obey-robots.txt
03 December 2016, 22:48
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Slechte internet verbinding

Sinestra
Ik heb al enige tijd (o.a. de laatste 3 weekeinden) een slechte verbinding. Uiteindelijk deze week alle kabels en gecontroleerd en een andere router geïnstalleerd. Het probleem bleef. De verbinding valt weg en ik heb soms meer dan 12 uur achter elkaar geen verbinding. Dus een mail gestuurd naar de internet klantenservice (vanaf mijn werk, want thuis uiteraard weer geen internet). Het antwoord was dat ik alles moest controleren (stond al in mijn mail dat ik dat had gedaan). Verder nog wat tips die ik al had uitgevoerd. De laatste tip was dat ik de helpdesk kon bellen, maar als mijn verbinding goed is dan werkt alles goed en snel. Wat meten ze dan als de verbinding er niet is?

Telfort webcareteam
Graag ontvang ik uw gegevens per PB om uw lijn te kunnen onderzoeken.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Welk modem gebruik je op dit moment? (merk/type)

Gebruik je draadloos?
Wat gebeurt er precies als de verbinding weg is? (lampjes op het modem)
Kun je iets teruglezen in de logbestanden van het modem over wat er gebeurt?
Wat is je afstand tot de centrale?
Op welke snelheid traint je modem in?

[EDIT]
Ik zie dat Webcare wil gaan meten... laten we even hun bevindingen afwachten.
Gewijzigd door Franzki op 11 september 2009, 16:49

Telfort webcareteam
@Sinestra,

Ik zie dat de DSL chip van uw Sweex modem niet helemaal goed is ingesteld voor ons netwerk. U kunt dit zelf opnieuw proberen in te stellen of ik kan u een basismodem verzenden (a 14,95 verzendskosten), waar de instellingen al in staan. In dit geval zou u uw Sweex als accesspoint kunnen gebruiken (DHCP uit).
De correcte instellingen voor ons netwerk zijn:
Download broncode  Code
Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 11 september 2009, 18:25
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Sinestra
Vanochtend tot 8.19 uur weer geen internet.
@ Telfort webcareteam,
Bedankt voor het advies over mijn modem, maar als dit al meer dan een jaar voldoet, dan lost een andere instelling of een basismodem het huidige probleem toch niet op? Ik stel jullie inspanning zeer op prijs, maar het schiet allemaal niet op.

EdP
Wat ook niet opschiet is de adviezen van Telfort Webcare niet opvolgen.
Wil je je probleem opgelost hebben of niet?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Sinestra
Zoals al geschreven in mijn vorige reactie stel ik de inspanning van Telfort webcareteam zeer op prijs. Wat me verder opvalt is dat er stelselmatig geen antwoord wordt gegeven op de vragen die ik stel.

@ EdP Om uw vraag te beantwoorden: Ja.

Franzki
Heb je de instellingen van je (Sweex?) modem nagelopen?

Verkeerde instellingen kunnen soms een tijdje goed gaan en dan weer storing geven.

Als je de instellingen niet wil nalopen en/of geen ander modem wil installeren is dat natuurlijk jouw keuze... maar verwacht dan niet dat het verbetert.

Sinestra
Ik heb de instellingen nagelopen, maar de encapsulation kan niet ingesteld worden. De rest van de instellingen komt overeen. Wat betreft het "een tijdje goed gaan": het modem heeft meer dan een jaar geen problemen opgeleverd en de afgelopen 3 weekeinden heb ik het grootste deel van de tijd geen verbinding. Ook 's morgens voor 8 uur heb ik regelmatig geen verbinding, terwijl de modem keurig zoekt. En dan "out of the blue", zonder dat er iets bij mij verandert, start om 8.10 uur het internet weer, alsof iemand ergens een knopje omzet. Als ik dan alle hardware en software aan mijn kant heb onderzocht en alles is in de staat die ik verwacht, mag ik dan het idee hebben dat het ergens anders aan ligt? Maar, nogmaals, ik stel uw inspanning op prijs.
Zou een Zyxel 650H-31 beter bij passen bij het ADSL wat Telfort mij biedt?

Franzki
Telfort werkt standaard met een beperkt aantal modems van het merk Zyxel. Het is logisch dat ze niet alle merken en types adsl-modems kunnen ondersteunen.

Telfort geeft wel aan hoe je een "vreemd" modem moet configureren om gebruik te maken van het Telfort adsl-netwerk. In de meeste gevallen zal dit goed gaan. In een klein aantal gevallen zal het niet of niet stabiel werken. Dit kan allerlei oorzaken hebben... soms zijn er kleine compatibiliteitsproblemen tuseen een bepaald modem en netwerk.

In jouw geval *kan het* in de instelling van de Sweex zitten. En dat het tijden goed heeft gewerkt zegt weinig. Maar zolang je de instellingen niet kan aanpassen, kan Telfort niet uitsluiten of daar de oorzaak zit. Kun je in de logs van de Sweex zien wat er precies gebeurt?

Als ik Google op "650H-31" lees ik dat dit modem géén VoIP heeft. Maar het zou wel moeten werken met de juiste firmware en instellingen. Met dit modem zou je in elk geval kunnen testen of de verbinding stabiel blijft.

Als je een ander modem gaat aanschaffen, zou ik voor een modem gaan dat volledig ondersteund wordt door Telfort... anders heb je straks weer problemen. Het bruikleenmodem zou dan een goed alternatief zijn omdat je voor dat geld zelf geen modem kunt kopen met volledige garantie dat het werkt.
Gewijzigd door Franzki op 12 september 2009, 16:56

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte internet verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:48:00
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv