obey-robots.txt
08 December 2016, 08:48
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Klinkt toch errug bekend!! Zenboeddhisme

MakeMyDay
zaterdag 11 augustus 2007 door Ewoud Sanders

Zenboeddhisme

Stel je wilt zenboeddhist worden, kan KPN je daarbij van dienst zijn? Jazeker! (Let op: dit zomerstukje gaat niet over taal, wel over een goede manier tot zelfontplooiing.)

Of het helemaal terecht is weet ik niet, maar menigeen associeert het zenboeddhisme met geduld, rust en vredelievendheid - moeilijke waarden om te bereiken in het jachtige Westerse leven, tenzij je een en ander volop kunt oefenen.

En daar komt KPN in beeld, want ik ken geen bedrijf dat zo’n beroep doet op je geduld, rust en vredelievendheid. Iedereen die een beter mens wil worden kan ik het dringend aanraden: ga in zee met KPN, dan wel met Tiscali, een dochter van KPN.

Even een korte samenvatting van het voorafgaande. Dertien maanden geleden heb ik een internetplusbellen-abonnement genomen. Zoals bekend heeft KPN deze dienst op de markt gebracht nog voordat hij technisch volmaakt was, dit uit concurrentieoverwegingen. In totaal worstelen nu nog zo’n 25.000 abonnees met problemen, die zeer verschillend van aard kunnen zijn.

Ik denk dat ik ze bijna allemaal langs heb zien komen. Zoveel echo op de lijn dat je geen gesprek kunt voeren, niet kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden, wel gebeld kunnen worden maar niet door mensen met een bepaalde verouderde KPN-box, geen ingesprektoon horen, alleen een ingesprektoon horen, een compleet dode lijn, een hikkende internetverbinding, de fax en de telefoon die tegelijk gaan rinkelen - het is fascinerend om te zien wat er allemaal mis kan gaan.

Ik heb het afgelopen jaar bijna wekelijks contact gehad met KPN en er is zeker zeven keer een monteur bij me langs geweest. ,,Wilt u nog een kopje koffie? Koekje erbij? Alles goed verder?”

De normen en waarden zijn achteruit gehold in dit land, maar gelukkig kun je er zelf iets aan doen - vriendelijk en beleefd blijven en geen medewerkers van telecombedrijven afbekken.

Maar zelfs aan je streven naar zelfontplooiing kan een einde komen. Voor de vakantie was ik het opeens zat. Ik heb mijn KPN-abonnement opgezegd en een nieuw abonnement aangevraagd bij Tiscali, dat een betere reputatie heeft.

Natuurlijk had ik ingecalculeerd dat ik een tijdje zonder internet zou zitten, want het wisselen van provider verloopt zelden naadloos. Ik had verzocht om mijn telefoonnummer te behouden, maar er rekening mee gehouden dat dit niet zou lukken - je leert snel en veel als je met KPN te maken hebt, iets waar ik dit bedrijf dankbaar voor ben.

Waar ik echter géén rekening mee had gehouden, was de mededeling van Tiscali dat ze mij helemaal geen nieuwe verbinding kunnen leveren, omdat ze niet weten hoe een toevoeging bij mijn huisnummer bij moederbedrijf KNP staat geregistreerd.

U moet weten dat mijn kantoor is gevestigd op nummer 61-2. Die 2 is het probleem. Die kan bij KPN op verschillende manieren zijn geadministreerd. 61,2 bijvoorbeeld, of 61-2, dan wel 61-2 hoog. ,,Dit heet het canvas-adres”, zo kreeg ik bij navraag van Tiscali te horen. ,,U moet dit zelf bij KPN opvragen. Dat kunnen wij niet doen. Vervolgens moet u uw aanvraag annuleren en een nieuwe indienen. Wachttijd: vier tot zes weken. Inderdaad, wij hadden gezegd dat alles in orde was, maar dat blijkt nu toch niet het geval.”

,,Het canvas-adres? Nee hoor, dat geven wij nóóit aan particulieren. Dat moet uw nieuwe provider bij ons aanvragen”, aldus KPN.

Van het kastje naar de muur, tussen wal en schip, de telecomversie van Catch-22 - om mani padme hum.

Komma-twee, streepje-twee, twee hoog? Nee echt, dat kunnen we u niet geven/ nee heus, dat kunnen wíj niet voor u opvragen - rustig blijven, diep inademen, om mani padme hum, ommmm, ommmm, ommmm.

Verbeter uw leven, begin bij KPN. Angry

Ewoud Sanders
Gewijzigd door MakeMyDay op 01 september 2009, 21:33

Richard
Haha, wel een grappig verhaal.
Maar dat van dat Canvas adres, dat klopt, daar ligt de fout bij KPN zelf.
Kennis van me had telefonie van KPN, wilde adsl erbij op die lijn. Bleek er geen officiele postcode te bestaan voor dat adres. Ik weet niet hoeveel providers het al geprobeerd hebben.

En internet van KPN zelf wilden ze niet op mijn advies. Want te duur voor hetgeen je krijgt.
Vraag me niet hoe maar op een of andere wijze heeft uiteindelijk Tele2 het wel weten te regelen. De klanten service van Tele2 hoef je het niet te vragen want als je die vraagt dan begrijpen die ook niet helemaal hoe het gedaan is, maar er is op die lijn nu adsl, en nog steeds zonder officiele postcode.

Maar ik vond jouw verhaal een mooie anekdote! En zo zie je maar weer hoe raar dingen soms kunnen lopen.Wink
Greetings, Richard.

MakeMyDay
Ja, bij een ander moet ik er ook wel om lachen,
maar nu is het even anders blijkt. Angry

Overigens, het is een waargebeurd verhaal van een arme medeburger in de door monopolisten geregeerde huidige wegwerp- en graaicultuurmaatschappij.

Zucht

Sad

SimOnly
Dit is een internet service provider forum, voor maatschappij kritische zaken heb ik een ander forum. KiesVerstandig.
Wink
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

the unknown
Sad dat is niet fijn om te horen. Ben dagelijks werkzaam in het kan vas en moet je vertellen in 5 min heb je alles gevonden. Der zijn zat manieren om achter dingen te komen.
Kan snappen dat andere providers niet zo 1 2 3 in de landelijke kan vas kunnen kijken . Maar KPN heeft een Wholesale afdeling en daar kan elke provider terecht. zeg altijd samen sta je sterk. De wil moet er bij een provider ook inzitten om dingen te achterhalen en voor mekaar te krijgen. Niet alleen naar een geautomatiseerde systeem kijken ect.
Over het telefoon geval. Niks is beter dan de klassieke telefoon lijn.
Fout hoeft niet altijd bij de KPN te zitten. Gemeentes veranderen zo nu en dan straten huisnr's ect.Maar geven dit niet op tijd door of helemaal niet door aan de KPN. Ook makelaars of huiseigenaren maken van hun panden meerdere kamer en melden dit wel aan de Gemeente maar niet bij de KPN. zo kan het kan vas niet geupdate worden en kan geen 1 provider leveren. Alleen de KPN zelf weer wel Smile
omdat de kpn namelijk een lever plicht heeft als je een aanvraag ben hen doet. Als het via een andere provider gaat weer niet. Toen KPN van de staat was maakte het niet zoveel uit want er was een grote staats geldpot. (Grote Geld pot is er nog) maar toen deed men niet moeilijk.
Nu het niet meer van de staat is wordt er onderscheid gemaakt en lopen dingen niet helemaal soepel of anders gezegd niet zoals vroeger.
@richard : Als men een KPN telefoon nummer heeft en men wil de breedband over dezelfde lijn hebben dan heeft een provider alleen de telefoonnummer nodig want er wordt dan een linesharing aangevraagd over de telefoon nummer.(lijn) Als men de telefoon nummer opvraagd in het kan vas krijgt men namelijk alles te zien. De provider regelt vervolgens alles in hun eigen kasten en KPN doet alles verder in de Wijkcentrale of Wijkkast.
KPN geeft inderdaad geen kan vas gegevens aan particulieren.
Maar goed waar is het nou allemaal perfect? ik kan nog veel meer vertellen ect
Maar zulke dingen maakt men ook niet dagelijks mee.

MakeMyDay
Okay The unknown,

Als jij dan dagelijks in die Kan Vas database werkt, zou jij dan
eens kunnen kijken waar het mis gaat?

Daar heb ik wel een idee over, n.l. de KPN monteurs zelf klaagden ook al over het bedradingsschema van de verdeler/wijkkast waarvanuit de lijn naar mijn chalet gaat.
Die zou niet goed bijgehouden zijn waardoor een en ander niet meer klopte.
En dat zou gezien de huidige status wel eens goed het geval kunnen zijn. Wink

Nu is het zo dat ik zelf ook een technicus ben en ook jaren in de telecom heb
gewerkt, toen men bij mij 13 jaren geleden ISDN kwam aanleggen ben ik met
de PTT/KPN monteur meegelopen en heb zelf kunnen constateren dat,
het bewuste bedradingsschema inderdaad en zooitje was. Sad

Het ging toen ook al fout met de isdn aansluiting.
De PTT/KPN monteur moest meedere malen heen en weer lopen om
die 2 draadjes opnieuw aan te sluiten.

Ik weet nog goed dat de KPN monteur op het laatst zei:
Nee, maar nu is het echt goed, nu moet hij het doen.
En dat ik toen zei: nou okay bel me dan eens op mijn nummer,
de KPN monteur belde me en nee hoor de telefoon ging weer niet over. Shock

Hij was wel bijna op dat moment weggereden,mij zonder werkende lijn achterlatend,
in de volle overtuiging dat het "moest"werken.

En dan nog iets: Jarenlang hebben ze mij bij de PTT/KPN als hoofdbewoner
op dit adres in het BILLIT systeem laten staan.

Dat hield in als ook maar iemand op de hele camping een mutatie aanvroeg,
dat ik dan weer een brief kreeg van de PTT/KPN u heeft dit of dat
aangevraagd en bla bla bla.
En ik had helemaal niets aangevraagd maar iemand anders op dezelfde camping.

Ik heb meedere malen mensen bij de PTT/KPN hierover aan de lijn gehad en steeds gezegd dat ze mij als niet als hoofdbewoner moesten laten staan in hun BILLIT datasysteem en steeds weer kreeg ik te horen dat ze dat niet konden veranderen.

Met andere woorden de PTT/KPN maakt fouten en de klanten mogen er de lasten van ondervinden, zonder dat ze hun zelfgemaakte fouten ook nog eens kunnen herstellen.
En het interreseerd ze verder ook geen ene moer ook.
Ik heb nog jaren als hoofdbewoner op ditzelfde adres te boek gestaan.
Op een gegeven moment heb ik mijn hele KPN lijn laten opheffen omdat ik tijdelijk ging verhuizen.

Ow ja nog zo iets, mijn huidige buurman hier op de camping kwam hier pas wonen.
Hij vroeg een kpn lijn + ADSL aan van KPN en wat gebeurd er?

Ja, natuurlijk! hij kreeg mijn lijn en ik zat zonder!
Gelukkig was ik door de PTT/KPN ervaringen wijs geworden en had op de dag dat het zou gebeuren vrij genomen om ook aanwezig te kunnen zijn.
Voor als het zoals gewoonlijk hier, mis zou gaan, dus ik kon het meteen laten terugdraaien.

Maar goed het geeft maar weer aan vanuit de praktijk gezien hoe er gewerkt wordt.
En ik persoonlijk vind, dat men toch wel teveel blunders maakt in de praktijk!
In ieder geval bij mij in de praktijk.

Persoonlijk vindt ik ook, dat als men al jaren geleden onderkent dat een verdelerkas/wijkkast een zooitje is, en als men er in al die jaren ook geen ene moer aan doet het te verbeteren en dat de klanten er in de praktijk dan weer de dupe van zijn.
Het eigenlijk te gek voor woorden is en ik vraag me ook al jaren af wat voor een soort beleid er eigenlijk gehanteerd wordt bij de KPN. Ja ja, loze woorden, die goede service, zoals ze dat zelf trachtten naar buiten toe aan te dragen.

En ja, er zullen heus vast een heleboel dingen wel goed gaan, maar ik spreek nu vanuit mijn praktijkervaring en die is niet best. Mijn buurman heeft later ook nog problemen gehad met de KPN en mijn huidige buurvrouw aan de andere kant heeft ook ellenlange perikels gehad om een internetverbinding voor elkaar te krijgen. Dus nee, het ligt in deze echt niet bij mij.
Alles goed verder?

Ben benieuwd of "THE UNKNOWN" de serviceslogan nu eens waar durft te maken en eens probeert of hij het een en ander goed kan maken.
Uit naam van het KPN bedrijf waar hij zijn brood verdiend.

We houden u op de hoogte van de verdere telecomperikelen
Ik zou er bijna een bestseller van kunnen schrijven.

Spes Saluti.

Aanvulling op dit bericht: ik zie net dat het Telfort Webcare Team en ook The Unknown al bezig zijn met de voor mij relevante informatie boven water proberen te halen.
Daarvoor alvast mijn hartelijke dank.

En begrijp goed dat dit bericht geschreven is ook met de funktie om het een en ander aan meegemaakte telecom ellende van mij af te schrijven.
Jullie moeten dit niet al te persoonlijk op vatten, het is meer het luchtten van mijn hart.
Wat gezien het bovenstaande niet geheel onlogisch is, lijkt mij.

En ja, ik zou heel errug blij zijn als jullie me kunnen helpen.
Gewijzigd door MakeMyDay op 03 september 2009, 06:41

the unknown
HHHM , @ Makemyday : Wat wil je dat ik aan de service slogan verander ? of wat wil je dat ik goedmaak? Ik help mensen in mijn vrije tijd en wordt er niet voor betaald ect. het is daarnaast geen verplichting. Mensen hebben allemaal meningen en ervaringen en die mogen ze hebben. Ik zeg altijd dingen zijn zoals ze zijn. Ik ga geen dingen zeggen om jou of andere de indruk te geven dat alles perfect geregeld is bij de KPN. Waar mensen werken worden er fouten gemaakt en nergens is het perfect.

Je geeft zelf aan dat de KVD (kabelverdeler/wijkkast) een zooitje is of slecht onderhouden is.
Hoeveel jaar geleden is dit?
Daarnaast kan vas is maar een systeem waar alles in wordt bijgehouden (administratief). Het heeft verder geen invloed op de werking van de lijnen (technisch) maar er wordt erin gekeken voordat er technisch opgeleverd wordt.

Dat de monteurs klagen tjah waarom melden ze dit dan niet aandegene die ze spreken zoals hun planner of de monteursingang? Ik bedoel als monteurs vinden dat er iets niet goed is met een poort / verdeler ect ect dan hoort daar een defect voor aangemeld te worden. Bij een volgende aanvraag kan er in het kan vas gezien worden dat die en die poorten/lijnen ect. defect zijn en worden deze niet gereserveerd en wordt er naar een oplossing gezocht. Mocht het zo zijn dat er dingen vervangen MOETEN worden dan zal dit ook gebeuren. Of als er las werkzaamheden gedaan moeten worden wordt dit ook gedaan.

Zo een kabel kast is altijd een bende met al die kabels :-) alleen snap ik niet wat je bedoeld van de monteur die klaagden over de bedradingsschema in de verdeler/wijkkast tot aan uw Chalet.
Zover ik weet testen monteurs vanuit huis tot kabelkast en vanuit kabelkast tot centrale. Vaak plaatsen ze een pieper om te kijken of er een connectie is. Mocht deze er zijn dan is de lijn in orde , mocht die niet in orde zijn wordt die doorgestuurd naar de ondergrondse afdeling en wordt de grond kabel gerepareerd of vervangen.

Maar zolang er door de monteurs alleen maar gezegd wordt dat het een zooitje is zal het niet goedkomen. Monteurs gaan dan zelf prutsen om iets werkend te krijgen en na een tijdje zijn ze het ook zat en kan ik begrijpen dat die weg wil Smile
Over het BILLIT systeem kan ik weinig zeggen. wel dat u ooit klant bent geweest op NR 1 ( zonder toevoeging) Maar sinds dien zijn er zoveel dingen veranderd.

Daarnaast snap ik niet wat je met ( Alles goed verder? ) bedoeld?

Je verhaal begint met een aanval(negatieve dingen) vervolgens met alles goed verder ? alsof je iemand aan het dissen bent en daarna of ik het nog aandurf? en daarna moet ik het niet persoonlijk opvatten(waar hij zijn brood verdiend) en geef je aan dat je een bestseller kan schrijven en daarna bedankt je mij en geeft je aan dat je je hart aan het luchten bent Smile

rustig blijven, diep inademen, om mani padme hum, ommmm, ommmm, ommmm.

Verbeter uw leven? Wat heeft KPN of een soort gelijke bedrijf met mijn leven te maken ?

Uit ervaring weet ik dat het makkelijker is om een vraag te stellen zonder een heel stuk negativiteit ect. want daar los je niks mee op. Daarmee komen de kanvas gegevens echt niet naar je toe.

Excuses maar op deze manier heb ik geen enkele zin om je te helpen al zou ik het graag willen.

Het enige waar ik u deels over wil adviseren is het geen wat ik u in een PM heb gestuurd.

Ik voel me niet beledigd of wat dan ook maar ik bekijk het vanuit een standpunt van ,

Dit is een Telfort Forum , Toevallig ben ik hier best lang lid en vind het wel gezellig. Als KPNer wil ik best mensen helpen(wat ik ook deels gedaan heb). Maar u vraagt een product bij Telfort aan en niet bij KPN. Ben ervan overtuigd dat als u morgen KPN opbelt met de vraag ik wil dit en dat , dan wordt er ook zeker geleverd. zoals ik aangaf is er een Wholesale ingang bij de KPN waar providers terecht kunnen.

mvg,
Gewijzigd door the unknown op 04 september 2009, 22:10

MakeMyDay
Nou Unknown, eerst even dit:
Ten eerste geef ik zelf al aan dat je het niet persoonlijk moet opvatten.
Wat je vervolgens juist wel doet.

Ten tweede: Heb jij niet zoals ik jarenlang ellenlange gesprekken moeten voeren om je lijn te behouden, als ze bij de PTT/KPN weer eens dachten dat ik, een mutatie aanvroeg.
Terwijl dat iemand anders was op deze camping, maar ja hoofdbewoner he
Of hem weer aan te laten sluiten zonder dat daar kosten voor gerekend werden, omdat ze zelf weer de mist in gingen met hun administratie.

Terwijl dat kwam omdat ze bij de KPN mij als hoofdbewoner in hun systeem hanteerden, wat nergens op sloeg, (fout KPN), maar wel steeds weer voor dezelfde jarenlange ellende zorgde.

En als je dan vroeg of ze me dan niet meer als hoofdbewoner wilden hanteren, dat ze dan doodleuk zeiden dat ze dat zelf niet konden wijzigen. (wie dan wel vraag je je dan af).

En vergeet niet die ellende heeft echt jarenlang geduurd.
Dus daar word je op den duur behoorlijk pissig van.
Je moet er nog vet voor betalen ook.

Ten derde: vandaar dat ik het dan best nodig heb, dat eens van mij af te schrijven, wat ik ook nog eens expliciet aangeef dat dat is wat ik doe.

Zodat anderen zich niet schuldig hoeven te voelen of wat dan ook.

Daarbij heb ik jou nooit van wat dan ook beschuldigd.

En alleen waargebeurde feiten gehanteerd uit mijn praktijkervaring, wat is daar mis mee?
Niets, behalve dan, dat de KPN er in deze de hoofdrol in vervult.
Dat jij daar nu toevallig ook werkt, geeft jou en mij de kans voor het oprapen het een en ander voor elkaar te krijgen en dus goed te doen.

En dat van mij af schrijven heeft een tweeledige funktie, nl: het lucht op,
dus voel ik me er beter door.
En het kan leerzaam zijn voor andere forum-leden in soortgelijke situaties.

En dan om over te gaan op het inhoudelijke:

Je begint je (Unknown) bericht met:

HHHM , @ Makemyday : Wat wil je dat ik aan de service slogan verander ? of wat wil je dat ik goedmaak? Ik help mensen in mijn vrije tijd en wordt er niet voor betaald ect. het is daarnaast geen verplichting. Mensen hebben allemaal meningen en ervaringen en die mogen ze hebben. Ik zeg altijd dingen zijn zoals ze zijn. Ik ga geen dingen zeggen om jou of andere de indruk te geven dat alles perfect geregeld is bij de KPN. Waar mensen werken worden er fouten gemaakt en nergens is het perfect.

Dat is een reactie op het door mij (MakeMyDay)geschreven:

Ben benieuwd of "THE UNKNOWN" de serviceslogan nu eens waar durft te maken en eens probeert of hij het een en ander goed kan maken.

Hierin verwijs ik naar de door de kpn als facalitair bedrijf te leveren service en diensten naar gebruikers toe zoals ikzelf.
IK geef daarbij aan dat ik benieuwd ben of jij wel durft (niet moet) waar te maken, wat het bedrijf KPN in al die jaren minder goed deed, namelijk goede service en dienstverlening en als je dat zou doen zou je voor mij het een en ander aan slechte ervaringen met de KPN weer hebben goed gemaakt, Wat ik dus zeer zou waarderen,
en gewoon oprecht benieuwd naar was, gezien de jarenlange ervaringen. Meer niet.

Vervolgens schrijf jij (Unknown) dit:

Je geeft zelf aan dat de KVD (kabelverdeler/wijkkast) een zooitje is of slecht onderhouden is.
Hoeveel jaar geleden is dit?
Daarnaast kan vas is maar een systeem waar alles in wordt bijgehouden (administratief). Het heeft verder geen invloed op de werking van de lijnen (technisch) maar er wordt erin gekeken voordat er technisch opgeleverd wordt.

(MakeMyDay)
Ik denk dat dat in 1996 al was. Overigens heeft kan vas inderdaad technisch gezien geen invloed op de lijnen, maar operationeel des te meer, met het wel of niet boven water halen van de juiste gegevens, hiermee kan een oplevering wel of niet doorgaan, en daarmee wel of niet mijn aanvraag. En daar gaat het nu ook om.

Vervolgens schrijf je (Unknown) dit:

Dat de monteurs klagen tjah waarom melden ze dit dan niet aandegene die ze spreken zoals hun planner of de monteursingang? Ik bedoel als monteurs vinden dat er iets niet goed is met een poort / verdeler ect ect dan hoort daar een defect voor aangemeld te worden. Bij een volgende aanvraag kan er in het kan vas gezien worden dat die en die poorten/lijnen ect. defect zijn en worden deze niet gereserveerd en wordt er naar een oplossing gezocht. Mocht het zo zijn dat er dingen vervangen MOETEN worden dan zal dit ook gebeuren. Of als er las werkzaamheden gedaan moeten worden wordt dit ook gedaan.

(MakeMyDay)
En daarmee geef je zelf al aan van wat er eigenlijk had moeten gebeuren,
maar blijkbaar in de praktijk toch misgaat.(bij KPN)

Want als die monteurs dat wel hadden gedaan en alles was gegaan zoals jezelf hierboven beschrijft, dan had het dus nooit zo een zooitje in die verdeler kunnen worden.
En ja hij valt onder het beheer van de KPN die verdeler.

En die omschrijving van dat het zo een zooitje is in die kast komt van diverse KPN monteurs zelf. (Ja ik heb al met meerdere monteurs te maken gehad in al die jaren).
Die dat dus zelf ook hebben geconstateerd.

Die monteurs zijn wel kpn monteurs, dus ben ik als klant in de praktijk
weer de dupe van het bedrijf KPN.

Jouw bovenstaande alinea zou je misschien beter in een interne memo bij KPN kunnen zetten.
Als zijnde de juiste werkwijze in het vervolg.

Komen we bij het volgend aan, je (Unknown) schrijft:

Zo een kabel kast is altijd een bende met al die kabels :-) alleen snap ik niet wat je bedoeld van de monteur die klaagden over de bedradingsschema in de verdeler/wijkkast tot aan uw Chalet.
Zover ik weet testen monteurs vanuit huis tot kabelkast en vanuit kabelkast tot centrale. Vaak plaatsen ze een pieper om te kijken of er een connectie is. Mocht deze er zijn dan is de lijn in orde , mocht die niet in orde zijn wordt die doorgestuurd naar de ondergrondse afdeling en wordt de grond kabel gerepareerd of vervangen.

Dat was een reactie op het door mij (MakeMyDay) geschreven:

Daar heb ik wel een idee over, n.l. de KPN monteurs zelf klaagden ook al over het bedradingsschema van de verdeler/wijkkast waarvanuit de lijn naar mijn chalet gaat.
Die zou niet goed bijgehouden zijn waardoor een en ander niet meer klopte.
En dat zou gezien de huidige status wel eens goed het geval kunnen zijn. Wink

(MakeMyDay)
Als je goed leest, zie je staan:

Ze klaagden dus over het bedradingsschema van de verdeler. (waarvanuit) de lijn naar mijn chalet gaat. Die monteur is heel lang bezig geweest om in die verdeler de connectoren te vinden waar de lijn op zat naar mijn chalet vanwege het beroerde indelings schema van de verdeler.
Ik geloof dat zelfs de eerste monteur er niet uit kwam en dat later op de dag of de volgende dag er een andere monteur aan te pas moest komen om de puzzel op te lossen.

Overigens heb ik nog met mijn multimeter met piepertje de KPN mee staan helpen in die verdeler, want we hadden aan de andere kant in mijn chalet de draadjes in elkaar getwist om een kortsluitingsmeting te kunnen doen. Zo was ik dan dus ook wel weer.

Nou zou dat niet zo errug zijn, maar ik moest weer extra uren vrij nemen van mijn werk, en ikzelf werkte toendertijd gemiddeld al 70 uur per week, om de drukte aan te kunnen.
Dat had dus duidelijk beter gekund.

Okay, het volgend wat je (Unknown) schrijft is:

Maar zolang er door de monteurs alleen maar gezegd wordt dat het een zooitje is zal het niet goedkomen. Monteurs gaan dan zelf prutsen om iets werkend te krijgen en na een tijdje zijn ze het ook zat en kan ik begrijpen dat die weg wil Smile

(MakeMyDay)
Tsja ben ik met je eens, alleen om dan eerst te staan prutsen en dan bijna weg te gaan zonder eigenlijk hetgene te hebben gedaan wat je moest doen, valt bij mij ook niet onder goede service en dienstverlening.

Dat hoefde ik als commerciële dienstverlener niet in mijn hoofd te halen
bij de eindgebruikers

En daar komt ook weer een beetje de oude monopolistiche struktuur
van de voormalige PTT om de hoek kijken. Wink

Maar een en ander blijft toch het gevolg van voorgaande KPN collega's en wederom zit de betalend klant aan het eind. Shock

Goed, je (Unknown) schrijft het volgende:

Over het BILLIT systeem kan ik weinig zeggen. wel dat u ooit klant bent geweest op NR 1 ( zonder toevoeging) Maar sinds dien zijn er zoveel dingen veranderd.

Daarnaast snap ik niet wat je met ( Alles goed verder? ) bedoeld?

(MakeMyDay)

Zou ik mij nu dan weer gewoon moeten aanmelden met NR 1 zonder toevoeging/
En loop ik dan niet de kans omdat ik dan geen toevoeging heb dat ik dan automatisch de hoofdewoner word?

Dat (alles goed verder) kwam uit dat als anekdote bedoelde stukje over Zenbhoedisme en was niets anders dan een vrolijke noot tussendoor Wink
En aangezien ik er van uitging dat je dat stukje ook gelezen had, dacht ik
dat je dat wel zou snappen Smile

Zo was trouwens ook dat hele stukje over Zenbhoedisme bedoeld, en ik heb ook van mensen reactie erop gehad dat ze het leuk vonden.
Ik probeer zelf ook wel de serieuze zaken een beetje luchtiger te maken.Grin

Maar ja, je kunt het natuurlijk ook anders interpreteren, afhankelijk van je perseptie.
Maar dat geeft eigenlijk meer informatie over jou dan over hetgeen er gezegd wordt. Wink

Vervolgens schrijft Unknown:

Je verhaal begint met een aanval(negatieve dingen) vervolgens met alles goed verder ? alsof je iemand aan het dissen bent en daarna of ik het nog aandurf? en daarna moet ik het niet persoonlijk opvatten(waar hij zijn brood verdiend) en geef je aan dat je een bestseller kan schrijven en daarna bedankt je mij en geeft je aan dat je je hart aan het luchten bent Smile

(MakeMyDay)
Nou dat mijn verhaal begint met negatieve dingen, is, omdat het nu eenmaal
zo gegaan is en ik het als feitenrelaas hier poneer.

Daar kan ik of wil ik verder niets anders van maken en heeft niets met een aanval
of wat dan ook te maken.
Maar ja, het is net als bij het bovenstaande en eigenlijk alles, zeer afhankelijk van iemands perseptie hoe het wordt geinterpreteerd. Cool

Dat jij het als aanval ziet, zit tussen jou eigen oortjes en
daar kan ik weinig aan veranderen jijzelf overingens wel. Wink

Maar is op zich wel begrijpelijk aangezien het over de KPN gaat. Smile

Over: dat (alles goed verder) zie uitleg hierboven.

Over: (en daarna of ik het nog aandurf?)

Als je goed leest staat er: de serviceslogan nu eens waar durft te maken

En daarmee bedoel ik (MakeMyDay) ,dat als jij (Unknown) dat als persoon
wel durft en/of kan in tegenstelling tot het bedrijf KPN.

Je jezelf duidelijk zou onderscheiden van hetgeen ik tot nu toe
heb meegemaakt van het bedrijf KPN waar jij je brood verdiend.

En dat zou dan voor jou een compliment betekenen, als je die uitdaging wel zou aannemen. Zeker nog eens in je eigen vrije tijd, zoals je zelf al vermeld.Smile

En ja, die bestseller zou een komische bestseller zijn, vol van komische anekdotes en telecomperikelen, waarin een heleboel mensen zich zouden herkennen denk ik.
Niks mis mee toch, als vrolijke noot wederom?
Ik zou nu weer over iemands perseptie kunnen beginnen, maar doe dat niet Wink

Ja, ik bedank jou, en het telfort webcareteam overigens ook, omdat ik toen in de berichtjes las dat jij en het Telfort Webcareteam al voor mij bezig waren, wat is daar dan mis mee?
Behalve de beruchte perseptie misschien Wink

En ja, met het nogmaal aangeven, dat ik mijn hart aan het luchtten ben, zeg ik eigenlijk tegen diegenen die het zich zouden kunnen aantrekken, neem het niet persoonlijk op, het is gewoon nodig voor het luchtten van mijn hart.
Daarmee ben ik dan heel direkt en duidelijk. hoop ik.

Ik (MakeMyDay) schreef:

We houden u op de hoogte van de verdere telecomperikelen
Ik zou er bijna een bestseller van kunnen schrijven.

Je (Unknown)schrijft vervolgens:
rustig blijven, diep inademen, om mani padme hum, ommmm, ommmm, ommmm.

Verbeter uw leven? Wat heeft KPN of een soort gelijke bedrijf met mijn leven te maken ?

(makeMyDay)
Tsja, dat slaat ook weer op die anekdote over zenbhoedisme, misschien dat je die nog eens kunt overlezen en met een andere perseptie kunt bekijken Wink
Is toch echt allemaal humoristisch bedoeld Smile

Dan schrijf je (Unknown):

Uit ervaring weet ik dat het makkelijker is om een vraag te stellen zonder een heel stuk negativiteit ect. want daar los je niks mee op. Daarmee komen de kanvas gegevens echt niet naar je toe.

Excuses maar op deze manier heb ik geen enkele zin om je te helpen al zou ik het graag willen.

(MakeMyDay)
Over die vermeende negatieviteit heb ik een stukje hierboven al uitleg gegeven, het is zoals het gegaan is en niet anders, meer kan en wil ik er niet van maken.

Maar nogmaals als een feitenrelaas bestaat uit negatieve feiten, tsja wat moet je dan he?
En ik ga de waarheid niet ombuigen, ten goede of ten slechte. Wink

Maar ik wilde wel even de feiten op tafel leggen, zoals ze zijn.
Als dat al niet eens kan, waar is een forum als dit dan voor?
Dan zou je het forum net zo goed kunnen sluiten.

Het riekt zo eigenlijk toch weer een beetje naar de aloude monopolistische macht van de PTT/KPN.

Als laatste shreef je (Unknown):

Maar u vraagt een product bij Telfort aan en niet bij KPN. Ben ervan overtuigd dat als u morgen KPN opbelt met de vraag ik wil dit en dat , dan wordt er ook zeker geleverd. zoals ik aangaf is er een Wholesale ingang bij de KPN waar providers terecht kunnen.

Ten eerste: Telfort is een onderdeel van KPN, telfort is als bedrijf afhankelijk van de infrastructuur van de KPN (de lijnen), dus wij als eindgebruikers hebben zeker bij telfort nog steeds met de KPN te maken.

Ten Tweede, ik krijg van Telfort te horen dat de aanvraag voor de 3e keer weer niet door kan gaan om bij hen niet duidelijke redenen welke zei weer niet te horen krijgen van de KPN en ik moet daarom weer contact opnemen met de netwerkleverancier ofwel de KPN.
Blijkbaar weet Telfort dan de wholesale ingang niet te vinden maar dat lijkt me onlogisch.

Ten derde: de KPN levert geen KAN VAS gegevens aan particulieren/eindgebruikers zoals ik.
Dus zit men weer tussen wal en schip ofwel van kastje naar de muur.

En dat terwijl er hier mensen rondlopen voor wie het een fluitje van een cent moet zijn een goede oplossing aan te dragen.

Maar nogmaals, zou als ik je al eerder gezegd heb, ik zou je dankbaar zijn als je me helpt.

je (Unknown) schreef echter:

(MakeMyDay)
Het lijkt hier toch een geval te zijn van de eigen zin, die door de eigen perseptie danig in de weg wordt gezeten.

Ik hoop dat bovenstaande je het een en ander wat duidelijker heeft gemaakt en meer kan ik er niet aan doen. Smile

En ziehier het antwoord op den vraag, of de monopolie positie van de kpn nu eigenlijk wel opgeheven is. Wink

Je (Unknown) schreef
Ben ervan overtuigd dat als u morgen KPN opbelt met de vraag ik wil dit en dat , dan wordt er ook zeker geleverd.

(MakeMyDay)
Bedoel je dan daarmee dat ik opeens wel bij KPN een adsl met vast bellen voor elkaar kan krijgen, dus een produkt van KPN wat veel duurder is, maar niet via telfort op hetzelfde adres, waar het via Telfort niet lukt? Shock

Ik vraag dat maar even, voor de duidelijkheid. Wink

Spes Saluti, MakeMyDay

groetjes Simon. Don't worry, be happy Smile
Gewijzigd door MakeMyDay op 05 september 2009, 07:35

the unknown
@MakeMyDay ,

Het is allemaal duidelijk Smile , je hebt een PM> .

EdP
Zo. Wie wil er een kopje koffie? Wink
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klinkt toch errug bekend!! Zenboeddhisme', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Toch simkaart gekregen Algemeen 2 13 november 2016, 21:52
maanden geblokkeerd, toch hoge rekening erbij gekregen Klacht over Telfort 1 07 oktober 2014, 16:01
Philips CD295 ervaringen bekend? Algemeen 2 31 januari 2013, 20:21
BKR maar niet bekend bij Telfort Algemeen 2 02 april 2010, 13:46
Toch maar eens switchen ? Algemeen 13 14 februari 2010, 08:47
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:25:51
| hilka8508:37:17
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv