obey-robots.txt
03 December 2016, 22:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Negatieve BKR A2

pbvdven
Beste Leden,

Heeft iemand van jullie ooit een negatieve BKR registratie opgelopen bij telfort?
ik heb vorig jaar wat problemen gehad met telfort toen ik mijn baan verloor.
was al sinds 2005 klant nooit geen problemen gehad. tot ik niet meer tijdig kon betalen.
ik heb met telfort afgesproken om mijn abonnement af te kopen en de kosten in termijnen te betalen.
vervolgens waren de termijnen zo hoog dat niet niet haalbaar was. mijn ouders hebben uiteindelijk de rek. voorgeschoten.

ik heb nooit gemerkt dat telfort een BKR A2 had geregistreerd. maar nu heb ik een appartement gekocht (Starter).
en ik moet in aanmerking komen voor koopsub. ander kan ik mijn financiering niet rond krijgen. en de voorwaarde voor koopsub. is dat je een hypotheek met NHG (Nationale Hypotheek Garantie) hebt. nu komt het de bank wil wel financieren heb namelijk nu sinds 05-2008 weer een goed salaris en een vaste baan. maar NHG wil geen garantie afgeven omdat ik een BKR A2 heb. ik heb de papieren van BKR opgevraagd en zie hieronder de registratie van telfort. ja achterstand is 25-03-08 gemeld en 26-03-08 is de daadwerkelijke einddatum dus als ik het goed begrijp heb ik een registratie omdat ik 1 dag te laat betaald heb.

nu snap ik de achterstand melding die vind ik ook helemaal prima geen last van. maar de bijzonderheids code 2 heeft iemand enig idee hoe ik daar af kom?.

ik krijg namelijk alles wel goed rond als ik alleen een A codering heb of A1.
maar volgens de website van telfort hebben ze alleen een A2 dit vind ik een beetje vreemd omdat BKR aangeeft dat ze die bijzonderheidscode 2 gerust kunnen verwijderen.
bij telfort klantenservice kom ik niet verder we kunnen niets voor u doen meneer.

Ik heb tot 25 september tot de voorbehoud van financiering afloopt en zit nu echt met mijn handen in het haar.

ik hoop dat iemand van jullie een mogelijkheid ziet

alvast bedankt.

Groeten,
Pbvdven

BKR Registratie.
Telecomcontract
Contractnr....
Bedrag 0
ingangsdatum 11-07-2007
werkelijke einddatum 26-03-2008
registratie week 31-2007

Bijzonderheden
Code omschrijving Ingangs datum
A Achterstand 25-03-2008
2 (Restant) Vordering geheel opeisbaar 25-03-2008
Gewijzigd door pbvdven op 06 september 2009, 23:18

pbvdven
Nou ik heb vandaag nog maar is een poging gewaagt om jullie klantenservice te bereiken.
na vele minuten wachten krijg ik een mevr. aan de lijn heb het bovenstaande verhaal uitgelegd en zij zou mij doorverbinden met de desbetreffende afdeling. ik krijg een vriendelijke meneer van de afdeling incasso die hebt ik het hele verhaal nog een uitgelegd en meneer ging even het e.e.a. na kijken. na een minuut of 7 komt hij terug met de melding dat de BKR registratie volgens telfort wel juist is terwijl hij aangeeft dat hij kan zien dat ik middels een betalingsregeling heb afbetaald. ik vroeg toen meteen waarom er dan geen A1 is geplaatst. en kreeg toen het antwoord dat telfort alleen met A2 coderingen werkt.
wat gewoon onzin is. volgens BKR kan telfort namelijk van alle coderingen gebruik maken. A A1 A2 A3 enz.
waarom ze alleen van A2 gebruik maken is mij onduidelijk. toen werd de verbinding verbroken midden in het gesprek omdat ik aan de 15 euro maximale gesprekskosten zat. wat is dit voor onzin ik wil dit graag opgelost hebben en als ik daar voor honderd euro aan wil verbellen is dat toch mijn probleem ik snap dit niet nu kan ik weer terug bellen weer in de lange wachtrij staan en dan word zeker weer de verbinding verbroken omdat de maximale gesprekskosten zijn bereikt??

ik heb ook een brief aan telfort gezonden waarin ik hun verzoek mijn registratie aan te passen dinsdag kreeg ik te horen dat de brief was ontvangen en binnen 2 weken zou beantwoord zijn (is in principe al te laat) maar toen ik vandaag weer belde onder andere met het verzoek om de brief gelieve zo spoedig mogelijk op te pakken. kreeg ik te horen dat er niets was ontvangen????

ik heb een huis gekocht en daar moet ik 25 sep alles voor rond hebben ander riskeer ik een boete van 10% van het hypotheek bedrag.

ik heb het huis gekocht aangezien het bedrijf waar ik werk gaat verhuizen heb ik de mogelijkheid gekregen om mee te verhuizen. en heb dit aangezien ik een vast contact heb aangenomen (anders zou ik ontslagen worden met afkoop regeling en ik werk hier net 1,5 jaar dus das ook niet echt een optie) maar als ik geen woning krijg zoals het er nu uit ziet met de A2 codering kan ik dit wel vergeten.

Ik lees in voorgaande forums dat ene Daphne van Telfot webcare wel goed uitzoekt wat er nu precies aan de hand is en wat de mogelijk heden zijn voor aanpassing van de BKR codering zou zij misschien ook mij uit de brand kunnen helpen???

ik hoop spoedig op een reactie van jullie.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Met vriendelijk groet

P.B. van de Ven
Gewijzigd door pbvdven op 09 september 2009, 19:03

Telfort webcareteam
@pbvdven

Een A2 codering is idd zeer vervelend.

Korte toelichting:
Wij zijn verplicht klanten aan te melden bij het BKR als zij een abonnement aansluiten.
Zij gaan namelijk een langlopende financiële verplichting aan. Deze registratie is in de eerste instantie niet negatief.
Als er een betalingsachterstand ontstaat, moeten wij dat aan het BKR melden.
Is de betreffende factuur niet binnen 85 dagen na de vervaldatum betaald, dan wordt de codering omgezet naar een A2. (negatief)

Op het moment dat de achterstallige kosten zijn voldaan, geven wij een einddatum door aan het BKR.
Vanaf de einddatum, blijft de klant nog 5 jaar aangemeld bij het BKR.

Wij verwijderen alleen de codering als wij in gebreke zijn gebleven.

In dit geval, wil ik zeker het een en ander voor u uitzoeken.
Kunt u in een PB uw mobiele nummer, uw NAW-gegevens en uw e-mail adres naar mij sturen?

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

pbvdven
Klantenservice gisteren weer geprobeerd te bereiken geen suc6. de eerste mevrouw moest eerst na vragen wat een BKR registratie was. naar enkele minuten komt ze terug en verwijst ze me naar het BKR in Tiel nou mooi is dat. ik snap heus wel dat niet iedereen alles weet maar dit. ik geef vervolgens aan dat je bezwaar moet maken bij de betreffende instantie die de registratie heeft geplaatst in mijn geval Telfort. mevr gaat weer even het e.e.a. na vragen. komt vervolgens terug met het bericht dat ik toch echt bij BKR moet zijn nou ik heb vriendelijk bedankt voor de informatie en snel opgehangen.

ik word hier echt moedeloos van er staat voor mij zoveel op het spel en er is niemand bij de klantenservice die ook maar een beetje interesse toon ongeacht het feit of ze er wat aan kunnen veranderen.

zoals het er nu uit ziet heb ik straks geen baan, geen huis en een boete van 10% van de hypotheek. dit allemaal door een A2.
nou leuk vooruit zicht in de huidige economie.

ik heb al mijn hoop nu op Daphne gevestigd ik hoop dat zij wel meer duidelijkheid krijgt.
en eventueel de registratie kan aanpassen.

ik zit echt vol spanning. en dat is geen gezonde spanning.

Groeten
P.B. van de Ven

EdP
Het is 99,9999% zeker dat degene aan de telefoon niet Daphne was Wink ... pfff
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Ik denk dat pbvdven doelde op het bericht van Webcare eerder in dit topic.

Op zich lijkt het me een rare situatie dat je door een (opgelost) betalingsprobleem m.b.t. een mobiel abonnement vijf jaar lang geen nationale hypotheekgarantie kunt krijgen.

Maar blijkbaar is dit wettelijk zo geregeld...

pbvdven
EdP schreef:
Het is 99,9999% zeker dat degene aan de telefoon niet Daphne was Wink ... pfff

volgens mij begrijp je het niet helemaal goed.

via dit forum ben ik in contact gekomen met Daphne en zij is nu het e.e.a. voor mij aan het uitzoeken over het ontstaan van deze codering. en of er misschien een mogelijkheid is dit aan te passen.

ik kwam met de klantenservice niet verder sommigen weten niet eens wat BKR is neem ik ze ook niet kwalijk maar daar heb ik niet aan. en sommige zijn gewoon ronduit asociaal aan de telefoon ongeacht of ze wat voor mij kunnen betekenen luisteren ze niet eens naar mijn probleem en dit vind ik wel erg voor een tel nr van 0,30 cent per min met een max van 15 met als je dat bereikt hebt gewoon de verbinding word verbroken. dit vind ik echt niet kunnen. maarja dat terzijde

dus nee ik had Daphne niet aan de telefoon. zij is op dit moment de enigste die wel wat voor hun ex klanten wil uitzoeken.
helemaal top dus.

Groeten,
pbvdven

Telfort webcareteam
Daphne heeft uw zaak inderdaad in behandeling.

Daar zij meer weet, neemt zij contact met u op.

Remco
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

pbvdven
Franzki schreef:
Ik denk dat pbvdven doelde op het bericht van Webcare eerder in dit topic.

Op zich lijkt het me een rare situatie dat je door een (opgelost) betalingsprobleem m.b.t. een mobiel abonnement vijf jaar lang geen nationale hypotheekgarantie kunt krijgen.

Maar blijkbaar is dit wettelijk zo geregeld...

Ja wettelijk is dat niet geregeld.
telfort heeft zich als mobiele aanbieder aangesloten bij BKR niet alle telecom aanbieders doen dit. bijv. Orange niet.
daar door zijn ze verplicht om elk nieuw contract bij BKR te melden deze word dan ook geregistreerd. dit is geen negatieve registratie pas wanneer een factuur langer dan 85 dagen openstaand word er een A2 codering geplaatst dit is zover ik heb begrepen de policy van telfort. even tussen door de A = achterstand codering en dan hebben ze nog de bijzonderheids codes.
zoals 1, 2, 3 en 4 telfort werkt alleen maar met A2. A2 codering = De vordering is opeisbaar gesteld. (Meestal gebeurt dit als u aan de deurwaarder ook geen gehoor geeft) dit is een vrij zware codering.

ik heb een betalingsregeling getroffen met telfort en mijn achterstand betaald en tevens ook mijn abonnement afgekocht.

hiervoor heeft het BKR ook een hele mooie code namelijk A1 A=Achterstand 1= Er is een aflossings- of schuldregeling getroffen, nadat de achterstandssituatie is ontstaan.

maar volgens de klanten service werken zij alleen met A2. terwijl het BKR aangeeft dat een organisatie die bij hun is aangesloten van alle bijzonderheidscodes gebruik kunnen maken dus 1, 2, 3 en 4.

waarom telfort er voor kiest om alleen A2 te gebruiken is mij geheel onduidelijk.

en zoals je waarschijnlijk al had geraden met een A1 krijg ik wel NHG en dan kan ik dus ook verhuizen. gewoon zoals gepland 1-okt met mijn nieuwe baan beginnen en heb ik ook geen boete van 10%

Dus ik blijf hopen op een goede afloop.

Groeten,
pbvdven

pbvdven
Telfort webcareteam schreef:
Daphne heeft uw zaak inderdaad in behandeling.

Daar zij meer weet, neemt zij contact met u op.

Remco

Remco,
Ik weet dat ze er druk mee bezig is.
ik bedoelde ook niet dat het lang duurt ben al lang blij dat er nu iemand goed naar kijkt.

maar toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Pbvdven

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Negatieve BKR A2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
negatieve bkr registratie Algemeen 10 25 november 2009, 00:19
Negatieve BKR a2 Algemeen 3 03 november 2009, 13:33
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:49:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv