obey-robots.txt
03 December 2016, 22:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding valt continu weg

MarcodJ
Goeiemiddag,

Sinds 18 juli ondervindt ik problemen met mijn internet verbinding.
Diverse malen gebeld en helaas is er nog geen oplossing gekomen.

KPN is hier het isra punt komen meten en daarmee was alles goed.
Verbinding bleef ook toen even stabiel totdat de KPN monteur de deur weer uit was en de verbinding viel weer continu weg.

De afdeling tech. ondersteuning ziet dat het modem zich continu aan en af meld maar weten tot op heden nog niet wat er is.
Er is nu al tot 3 maal een ticket aangemaakt.

Het begint nu knap vervelend te worden..

Mensen hier die misschien wat raad hebben..?

Groetjes,
Marco
 
Franzki
Treden de problemen continu op? Of alleen tijdens veel downloaden?

Welk modem is het? gebruik je een wireless verbinding?

Kun je zien wat er gebeurt als de verbinding wegvalt? Bepaalde lampjes op je modem die branden?
 
MarcodJ
Hoihoi,

Het is continu en iets downloaden is al helemaal een drama.
Het is een Zyxel 2602HW-D1A en is idd wireless
Ook al een lan kabel geprobeerd maar exact dezelfde problemen.

Er staat hier 1 PC en 1 laptop.
Laptop gisteren bij een kennis op het netwerk geprobeerd en daar geen problemen.

Alle lampjes blijven gewoon groen van zowel DSL als internet
Verbinding tussen pc en modem is ook continu 100%
 
Franzki
Normaal gesproken is het eerste advies om het modem een keer terug te zetten in de "factory defaults". Let op! je moet dan alle instellingen opnieuw invoeren.


Kun je eens kijken naar de "processorbelasting" van het modem? Die staat op het hoofdscherm als "CPU Usage". Ik ben vooral benieuwd wat die gaat doen als je gaat downloaden.

Verder zou je nog kunnen testen:

- Bedraad aansluiten maar dan ook draadloos in het modem uitschakelen.
- Verder zou je tijdelijk je firewall in het modem kunnen uitschakelen.
 
MarcodJ
CPU usage modem: 11,98%

Had nog een progje staan die wat updates moest downloaden (AVG virusscanner) en dan
geeft de CPU,

52,48%
54,39%
56,94%
55,40%

en daarna terug naar 10,34% toen avg klaar was met updaten.

Wat me wel opvalt,
ik ben even zo "brutaal" geweest om een reset te doen van het modem (dus met een pen de verborgen knop indrukken) en het modem opnieuw geconfigureerd.
Heb daarbij de bandbreedte van www en e-mail op de hoogste prioriteit gezet en ik moet zeggen dat hij aardig stabiel blijft in zijn verbinding..

Misschien juig ik wel veel te vroeg maar alles lijkt erop dat dit geholpen heeft.
 
Franzki
Percentages zijn normaal en zeker niet te hoog.

Het resetten kan het inderdaad hebben opgelost.
 
MarcodJ
Tot nu toe werkt het nog steeds prima gelukkig.

Misschien een wijze les voor de rest die lopen te rommelen met hun verbinding.
Wel jammer dat ik als leek op het idee moet komen terwijl ik al een keer of 5 met de TD aan de lijn heb gezeten..
 
Franzki
Fijn dat het nog steeds werkt!

Het resetten van het modem is een van de standaardzaken die normaalgesproken door de supportdesk wordt geadviseerd. Net zoals het aansluiten van het modem op het isra-punt met een korte kabel. Pas daarna zal men verder gaan met lijnmetingen etc.

Blijkbaar is die stap in jouw geval overgeslagen... en is men er later van uitgegaan dat dit al getest was.
 
MarcodJ
Even een kleine update,

Ik heb dus te vroeg gejuigd want na een dag ging het weer bergafwaarts.
Wr de helpdesk gebeld en die meldden mij dat er een nieuw modem onderweg was.

Afgelopen donderdag "nieuwe" modem gehad en ik meteen aangesloten.
Is ook een Zyxel 2602HW en die bleek nog een stukje erger te zijn,

DSL en Internet ledjes branden 10sec. om vervolgens uit te gaan..
Na verloop van tijd branden ze weer en gaan daarna direct weer uit.

Oude modem weer aangekoppeld en verdomd,
draait vanaf donderdagmiddag tot nu (zondagmiddag) zonder enig probleem..

Het wachten is weer op de volgende storing...
 
Franzki
Heb je de kabels tussen het ISRA-punt, splitter en modem al nagelopen / vervangen?

Het valt me op dat het ineens weer goed ging toen je het modem omplugde. En volgens de KPN is alles vanaf het ISRA-punt in orde.

Misschien kijken wat er gebeurt als je het modem rechtstreeks op het ISRA-punt hangt met een goede korte kabel.

Verder nog een "domme" vraag...

Het je alleen de modems omgewisseld of ook de netadapter? Het probleem zou veroorzaakt kunnen worden door een storing in de oude netadapter. En als je de adapter dan niet omwisselt zal het nieuwe modem ook niet goed werken.
Gewijzigd door Franzki op 06 september 2009, 16:22
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt continu weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:45:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv