obey-robots.txt
09 December 2016, 16:25
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

vaste telefonie werkt niet meer

lbult
Ik had al een tijd verbindingsproblemen met draadloos internet en de vaste telefonie van telfort.
Omdat bij vorige contacten met telfort resetten werd geadviseerd, heb ik dit ook nu weer gedaan. Sindsdien is mijn lijn dood. Ik heb alle handleidingen (meerdere keren) gevolgd, internet en draadloos zijn inmiddels hersteld, maar de telefoonlijn blijft dood.
Het gaat mis bij de laatste stap van de handleiding: de voice-over IP/SIP kan niet geregistreerd worden.
De vorige keer dat ik problemen had met mijn vaste telefoonverbinding, heb ik extreem hoge kosten gemaakt doordat ik telfort mobiel moest bellen, zij niet adequaat handelden en weigerden mij terug te bellen.

Wanneer ik mijn log bekijk, dan krijg ik de volgende melding:
SIP Registration Fail by SIP:020*******(code:403)
SIP Response Error :method:REGISTER

vraag; wie herkent dit en kan mij hierin adviseren
Gewijzigd door lbult op 06 september 2009, 18:53
 
Franzki
SIP error 403 betekent "forbidden".

Met andere woorden... je doet iets wat niet mag.

f je serverinstellingen kloppen niet.
f je accountgegevens kloppen niet.

Ik zou het nog een keer proberen en dan de Wizard functie van het modem gebruiken. En de Telfort handleiding + de brief met je accountgegevens erbij pakken.

De handleiding staat ook online.

[Edit]

Zo staan de servers in mijn Speedtouch modem. En let op: je username is je telefoonnummer.


Registrar: tel.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060

Gewijzigd door Franzki op 06 september 2009, 19:48
 
lbult
Hoi Franzki,

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik wat jij adviseert al meerdere malen geprobeerd. Dus via de wizard en met de handleiding en mijn inloggegevens/gebruikersinformatie erbij.
Ik heb zelf een ZyXEL-modem met de volgende instellingen:

SIP Local Port 5060 (1025-65535)
SIP Server Address sip.telefoondienst.nl
SIP Server Port 5060 (1-65535)
REGISTER Server Address sip.telefoondienst.nl
REGISTER Server Port 5060 (1-65535)
SIP Service Domain tel.telefoondienst.nl

Verder heb ik alle gegevens meerdere malen ingevoerd.. en ja, ik heb ook het wachtwoord/toegangscode juist ingevoerd (dus gelet op hoofdletters, kleine letters etc.)
Gewijzigd door lbult op 06 september 2009, 19:56
 
Franzki
Bij mij staan andere servers (telefoniedienst) in plaats van telefoondienst.

Ik weet niet of dat het is...


[EDIT]
Bijgevoegd plaatje van mijn Zyxel had ik al eens eerder op dit forum gepost...

Franzki voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Franzki op 06 september 2009, 20:07
 
lbult
klopt helemaal.. had het niet goed overgenomen (kon het niet kopieren en plakken); er staat inderdaad telefoniedienst. De instellingen zijn verder exact gelijk.
 
Franzki
Dan is er maar n ding wat ik nog kan verzinnen...

Je kunt naar de Telfort website gaan, dan naar "Mijn Telfort" en dan naar "instellingen van vast bellen wijzigen".

Je kunt daar een nieuw wachtwoord kiezen voor vast bellen.... misschien dat je nu (consequent) een verkeerd wachtwoord gebruikt.

Anders zit er niets anders op dan de hulp van Telfort in te roepen.

[Edit]

Heeft vast bellen berhaupt ooit gewerkt bij jou?
Gewijzigd door Franzki op 06 september 2009, 20:56
 
lbult
GELUKT!!! Geen idee hoe het wachtwoord is gewijzigd, maar ik heb het originele wachtwoord weer ingevoerd en vervolgens toegepast...en zowaar...ik kan weer bellen.
Superbedankt voor het meedenken en je advies!!
 
Franzki
Misschien heb je een "oud" wachtwoord gebruikt. Zelf heb ik ooit een nieuwe brief met nieuwe SIP-aanmeldgegevens gehad toen er iets wijzigde op het telefonieplatform.

In elk geval... fijn dat 't weer werkt.
Gewijzigd door Franzki op 06 september 2009, 21:17
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vaste telefonie werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:45:16
| Lutz10:03:39
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv