obey-robots.txt
04 December 2016, 17:14
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Vraag aan Telfort Webcare

Albert38
Heb aan jullie een vraag : Voordat ik telfort had was ik bij abonnee bij Tele-2. Toen dat werd aangesloten door een monteur plaatste die ook een splitter. Toen ik overging naar Telfort werkt de verbinding alleen als ik de aansluiting via de splitter aansloot. Anders niet. Over de snelheid en de werking heb ik niet te klagen (zie onder), maar waarom lees ik overal dat je de splitter moet verwijderen. Als ik dat doe dan werkt er niets meer. Hoe kan dat?

568675309

Franzki
Misschien heb je nog een KPN-telefoonsignaal of andere verstoring op je lijn. Het kan ook zijn dat er iets mis is met je bedrading.

ps... ik ben geen Webcare

Albert38
Franzki : daarom zou ik ook graag willen dat het Webcare team dat controleert

Franzki
Ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen over hoeft te maken.

Het controleren van je bekabeling kun je zelf alvast doen. Er mogen geen aftakkingen zijn op de kabel tussen isra-punt en modem. En de kabel mag niet te lang zijn.

Dus verbindt het modem eens met een korte goede kabel direct op het isra-punt... voor zover dat nog niet gebeurd is... En kijk hoe het dan gaat.

[EDIT]
Als het mèt splitter beter werkt, zou ik de splitter gewoon laten zitten. Heb je voor de aardigheid eens een toestel op de phone-aansluiting van je splitter gehangen? Dan kun je controleren of je nog een kiestoon krijgt.

[EDIT2]
Bij nader inzien... ik kan me niet voorstellen dat een nog aanwezig telefoonsignaal je adsl-signaal dusdanig kan verstoren dat het alleen maar met splitter werkt. Ik vermoed dat er iets mis is met je bekabeling binnenshuis. En zoals eerder gezegd... dat kun je zelf controleren door het modem direct op het isra-punt aan te sluiten.
Gewijzigd door Franzki op 20 september 2009, 22:25

Telfort webcareteam
@Albert38,

Zoals Franzki al op heeft gemerkt, als het zonder splitter niet werkt is er iets fout in de bekabeling. Als u geen analoge telefonie signaal heeft, kunt u het modem direct op het ISRA punt aansluiten.
Wat er nu waarschijnlijk aan de hand is, is dat er op uw splitter 4 kabels binnen komen of dat deze later worden verbonden. Ik zou u adviseren om de modem naast het ISRA punt te zetten, en deze direct te verbinden. In dat geval haalt u de hoogste snelheid. Het is echter aan u of u het nodig acht alles om te gooien voor een lichte snelheidsverhoging.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Albert38
@Telfort webcare team bedankt voor je antwoord. Ik laat het gewoon zitten. Heb nu totaal geen problemen en alles werkt prima.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag aan Telfort Webcare', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv