obey-robots.txt
04 December 2016, 19:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

adsl-modem defect??

roadtrain
Betreft: Zyxel P-2602HW-D1A. powerlampje brand groen, dsl lampje brandt groen, internetlampje brand rood rest van de lampjes is uit.

modem uit en weer ingeschakeld, zelfde resultaat. resetknopje 10sec ingedrukt, zelfde resultaat...wat kan ik nog meer proberen??

Franzki
Internetlampje brandt rood: je krijgt vermoedelijk geen ip-adres.

Heb je ingelogd in je modem om te kijken wat de status is?

Er was/is een landelijke storing bij abonnees die via het KPN adsl-netwerk zijn aangesloten. Zie ook:

Modem logt niet in bij ISP
Gewijzigd door Franzki op 24 september 2009, 22:58

roadtrain
Ik kon niet in de modem kijken want had geen kabeltje bij me (help even oudere kennissen van me die sinds vandaag dus dit probleem hebben) Is de storing landelijk? (Zit in Wormer) las ook dat resetten anders kan
(1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2. Modem uitzetten met het knopje achterop
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4. Modem aanzetten met het knopje achterop
5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6. Modem uitzetten met het knopje achterop
7. Het resetgaatje weer loslaten)

is dit een verstandige manier met dit probleem of beter even afwachten?? (alvast bedankt voor de snelle reaktie).

Franzki
De storing treedt op bij abonnees die via het KPN-netwerk aangesloten zitten... dat betekent dat de problemen landelijk kunnen voorkomen.

Je kunt zelf niet eenvoudig zien of je via KPN zit aangesloten. Vaak zijn het oude abonnees die bijvoorbeeld vroeger het Speedlinq Comfort abonnement hadden via het KPN-netwerk. Daar val ik zelf trouwens ook onder.

Het resetknopje moet trouwens geloof ik minimaal 20 seconden worden ingedrukt... dus ik weet niet of jouw 10 seconden ook echt hebben gewerkt.

Het resetten wordt wel geadviseerd als niets meer werkt... het kan op zich geen kwaad. Maar je moet daarna wel alles wat er ooit ingesteld is opnieuw instellen zoals VoIP, draadloos enz.

[EDIT]
Ik zag op de Telfort website de storing nog actief staan... ik zou even afwachten.
Gewijzigd door Franzki op 24 september 2009, 23:15

roadtrain
Oké zal morgen even afwachten. Deze mensen hebben nog geen jaar telfort en hadden daarvoor kpn dus zou kunnen. wacht het eerst nog wel een dagje af. Bedankt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl-modem defect??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Glasvezel / adsl Algemeen 1 06 september 2014, 15:30
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:42:28
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv