obey-robots.txt
04 December 2016, 17:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Uitvallen Zyxsl modem/router na 30 minuten

marc
L.S.

Sinds gisteren heb ik van Telfort een andere modem gekregen (had eerst de normale uitvoering zonder WLan en nu een met WLan) en had bij de normale versie een Linksys router aangesloten voor het WLan gedeelte.

Nou viel het me op dat mijn MusicPal van Freecom (internet radio) erg veel problemen had met de verbinding en kreeg geregeld de melding in beeld dat de zender die ik wilde beluisteren niet kon verbinden. Wel vreemd als je 3 uit 3 streepjes verbinding hebt. Nu heb ik diverse malen met zowel Linksys als Freecom gebeld om dit probleem voor te leggen maar geen duidelijk antwoord hier op.

Nu heb ik gisteravond het nieuwe modem aangesloten en merkte na een uurtje of 2 dat mijn telefoon en WLan niet meer aanstonden. Wel vreemd en heb de router (overigens zonder de Linksys router.......die staat weer in de kast) met een kabel aan de computer verbonden en kreeg idd te zien dat ik alles opnieuw moest instellen......zal wel te maken hebben gehad met het onweer.....zelfs mijn wachtwoord voor de router was weg.

Vanmorgen (toen ik niet kon slapen) luisterde ik naar de radio via de MusicPal en tot mijn stomme verbazing viel ieder half uur de zender weg en dacht "oh nee daar gaan we weer en kan ik de MusicPal weer opnieuw verbinden" maar nee dat hoefde niet want na +/- 30 seconde was de zender weer terug maar 30 minuten later weer even weg.

Ik heb direct op internet gezocht naar een mogelijke oorzaak en kwam er achter dat (wel 's waar met gebruik van een Linksys router erbij) dat je dan het beste de router van Telfort op bridge kan zetten omdat de router iedere 30 minuten vernieuwd. Maar als ik dat doe zonder Linksys router dan start alleen de router van Telfort op met dsl maar niet met internet en telefonie.

Nu is mijn vraag aan jullie; heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan voorkomen zodat mijn router van Telfort niet iedere 30 minuten vernieuwd en dat mijn MusicPal gewoon aanblijft.

Alvast dank!

Telfort webcareteam
Als de modem in bridge wordt gezet vraagt het apparaat wat erop is aangesloten een IP op. Dan is het logisch dat deZyxel geen IP krijgt en VOIP niet kan werken.
Wat voor beveiliging is er gekozen in de modem voor het draadloze gedeelte?

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

marc
Hallo Joris,

Dit is WPA2/PSK.

Even voor de duidelijkheid ik heb nu gewoon als instelling routing staan zoals standaard staat ingesteld.

Groeten,
Marc

Telfort webcareteam
Dan zou ik eens een andere laptop proberen om de wireless kaart uit te sluiten. Jammer genoeg is het zo met wireless dat sommige kaarten/chipsets gewoon niet lekker met elkaar overweg kunnen.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

marc
Hallo Joris,

Dank voor je reactie.

Echter weet ik uit de kennis die ik in de afgelopen jaren heb verzameld dat het niet aan de wirelesskaarten/chipset kan liggen want dan zou ik zowel de wirelesskaarten/chipset van de pc, laptop en de MusicPal moeten laten na kijken dus dat sluit ik bij deze uit omdat het systeem duidelijk aangeeft dat er wel verbinding is met de router van Telfort.

Inmiddels heb ik ook ondervonden dat de telefoon op het punt van de 30 minuten ook uitvalt en na opnieuw kiezen weer terug keert.

Vermoeden van mijn kant is het modem defect.

Groeten,
Marc

Telfort webcareteam
Mag ik uw postcode en huisnummer ontvangen in een PB, dan kan ik de lijn bekijken of daar misschien een probleem in te vinden is.
Ik dacht te lezen dat u het maar met 1 kaart had geprobeerd, dan gaat mijn opmerking inderdaad niet op.

Joris

marc
Hallo Joris.

PB aan je verstuurd maar kreeg melding dat brievenbus leeg was.

Telfort webcareteam
PM is aangekomen, de lijn ziet er goed uit, daar zal het ook niet liggen. Wat u zou kunnen doen is Inssider installeren en dan kijken of er misschien wat kanalen in de buurt zitten die het signaal mogelijk verstoren.
In de buurt staan geen andere storingsbronnen?
Als u alles bedraad aansluit, is het dan ook aanwezig? Het is niet een bekend probleem voor ons, vandaar dat we eerst zaken moeten gaan uitsluiten.
Iets lijkt een te hoge CPU load te veroorzaken.

Joris

http://www.metage...s/inssider <- link naar inssider
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 21 augustus 2009, 12:05

marc
Wilde graag hier of in een PB een printscreen plakken maar lukt niet.

Mijn SSID is het sterkste maar gaat geregeld kleine hupjes naar beneden en komt dan weer op de normale lijn en dan weer er onder.

Tijdens het scannen kon ik niet mailen en of surfen.

Telfort webcareteam
Dat u niet kunt surfen of mailen vind ik vreemd, ik kan alles nog blijven doen tijdens de scan.
Zou u nog naar de andere vragen/suggesties kunnen kijken aub?

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 21 augustus 2009, 12:43

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitvallen Zyxsl modem/router na 30 minuten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv