obey-robots.txt
02 December 2016, 23:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internet meer plosteling

__Danny
Beste allemaal,

Mijn ouders hebben Telfort internet. Ik zit boven (1ste verdieping) op mijn kamer met mijn laptop (Vista). Ik maak gebruik van draadloos internet.
Af en toe valt mijn internet dan uit, maar dan maakt hij meteen weer nieuwe verbinding.

Afgelopen zaterdag gooide ik mijn laptop aan en checkte mijn mail, Hyves etc.
Plotseling viel mijn internet uit. Op dat moment moest ik toch weg, dus gooide me laptop uit.
Een paar uur later zette ik mijn laptop aan en had geen internet. Ik dus de modem uitzetten beneden, 3 minuutjes wachten en startte me laptop opnieuw op.
Wéér geen internet. Terwijl mijn zusje die op de zelfde verdieping als mij zit (Windows XP) er geen last van had en mijn ouders die via de draad internet hebben, er ook geen last van hadden.
Dus ik maar via de buren nu internet.

Dus vanaf zaterdag heb ik geen internet meer van ons zelf. Ik zit nu ook op de buurman zijn internet.

Ik heb net wéér de modem uitgezet, dit keer 5 minuten gewacht, laptop ondertussen uitgezet, vervolgens modem aangezet en laptop opgestart.
En je raad het al; geen internet.
Mijn pa's netwerk staat ook helemaal niet meer in de lijst met de draadloze netwerken van mijn laptop. Heel erg raar.
Terwijl mijn zusje nergens last van heeft...

Ik heb mijn computer zaterdag ook gescand via Pc-beveiliging totaal van Telfort. Ik dacht misschien helpt dat, maar dat helpt ook niks..

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt!

the unknown
Wat krijg je als je naar de begaande grond gaat met je laptop? kan je de netwerk dan nog steeds niet vinden ?

Als je bij je zusje kijkt , zie je dan ook een verbinding met de zyxel ?

wel vreemd Smile
Gewijzigd door the unknown op 25 augustus 2009, 18:10

__Danny
Morgen ga ik het proberen!
Ja het is echt super raar...

Franzki
Is het kanaal van de wireless veranderd ofzo?
En ziet je zusje het draadloze netwerk wel?

Ik heb dit wel eens meegemaakt op een Vista notebook terwijl een andere (XP notebook) het netwerk wel zag. Daar is het opgelost door een ander kanaal in de router in te stellen.

EdP
Even een samenvatting voor mezelf.
Je draadloze netwerk adapter staat aan, want je kunt via de buren (die inderdaad geen Telfort hebben) wel internetten. Je zusje werkt ook draadloos via het eigen netwerk. Heeft zij een even sterk signaal als altijd?
Je ziet het eigen draadloze netwerk niet in de lijst. Ook niet na Vernieuwen? Staat het eigen netwerk in de lijst voorkeursnetwerken? Heb je 'm op B/G of G Only (of iets anders) gezet? Wat gebeurt er als je laptop dichtbij de router staat, heb je dan wel verbinding?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

__Danny
@ EdP
Ja klopt allemaal. En hij staat inderdaad in de voorkeusnetwerklijst Maar dat met B/G of G Only snap ik niet Pfft Wat bedoel je daarmee?
En ik weet niet of mijn zusje nu een sterker signaal dan altijd heeft.
Ik zit nu beneden pal naast de modem. Ik heb me draadloos netwerk lijst opnieuw vernieuwd maar geen bereik. Ik heb nu wel meer verbinding met de modem van me buurman.
Ook heb ik het geprobeerd op m'n zusjes kamer, maar geen bereik.

Ik ga zo mijn ouders computer opstarten en nakijken op welk kanaal hij staat.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Want dit is zo irritant. Mijn buurmans netwerk is niet zo snel, dus alles duurt 10x langer..
Gewijzigd door __Danny op 26 augustus 2009, 14:12

__Danny
Hij staat op channel 12.
En als beveiling heeft me pa WPA2-PSK.

Op welke channel moet ik hem zetten? En moet de beveiliging eventueel verandert worden?

Me zusje kwam net uit school en vroeg of zij een sterkere verbinding heeft sinds zaterdag, maar dat weet ze niet.

__Danny
Franzki schreef:
Is het kanaal van de wireless veranderd ofzo?
En ziet je zusje het draadloze netwerk wel?

Ik heb dit wel eens meegemaakt op een Vista notebook terwijl een andere (XP notebook) het netwerk wel zag. Daar is het opgelost door een ander kanaal in de router in te stellen.

Nee ik denk het niet, dat weet ik niet.
En me zusje ziet het wel ja.

Telfort webcareteam
@Danny, ik raad u aan om de lijst met voorkeursnetwerken leeg te maken. Zo voorkomt u dat de computer met de verkeerde gegevens toegang probeert te krijgen tot uw draadloze netwerk.

U opent Draadloze netwerken beheren door achtereenvolgens te klikken op Start, op Configuratiescherm, op Netwerk- en internetverbindingen, op Netwerkcentrum en vervolgens in het linkerdeelvenster op Draadloze netwerken beheren.

De opgeslagen draadloze netwerken worden weergegeven.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
OK, het is dus geen probleem van te zwak signaal, want pal naast de router ook geen verbinding.

Even reagerend op de vragen:
  • draadloze routers zijn er in verschillende smaken, o.a. 802.11b (alias "B"), 802.11g (alias "G" of "54G") en 802.11n (alias "N"). Je kunt deze vaak instellen om bijv. zowel B als G (mixed mode) te ondersteunen of bijv. G only (= alléén 54Mbit). Dit kun je óók in je draadloze netwerkadapter instellen; het moet op elkaar afgestemd zijn
  • "Op welk kanaal moet ik 'm zetten?": op het kanaal waarop de router is ingesteld, ook deze 2 moeten dezelfde waarde hebben, anders geen signaal. Je kunt met NetStumbler kijken op welk(e) kanaal/kanalen er draadloos netwerk aanwezig is, dit geeft een beter beeld dan het gewone 'Draadloze netwerken weergeven'

Gewijzigd door EdP op 26 augustus 2009, 16:06
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet meer plosteling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:08:11
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv