KPN telefoonnetwerk zit aangesloten?

Nee hoor... anders zou het niet werken.

Hoe lang is de kabel tussen het modem en de hoofdaansluiting van KPN in uw huis?

Annemarie
Oei, dat is een goeie. In het huis (is nog niet zó'n oud huis) zit ook op de slaapkamer in de muur een KPN contactdoos. Vandaaruit ligt een kabel van zo'n meter of 4 naar de studeerkamer en de modem. Heeft altijd prima gewerkt, tot voor enige tijd terug dus

Franzki
Hmmm

Het is altijd het beste om het modem via een korte goede kabel (50cm) direct op de KPN-hoofdaansluiting (ISRA-punt) aan te sluiten. Als je geen KPN-abonnement meer hebt, is er ook geen splitter meer nodig.

In oudere huizen is de hoofdaansluiting vaak een stopcontact in de woonkamer. Als er sprake is van meerdere telefoon-stopcontacten en aftakkingen kan er storing optreden op het DSL-signaal.

Telfort webcareteam
De slaapkamer klinkt niet als de begane grond.
Er ligt dus een telefoonnetwerk (aftakkingen) door uw muren die ook uitkomt in de slaapkamer (1e of 2e verdieping) en vanuit daar gaat er weer een kabel van 4 meter naar de studeerkamer waar het modem staat.

Dit is een verre van ideale situatie en verklaart uw gebrek aan lijnsnelheid.
Het modem dient met een zo kort mogelijke kabel op het binnenkomende telefoonaansluitpunt te worden aangesloten.
Deze zit bij u zeer waarschijnlijk in de meterkast.
Zit hij daar niet dan zal het vrijwel zeker de woonkamer zijn.

Naast het aansluiten van het modem op uw hoofdaansluitpunt (IS/RA) is het ook belangrijk dat de vertakkingen van de lijn gehaald worden.

Dit wordt echter allemaal wat lastiger om zo via het forum uit te leggen omdat vrijwel elk huis weer anders is.

Stuurt u alstublieft uw postcode en huisnummer naar ons via PM. Alsmede een mobiel telefoonnummer en een tijd dat u thuis aawezig bent om met ons de bekabeling uit te pluizen.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 02 oktober 2009, 08:44
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

BlaatSchaap
Ik heb er sinds een maand ongeveer ook last van. Het grootste deel van de dag is de verbinding erg snel, websites openen direct wanneer je ze aanklikt (zoals het hoort).

Maar dan soms ineens is de verbinding erg traag en duurt het soms wel minuten voordat websites openen, of soms helemaal niet. Het rare is dat mijn download snelheid wél gewoon hoog blijft! oftewel, wanneer ik via usenet wat ga downloaden, of iets anders download haal ik probleemloos 700-800 kb/s.

Wat vaak bij mij wel helpt is in het interface van de router, bij Maintenance, en dan Tools, een restart te doen. Doe ik dit, is een minuutje later mijn internet gewoon weer snel, totdat hij er weer plotseling mee ophoudt.

Franzki
Hallo BlaatSchaap,

Zou je SVP een nieuw onderwerp willen openen...

Dat houdt het lopende topic overzichtelijk.

Alvast bedankt!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Super trage internetverbinding ADSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Glasvezel / adsl Algemeen 1 06 september 2014, 15:30
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
Speedtouch 780 adsl verbinding lukt niet Telfort met eigen modem/router 7 10 februari 2013, 13:41
Van 20:00 tot 08:00 trage verbinding Storing 2 28 januari 2013, 13:20
Opeens een trage verbinding Storing 2 21 oktober 2012, 15:43
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:27:39
| hilka8508:39:05
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv