obey-robots.txt
06 December 2016, 03:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Help! DSL onstabiel geworden :(

D3nnis
Hallo allemaal. Wie o wie kan mij helpen? Mijn DSL verbinding ligt er nl. om de 5 tellen uit. Ik had dit probleem ongeveer een jaar geleden ook. Ik had toen mijn modem (een Zyxell, weet ff t type nr. niet. T is zo'n zilveren, iig.) naar beneden ingetraind (van 15000 naar 7900 uiteindelijk), en was overgeschakeld naar ADSL2. Het liep allemaal goed, geen klachten, tot een paar dagen geleden. Ik zag namelijk dat mijn internet verbinding er mee was opgehouden, en dat het DSL-lampje om de 5 tellen uitging. Ik had geprobeerd om mijn modem opnieuw iets lager in te trainen en wellicht overschakelen naar G.DMT, (allemaal weer terug gezet naar hoe alles stond afgesteld voordat mijn DSL verbinding instabiel werd.) maar dat hielp allemaal geen ene sikkepit. Ik had geen nieuwe h/w of s/w geinstalleerd. De drivers etc. van al mijn h/w is up-to-date (ook al geprobeerd iets oudere drivers weer te installeren, maar dat hielp ook niet), en ik heb ook geen kabelbreuken.
Ik bel liever geen helpdesks op omdat mijn ervaring is dat het meer geld kost dan dat het oplevert. Daarnaast heb ik een prepaid toestel, en is mn beltegoed (bijna) op.
Wie o wie kan mij uit de brand helpen en heeft goed advies?

Gegroet,

Telfort webcareteam
@D3nnis,

Als u mij uw gegevens in een PB zend, zal ik de lijn doormeten. Allicht dat ik dan wat meer kan zeggen over de aard van het probleem.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Het downtrainen van een Zyxel modem door het aantal bits per tone te verlagen is géén goede oplossing om een instabiele verbinding te stabiliseren. Mijn eigen ervaring is dat het de problemen juist verergert! (*) In het geval van een Zyxel modem is de enige manier die echt werkt om een lijn te stabiliseren een snelheidsprofiel door Telfort laten instellen.

Begin met het modem te resetten naar de factory defaults. Dit doe je met een satéprikker ofzo 20 seconden in het gaatje naast de powerbutton te doen. let op, je bent dan wel al je instellingen kwijt, dus hou wachtwoorden enzo bij de hand.

En sluit je modem via een korte goede kabel direct aan op het isra-punt.

Als je lijn weer hoog intraint en instabiel blijkt, zul je dit bij Telfort moeten melden... zij kunnen meten of er iets mis is en wat er gedaan moet worden (monteur of profiel)

[EDIT]

(*) Doordat je het aantal bits per tone vermindert van de tones die hoog intrainen, zal het modem proberen meer bits in de slechtere tones te versturen om zo toch een goede snelheid te halen. Het resultaat is een verslechtering van de SNR die soms extreme vormen kan aannemen.

[EDIT2]

Ik zie dat Webcare al bezig is... Het modem resetten zou ik in elk geval toch even doen.
Gewijzigd door Franzki op 17 september 2009, 16:50

Telfort webcareteam
@D3nnis,

Ik heb uw gegevens ontvangen, en de lijn doorgemeten. Zou u de modem kunnen resetten? Ik meet hem nu inderdaad op G.DMT, wat niet aan de snelheid ten goede zal komen.
De bekabeling lijkt trouwens wel redelijk goed te zijn. U heeft de modem direct op het ISRA punt aangesloten, zonder splitter en/of vertakkingen?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

D3nnis
Ik zal, als ik zo thuis ben mijn modem even resetten. Ik dacht dat ik de lijn terug had gezet naar ADSL2, maar ik denk dan dat ik vergeten ben om de veranderingen op te slaan. De modem is rechtstreeks verbonden met zonder splitter of aftakking.

D3nnis
(sorry voor de ietwat late reactie, kan nl. alleen van elders i-netten)

Ik heb mijn modem gereset naar de facory default waardes. Ik heb voor de zekerheid een nieuw kabeltje geplaatst tussen mijn modem en pc en modem/ISRA punt, maar DSL blijft uitvallen.

Mvg.,

D3nnis

Telfort webcareteam
@D3nnis,

De verbinding is geconfigureerd op een nieuw profiel. Dit zou beter moeten werken, echter lijkt er wel op dat er iets in de interne bekabeling veranderd is. Hoe ziet uw ISRA punt er uit? In het geval van de varkenssnuit (4-puntige telefoonstekker), zou u deze open kunnen maken en op kruisverbindingen controleren.

Wouter

D3nnis
Hoera, internet werkt weer. Bedankt. Ik zal die stekker eens nakijken op een kruisverbinding.

D3nnis
Sad Ik had (zowel letterlijk als figuurlijk) te vroeg gejuicht vanochtend. Internet deed het vanochtend heel even, maar toen ik een paar uur later opnieuw wakker werd was DSL opnieuw instabiel en lag er weer om de 5 seconden uit Sad

Mijn ISRA punt is idd. een 4 puntige varkenssnuit. De modem is rechtstreeks op het IRSA punt aangesloten. De modem is het enige apparaat dat is aangesloten op het IRSA punt. Er zijn geen andere apparaten (zoals telefoontoestellen e.d.) op dit punt aangesloten.
Ik had voor de zekerheid die varkenssnuit bij mijn ISRA punt ff opengeschroefd, maar ik zag geen kruisverbinding.

Franzki
Is dit ook echt je isra-punt? Of heb je nog een aansluitpunt waar de telefoonkabel je huis binnenkomt?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help! DSL onstabiel geworden :(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
maand bedrag duuder geworden zomaar van 19,95 nu 20,45 Algemeen 9 02 september 2009, 21:50
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:07
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv