obey-robots.txt
03 December 2016, 22:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internet, wel verbinding met Modem

vdonline
Ik heb sinds kort Telfort tot 20 MB aangeschaft met het ZyXEL P2602HW-D1A modem. Nu branden gewoon de power, ethernet en zelfs DSL lampjes, maar internet lampje blijft rood, kan dus niet het internet op. Met de pagina1.254.254.253 zou ik het internet moeten activeren, maar deze pagina wordt steeds niet geopend. Ik kan wel gewoon het modem in via 192.168.1.254. Ook wanneer ik met een laptop de ethernet kabel aansluit heb ik het zelfde probleem. Nu heb ik geprobeerd met een statisch ip verbinding te krijgen, ook dit gaf geen ander resultaat

Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: pcvincent
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-01-80-62-F0-F3
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.57
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 208.67.222.222
208.67.220.220

Nu heb ik bij de WAN instellingen in het modem eens geprobeerd ipv “Obtain an IP Address Automatically” eens “Static IP Address” te kiezen met de volgende instellingen:
IP Address 192.168.1.254
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway IP address 192.168.1.254

First DNS Server User defined 208.67.222.222
First DNS Server User defined 208.67.220.220

En verassend sprong het rode internet lampje naar groen, maar nog steeds geen internet.

Voorde volledigheid hier nog even een overzicht van de Device Information:

Host Name: adsl-modem
Model Number: P-2602HW-D1A
MAC Address: 00:23:f8:21:dc:07
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5) | 07/16/2008
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- Default Gateway: 192.168.1.254
- VPI/VCI: 0/34

LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server

WLAN Information
- SSID: V-D-ONLINE
- Channel: 7
- Security: WPA2-PSK Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable

Wie o wie kan mij hier verder mee helpen?

bjck
En verassend sprong het rode internet lampje naar groen, maar nog steeds geen internet.

Die springt op groen, hij heeft een IP adres op de WAN interface die je zelf hebt ingesteld. Daarmee heb je 'een IP adres' ja, maar geen toegang tot internet zoals je merkt.

Hij moet op Automatisch, je moet hem van Telfort ontvangen via DHCP. Als je dat instelt blijft het allemaal op 0.0.0.0? Verder geen instellingen bij WAN veranderd? Router + ENET ENCAP + 0/34 en LLC? Als je twijfelt hem terug naar de fabrieks instellingen zetten, dan staat hij goed.

Had je eerst internet via een andere ADSL aanbieder of had je geen ADSL? Misschien is het nog het signaal van de vorige aanbieder en is een omzetting niet goed gegaan. Of woon je hier net en kan het zijn dat het signaal op deze lijn van de vorige bewoners nog is en Telfort op de 2de lijn heeft geleverd omdat deze nog bezet is/was?
Gewijzigd door bjck op 23 augustus 2009, 21:54

vdonline
ow vandaar,

als ik de WAN op automatisch zet, staat alles inderdaad op 0.0.0.0
De overige instellingen zijn idd ook Router + ENET ENCAP + 0/34 en LLC
Resetten naar de frabieksinstellingen heb ik ook al meerdere malen gedaan.
Ik ben inderdaad verhuisd en een nieuw adsl abonnement afgesloten. Op mijn vorige adres had ik ook adsl maar dan van tele2. De pc en laptop doen het overigens op andere netwerken wel prima. De vorige bewoner was een oudere vrouw, dus neem aan dat zij geen internet had. Over het verleden van de lijn is mij dus niets bekend.
Wil dat het DSL lampje brandt, niet zeggen dat er een adsl verbinding is?
Op de modem pagina staat nog wel bij interface status:

Interface Status Rate
DSL Up 12197 kbps / 1023 kbps
LAN Up 100M / Full Duplex
WLAN Active 54M

Dit geeft toch ook aan dat er wel een verbinding aanwezig is?

Franzki
Wie o wie kan mij hier verder mee helpen?

Telfort support?

Klinkt misschien flauw... maar als alles goed is aangesloten zou het vanzelf moeten gaan werken. En als het niet werkt dan lijkt het of er iets mis gaat aan de Telfort-kant.

Voor de zekerheid een keer het modem volledig resetten naar de factory defaults... en als je dan geen ip-adres krijgt een melding maken bij support. Dit kan via de klantensite of per telefoon. Kies in het laatste geval wel een rustig moment uit... dan vallen de wachttijden mee.

[EDIT]
Je hebt wel een dsl-signaal dus alles lijkt goed aangesloten aan jouw kant. Maar je krijgt geen ip-adres. Dit lijkt op een probleem aan de Telfort-kant. Heel theoretisch zou je op een "verkeerd" netwerk (andere provider) aangesloten kunnen zijn in de centrale... maar dit gebeurt heel sporadisch. Telfort support kan nagaan of ze jouw modem kunnen "zien" op hun netwerk en nagaan waarom je geen ip-adres krijgt.
Gewijzigd door Franzki op 23 augustus 2009, 22:42

EdP
Nu dat DSL Up is verschenen, start even alles opnieuw op, dan zou het moeten werken (bekabeld). Wireless kan later nog.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Met de DSL-status 'up' maar zonder een ip-adres van de dhcp-server kun je helaas bar weinig doen op internet.

Natuurlijk kun je nog een keer de boel resetten/herstarten en nog een tijdje blijven wachten of er alsnog een ip-adres wordt toegekend door Telfort. Maar als dit uitblijft zul je toch echt contact moeten opnemen met Telfort support.

EdP
Even voor de sureté: wat is de opleverdatum en wat is de status van de bestelling?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

vdonline
De opleverdatum is 18 augustus, dus moet lijkt mij geen probleem zijn...

Telfort webcareteam
Wat Franzki al zegt, vermoedelijk een verkeerd signaal wat op uw lijn aangesloten is.

Wanneer u belt met de helpdesk zouden ze direct een ticket voor u kunnen aanmaken.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

vdonline
Het is opgelost!!!! Smile

Heb de klantenservice gebeld en de verbinding bleek op de andere lijn te zijn binnengekomen. Een paar draadjes bij de telefoonaansluiting omgewisseld en alles werkt!!!

Iedereen erg bedankt!!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet, wel verbinding met Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:49:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv