obey-robots.txt
07 December 2016, 13:25
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Experiabox

Inge
Ik heb van Telfort nu de basismodem besteld. Maakte gebruik van de experiabox van KPN. Ik was even nieuwsgierig of er ook mogelijkheden bestaan om de experiabox blijven te gebruiken. Heeft iemand al ervaring hiermee misschien? Anders zou ik over moeten gaan om een router aan te schaffen maar heb hier verder geen ervaring mee.
Frown

Inge

ton2e
Inge schreef:
Ik heb van Telfort nu de basismodem besteld. Maakte gebruik van de experiabox van KPN. Ik was even nieuwsgierig of er ook mogelijkheden bestaan om de experiabox blijven te gebruiken. Heeft iemand al ervaring hiermee misschien? Anders zou ik over moeten gaan om een router aan te schaffen maar heb hier verder geen ervaring mee.Inge

De basis Zyxel is naast modem ook router. Die hoef je dus niet te kopen. Desgewenst kun je er een switch achter zetten als je meer systemen wilt aansluiten of de Experiabox (moet die niet retour?) zo gebruiken (DHCP daarin uitschaken en beide via LANpoorten verbinden.

Makkelijker/comfortabeler is om natuurlijk 30 euro uit te geven en de iets duurdere Zyxel te nemen of 70 euro meer als je ook nog draadloos wilt.

Inge
Tja of die Experiabox retour moet dat is de vraag. Ik wacht al...euh ff denken zo'n 3 kwart jaar op een andere modem ivm overstappen van internetplusbellen terug naar normaal ADSL bij KPN, na echt heeel veel ellende Shock. De monteur die alles terug heeft gezet zei me dat ik de experia dan mocht houden omdat men mij anders een andere modem moet toezenden wegens een nieuwe aanvraag.
Ja ik wil draadloos en heb vandaag een compacte draadloze router gekocht. Ik heb nu alleen maar draadloos internetten want ik krijg de normale internetverbinding niet aan praat met de router ertussenFrown. Vergt misschien wat meer kennis van me dan die ik nu heb Smile. Maar goed mijn draadloos werkt erg goed en erg snel ook.
Maar wellicht is dit voor een andere topic bestemd om dit soort probleempjes wat uit te kristaliserenShock

Inge

ton2e
Inge schreef:
Ja ik wil draadloos en heb vandaag een compacte draadloze router gekocht. Ik heb nu alleen maar draadloos internetten want ik krijg de normale internetverbinding niet aan praat met de router ertussenFrown. Vergt misschien wat meer kennis van me dan die ik nu heb Smile. Maar goed mijn draadloos werkt erg goed en erg snel ook.
Inge

Zeker als je kennis van dit soort zaken (=2 routers achter elkaar) beperkt is moet je toch echt jezelf de vraag stellen of het wel verstandig is het basismodem/router van Zyxel te nemen en dan ook nog een draadloze router daarachter te zetten!

Het kan allemaal probleemloos werken maar dan moet je toch echt weten wat je doet. E.e.a. kun je genoegzaam in talloze berichten op dit forum lezen en conclusie is dan "Heb je er geen verstand van c.q. geen echte interesse? Begin er dan ook niet aan".

Ik adviseer je toch echt om het basismodel door Telfort te laten omruilen voor de draadloze variant. Je prikt dan e.e.a. in het stopcontact/telefoon, volgt de bijgeleverde instructies en "Presto, alles werkt".

Puma
Het leuke aan Telfort is, is dat het KPN en Tiscali netwerk van dezelfde instellingen gebruik maken.

Daarom zit er ook geen verschil tussen de zyxel modems als je Telfort via KPN hebt of via Tiscali.

De Experiabox is ingesteld op het KPN netwerk (VPI/VCI instellingen).
Sluit dus de experiabox aan en je hebt internet.

Telefonie zal echter niet werken!!!! Die instellingen zijn in de experiabox verborgen.

Inge
ton2e schreef:
Inge schreef:
Inge

Zeker als je kennis van dit soort zaken (=2 routers achter elkaar) beperkt is moet je toch echt jezelf de vraag stellen of het wel verstandig is het basismodem/router van Zyxel te nemen en dan ook nog een draadloze router daarachter te zetten!

Het kan allemaal probleemloos werken maar dan moet je toch echt weten wat je doet. E.e.a. kun je genoegzaam in talloze berichten op dit forum lezen en conclusie is dan "Heb je er geen verstand van c.q. geen echte interesse? Begin er dan ook niet aan".

Ik adviseer je toch echt om het basismodel door Telfort te laten omruilen voor de draadloze variant. Je prikt dan e.e.a. in het stopcontact/telefoon, volgt de bijgeleverde instructies en "Presto, alles werkt".

Weet niet of ik er verstand van heb, is altijd lastig he omdat van jezelf te zeggen Wink. En helemaal zo op een forum, weet er wel wat van, zit via mijn werk in allerlei digitaliseringsprocessen verwikkeld. En ben al jaren aan het prutsen met pc (druk me wat ongelukkig uit misschien Grin). Ik hou wel van een uitdaging, net als met mijn auto's waar ik altijd mee aan het sleutelen ben en me tot dusver altijd aardig lukt zeg maar.......
Ik heb hier een aantal modems liggen dus ik dacht: vast 1 die het gaat doen. Smile. Ga ff spitten, heb al van alles geprobeerd.......
Be yourself, there are to many others

Inge
Puma schreef:
Het leuke aan Telfort is, is dat het KPN en Tiscali netwerk van dezelfde instellingen gebruik maken.

Daarom zit er ook geen verschil tussen de zyxel modems als je Telfort via KPN hebt of via Tiscali.

De Experiabox is ingesteld op het KPN netwerk (VPI/VCI instellingen).
Sluit dus de experiabox aan en je hebt internet.

Telefonie zal echter niet werken!!!! Die instellingen zijn in de experiabox verborgen.

Internet gaat niet lukken via de experiabox helaas, wel met die van de buren maar dat is een ander type....ben van de eerste lichting internetplusbellers zeg maar Frown en minmiddels is er een ander soort modem uitgebracht zag ik toen ik aansloot bij mijn buurtjes en hem toch maar ff bij mij ben gaan proberen.
Be yourself, there are to many others

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
poortforwarding Experiabox v8 Hardware instellingen 2 04 september 2013, 12:14
experiabox achter telfort modem Algemeen 4 01 mei 2008, 12:09
Experiabox van KPN terugsturen? Algemeen 3 06 december 2007, 18:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:27:01
| hilka8501:30:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv