obey-robots.txt
06 December 2016, 03:54
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

draadloos verbinding, bedraad niet, zylex modem

MacGarfield
Hallo allen,

Het volgende gebeurde me sinds ik mijn nieuwe laptop heb.

Oke het volgende doet zich voor.
Op 01-09-2009 heb ik mijn nieuwe laptop een hp HDX 16 met Windows Vista 64 bits geinstalleerd op mijn router.
Nou ja geinstalleerd, aangemeld en mac adres ingevoerd.

Nu het volgende

Als ik verbinding heb met de laptop knalt mijn bedrade netwerk waar 2 xp pc's op draaien eruit. Krijg geen verbinding meer met de router zolang de laptop aan staat.
Een mini laptop van acer met linux draait wel gewoon door maar die is ook draadloos.

Nou is mijn vraag hoe kan dit?
Iemand dit al eerder meegemaakt?
En hoe los ik dit op?

volgende gegevens zijn op voorhand misschien wenselijk:

System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b4 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

IP Address:82.171.***.**
IP Subnet Mask:255.255.192.0
Default Gateway:82.171.***.***
VPI/VCI:0/ 34

MAC Address:00:13:49:**:**:**
IP Address: 192.168.1.254
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP: Server
DHCP Start IP: 192.168.1.33
DHCP Pool Size: 32

Nogmaals voor ik de laptop aansloot was er geen probleem en als ik de laptop afsluit is het probleem ook verdwenen.

hoor graag jullie suggesties.

Mvg,

MacGarfield
Gewijzigd door MacGarfield op 06 september 2009, 21:47

Franzki
Twee vragen...

Werkt de internetverbinding via de draadloze computers wel helemaal naar behoren?

Heb je op een of meerdere pc's een statisch ip-adres ingesteld?

MacGarfield
Franzki schreef:
Twee vragen...

Werkt de internetverbinding via de draadloze computers wel helemaal naar behoren?

Heb je op een of meerdere pc's een statisch ip-adres ingesteld?

Als eerste de internet verbinding werkt draadloos goed ( niet super maar heb die wens al heel snel laten varen bij Telfort) 20 MB heb ik nooit gehaald en zit maar 200mtr van de centrale. ( ander verhaal )

Geen van de pc's is ingesteld op een statisch adres alles is dynamisch en via server geregeld.

Is het misschien een optie om alles te resetten?

Het enige nadeel is dat ik als het fout gaat ook geen wijzigingen meer kan uitvoeren omdat ik toegang verleen via Mac adres ( alleen draadloos )

Ben niet ten einde raad maar baal wel want ik momenteel niet online met vaste PC om COD4 en COD5 te spelen.

Het stomme is dat hij het alleen op bedraad doet en alleen op XP comp's

Franzki
Alles resetten is altijd een goed uitgangspunt... maar dan zul je eerst alles weer (via een vaste pc) moeten instellen voor je weer draadloos kunt.

Misschien een stomme vraag... maar worden de twee XP-pc's er ook afgegooid als je de Vista-laptop bedraad aansluit?

MacGarfield
Yep verbinding verdwijnt als ik de lap aansluit op de utp kabel .Lijkt me stug dat het aan het 64 bits verhaal ligt.

ben even boos geworden is nu nog maar 1 pc die niet online komt. Andere doet het niet meer :'( even kijken wat ik verkeerd heb gedaan Wink

nou merk of hoor het wel

Franzki
Ik denk dat we even op een reactie van EdP moeten wachten...

Ik kan me vaag herinneren dat hij ooit ergens adviseerde om bepaalde protocollen in Vista uit te schakelen. Uit mijn hoofd zeg ik IPv6.

Kijk eens op Xbox 360 Moderate hier in dit forum... dit lijkt een beetje op jouw probleem... misschien kun je er meteen mee aan de slag.

EdP
Inderdaad, ik zet mijn $0,02 ook in op IPv6.
Het is voor mij moeilijk te bevatten waarom dit nu toch in elke Vista en hoger standaard aan staat, maar het is voor haast niemand zinvol en het gooit wel roet in het eten bij velen.
Verwijder het IPv6 protocol uit al je netwerkverbindingen, alles opnieuw opstarten en laat dan nog maar 's weten of het beter gaat.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

MacGarfield
tot mijn spijt moet ik helaas gaan vertellen dat mijn modem is overleden. Tenminste op LAN gebied.
4 poorten en op poort 2 verbinding maar geen internet. Krijg geen IP los.
Andere poorten helemaal DOOD. Dus Modem denk ik overleden.
Heb hier zo verschrikkelijk de pest over in voorlopig ff geen COD4 en COD5 grrrrrrrr.
Heb alleen nog maar draadloos en gelukkig nog telefoon, maar voor de rest niets.
Dus blijf effe van de rest af voor ik straks helemaal niets meer heb.
Moet maar is gaan kijken wel naar een andere modem.
Kijken of Tiscali of telfort een aanbieding kan gaan doen.

Of misschien wel een andere provider, maar das een hele andere optie.

Eerst maar is kijken naar een nieuwe modem.

Helaas eerst maar is flink gaan balen.

Misschien zie ik iets over het hoofd, als het zo is dan hoor ik het graag.

Greetingz.

mesa57
Op zijn minst een fabrieksreset proberen.
En dan kun je ook nog eens een vast IP adres proberen.

Franzki
Je kunt kijken wat er gebeurt na een powercycle (modem uitzetten en weer aanzetten).

Maar ik zou zelf voor de "volledige reset" optie gaan ... dus het herstellen van de fabrieksinstellingen. Dit doe je door het resetknopje achterop het modem met bijvoorbeeld het puntje van een paperclip 20 seconden ingedrukt te houden.

Nadeel is wel dat je de modeminstellingen dan kwijt bent. Je kunt ze eventueel opslaan voordat je de reset uitvoert en naderhand weer inlezen.

En de vraag is natuurlijk wat de risico's zijn als de lan-poorten ècht kapot zijn. Want dan krijg je het modem misschien niet meer aan de praat... misschien zou dat dan nog via poort 2 kunnen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos verbinding, bedraad niet, zylex modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv