obey-robots.txt
04 December 2016, 19:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ook ik heb sinds de storing van vorige week een knipper verbinding

blemmie
Tot de storing van vorige week liep alles perfect bij mij.
Een zeer stabiele verbinding altijd !!!!!!!
Echter na de storing is het kl.te (niet zo best)
Heb dan wel en dan geen internet.
En als ik even wel internet heb kan ik wel E-mail verz. en ontvangen, maar ik moet er geen bijlage bij doen bv. een autocad tekening van 80 Kb. want dan is het gelijk klaar.
Meerdere malen de helpdesk gebeld, maar daar schiet ik helemaal niets mee op.
Het komt er volgens hun op neer, dat er bij ons thuis iets niet goed zit.
Vreemd dat ik al jaren een perfecte verbinding heb, er komt een storing door graafwerkzaamheden (niet bij ons thuis), en dan is bij ons thuis ineens de bekabeling ed. niet goed. Want zij meten dat het goed is.

Om de heren het voordeel van de twijfel te gunnen, ben ik het hele weekend bezig geweest met het hele riedeltje wat men voor schreef.

oa. Modem een harde reset geven met een pennetje achterop.
Nieuwe splitter gekocht.
Nieuwe kabel getrokken
Computer direct op het isra-punt aan gesloten wat zo uit de kruipruimte ons huis binnen komt.

U raad het al..............helpt niets.
Het is natuurlijk heeeeeeeel vreemd dat het altijd goed gewerkt heeft en nu zou de oorzaak ineens bij ons thuis liggen

Weet iemand een oplossing, mijn truckendoos is leeg
Alvast bedankt, blemmie

Iemand een oplossing
Alle instellingen op de pc en in het modem nagelopen

Franzki
Welke intrainsnelheden zie je in het modem? (zowel upload als download)

Hoe vaak valt je verbinding weg? zie je dan ook iets aan de lampjes van het modem?

Kun je in de log bestanden van het modem zien wat er gebeurt?

Doe voor de zekerheid het volgende in het modem:

Maintenance->logs->Log Settings

en dan een vinkje bij System Maintenance zetten

Vervolgens zou je als je verbinding wegvalt ook meldingen moeten krijgen in het logbestand zoals:

3 08/16/2009 05:27:22 board 0 line 0 channel 0, call 9, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
4 08/16/2009 05:26:56 board 0 line 0 channel 0, call 1, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

Heb je op dit moment nog een KPN-telefonieabonnement? Als je dit niet meer hebt, heb je ook geen splitter meer nodig.
Gewijzigd door Franzki op 21 september 2009, 23:23

blemmie
Hoi Franzki,

Up = 937
Down = 12990 (heb een abbo van 20000 maar is natuurlijk nog nooit 20 geweest)

Soms om de paar minuten en soms pas na een uur.

Lampjes: lijkt wel een disco...LAN 1 + DSL + Internet

Heb het vinkje gedaan, maar veld blijft leeg (logs zit bij mij onder "advanced setup"Wink

Heb wel een KPN abbo

Kan mail zonder bijlage wel verz. maar doe ik er een bijlage bij (ook al is ie maar heel klein) het volgende:
"0x800CCC0F de verbinding met de server is onderbroken"
CPU in modem doet dan ongeveer 4.22%
Ontvangen van bijlage's is geen punt, het is dus puur SMTP
Heb dat ooit wel eens gehad maar dan hadden er mensen op een forum een paar trucks en was het klaar
die trucks helpen nu dus niet.

groetjes blemmie
Gewijzigd door blemmie op 22 september 2009, 00:12

Franzki
Je upload lijkt me snel genoeg... maar misschien dat de verbinding wegvalt voordat de bijlage verzonden is.

Zie je helemaal niets in je logbestand?

Wat is er precies kapot gegaan met graven? Als het over een glasvezel gaat... daar zou je volgens mij geen klapperlijn van kunnen krijgen. En dan zouden meer mensen grote problemen moeten hebben.

Als Telfort meet dat het probleem in het laatste deel van de bekabeling zit, zou dat inderdaad bij jou kunnen zitten... of net voor het isra-punt in het laatste gedeelte van de KPN-lijn.

Als het met korte goede kabel op het isra-punt (zonder splitter) nog steeds fout gaat, dan zit het probleem waarschijnlijk in het isra-punt of vlak ervoor.

Of je modem (of power supply) is misschien niet helemaal lekker meer.

Ik zou de storing opnieuw aanmelden (of misschien dat Webcare het hier meteen oppikt).

Het is dan wel handig als je je modem weer volledig reset en met een korte goede kabel op het isra-punt aansluit. Als ze dan problemen zien, sluit je in elk geval uit dat het in je bekabeling zit. En als ze dan geen problemen zien (en je verbinding blijft up) zit het probleem misschien toch in je eigen bekabeling.

Hoe lang is de bekabeling in je huis van isra-punt naar modem? en wat voor soort kabel gebruik je hiervoor?

blemmie
Hoi Franzki,

zie nu alleen "web log in succesfully"

Vorige week Dinsdag ofzo lagen: Tilburg + Krimpen + Spijkenisse + Hellevoetsluis er volledig uit door graafwerkzaamheden
Wij wonen in Hellevoetsluis en hadden toen dus helemaal niets.
De volgende dag was het probleem verholpen vlg. Telford.
En idd. we konden weer wat doen alleen wel met de problemen van nu
De verbinding is nu in een half uur tijd een aantal keer weggevallen, maar de "up time" in het modem blijft gewoon doorlopen of er niets aan de hand is.

Die kabel is pm. 10 meter (zit er al jaren en werkte altijd als een tierelier).
Toen ik beneden rechtstreeks op het isra punt zat was hij 0.5 meter
CAT5E UTP kabel

groetjes blemmie

EdP
Er zijn 2 soorten Up Time: die van het modem zelf (hoe lang draait hij al sinds de vorige reboot) en die van de WAN verbinding (zie: Packet Statistics), dat is degene die in dit verband relevant is.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
10 meter kabel tussen modem en isra-punt is best wel veel. Verder lijkt me UTP-kabel daar niet voor geschikt.

Telfort webcareteam
Om uit te sluiten dat het niet aan de UTP kabel van 10 meter ligt dient er wel ten minste 1 nacht met het modem direct aan de IS/RA gewerkt te worden.
Wij kunnen dan zien of de lijn 's nachts ook nog instabiel is geweest.

Kunt u per PM uw postcode en huisnummer toesturen? Ik zal de lijn dan gaan onderzoeken.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

blemmie
Logs - View Logs

--------------------------------------------------------------------------------

Display: All LogsSystem MaintenanceSystem ErrorsFSM

# Time Message Source Destination Notes
1 09/22/2009 18:11:48 WEB Login Successfully User:admin
2 09/22/2009 05:42:07 board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
3 09/22/2009 05:41:46 board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
4 09/22/2009 04:56:41 board 0 line 0 channel 0, call 25, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
5 09/22/2009 04:56:21 board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
6 09/22/2009 04:04:16 board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
7 09/22/2009 04:03:56 board 0 line 0 channel 0, call 9, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
8 09/22/2009 02:23:51 board 0 line 0 channel 0, call 9, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
9 09/22/2009 02:23:31 board 0 line 0 channel 0, call 1, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
10 09/21/2009 23:13:31 WEB Login Successfully User:admin

--------------------------------------------------------------------------------

Is dit wat jullie bedoelen ?
System time up = 20:08 uur
Wan time up = 12:39 uur

groetjes blemmie

Franzki
Mooi!

Hier hebben we iets aan!

Inderdaad heb je last van een wegvallende verbinding.

De laatste uitval was om 05.41 vanochtend:

2 09/22/2009 05:42:07 board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
3 09/22/2009 05:41:46 board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

Sinds die tijd is de verbinding niet meer weggevallen:

System time up = 20:08 uur
Wan time up = 12:39 uur

Je ziet dat ook aan de "Wan time up" van ruim 12 uur.

Op dit moment lijkt de boel stabiel in elk geval.

Het beste zou zijn als je nu kunt gaan testen (zoals Webcare ook vroeg) met een korte kabel direct op het isra-punt. Splitter mag er eventueel gewoon tussen als je die nodig hebt voor je telefoon.

En dan is het een kwestie van afwachten hoe de lijn zich verder houdt.

Als je je gegevens met een PB naar Webcare stuurt [zoals zij hierboven gevraagd hebben], kunnen zij de boel verder onderzoeken.
Gewijzigd door Franzki op 22 september 2009, 22:34

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook ik heb sinds de storing van vorige week een knipper verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:40:26
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv