obey-robots.txt
06 December 2016, 03:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Xbox 360 Moderate

Ajacied410
Hallo allemaal.

Ik ben sinds deze week weer lid van telfort..ik was 2 jaar geleden bij Tiscali een gelukkig mens, maar omdat ik destijd geen nieuwe wireless modem van Tiscali kon krijgen en mijn oude router/modem destijd kapot was gegaan ben ik weg gegaan bij Tiscali.
Het was belagelijk dat ze mijn contract niet wilde verlengen na 2 jaar voor een nieuw contract zodat ik een gratis wireless modem kon krijngen die je er toen gratis bij kreeg als je een nieuw contract afsloot.
Ze vonden destijds gewoon dat ik de volle mep moest betalen voor de modem/router en dat mijn contract niet opnieuw zou worden verlengt...dus ik was zo pisted of dat ik het maar heb gestopt en ik ergens anders wel een wirreles modem kreeg.
Dat is destijds Tele2 geworden incl. tv en eredivisie.

Nu ben ik daar 2 jaar lang (contract periode) lid van geweest, maar ik was absoluut niet tevreden met de gaming ervaring die ik met Tele2 had ivm een te hoge ping negen van de tien keer.
Nu ben ik dus terug naar Tiscali (nu Telfort) en heb ik toch gratis een wireless modem/router erbij gekregen.
Mijn ping is gelukkig weer lager (rond de 28).
Alleen wat schets mijn verbasing..Telfort is slechter geworden...ik haal nu ineens nog maar iets meer dan 900kbps.
Dit was voorheen bji Tiscali en zowel Tele 2 rond de 1100kbps in het zelfde huis met precies dezelfde afstand!
Erg vaag!
Maargoed..dat zal me voor de rest een worst wezen....ik heb nu een groter probleem...en dat heb ik nog nooit gehad met zowel Tiscali als Tele2.

MIJN XBOX360 geeft me een MODERATE status...heb ik eindelijk een lage ping...zijn me NAT instellingen niet goed.
Dus weg gaming ervaring die ik zo graag wil hebben!

Nu heb ik dus alles geprobeerd zoals op de vele website's en forums word aangegeven (en ook in dit forum)

Nou vraag ik me dus echt af wat er fout kan zijn en of er iemand is die mij een stap voor stap uitleg kan geven at ik moet instellen vanaf het begin (fabrieksinstellingen terug gezet in de modem/router en in de xbox360)

Even voor de duidelijkheid..ik heb geprobeert:
- Port forwarding
- Firewall uit
- Xbox 360 IP op reserve en als vaste server
- Nat loopback stond standaard al op ON in de modem
- Firewall regels gemaakt
- Alle porten handmatig ingevult en geforward.
- Standaard instelling gebruikt zoals hier ook al eens is gemeld
- Upnp vinkjes aan.

Niets helpt gewoon...echt een bagger modem die Zyxel...en dat terwijl mij Zyxel destijds echt binnen een mum van tijd open stond door middel van Firewall uit en door de Xbox 360 geheel open te stellen.
Maar nu..niets helpt!!!!

PLEASE HELP ME.

En oja..aub geen antwoorden met het antwoord "koop die router...koop die"...daar heb ik het geld niet voor...200euro voor een gaming router is gewoon belacheliijk en gaat dan ook nergens over..Telfort heeft deze router uitgekozen en zij moeten hier zorg voor dragen dat het werkt..zeker omdat hij in bruikleen is gegeven nu!

EdP
Nou ... met die laatste zin vergis je je wel een beetje. Telfort moet jou een werkende internet-verbinding leveren, meer niet.
Wat je verder wil uitspoken met portforwarding etc. moet je helemaal voor eigen rekening en risico nemen.

Een XBOX heb ik niet, dus ik weet niet wat "moderate" te betekenen heeft. 1x Google woordwaarde: http://forums.xbo...tPost.aspx
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Ajacied410
Moderate betekent bij xbox..dat je problemen hebt, maar dat je wel xboxlive op komt.
Het wil eigenlijk zeggen dat xboxlive voor de helft werkt en dat je er gebruik van kan maken..maar niet alles goed zal werken en eigenlijk te kort zal schieten om er echt gebruik van te maken.

En over die modem/router...telfort is naar mijn idee verplicht om een goede router/modem te leveren die voldoet aan de door hun voorgelegde dienst.
Als mijn router/modem bijvoorbeeld geen e-mail/pop3 zou toelaten..dan remt dat dus het volledige internet aanbod wat hun claimen te geven.
Anders moeten hun namelijk in hun voorwaarden aangeven dat je wel internet op kunt maar geen gebruik kunt maken van alle internetdiensten mits je zelf een router/modem zou kopen die deze dienst wel toelaat...en het lijkt me niet dat telfort dit in kleine lettertjes in de voorwaarden heeft staan.
Dit geld volgens mij alleen voor het bruikleen modem/router...als jij zelf een modem/router hebt gekocht is het jou verandwoordelijkheid om er voor zorg te dragen dat de router/modem goed functioneerd en blijft werken..aangezien ze daar dan geen ondersteuning voor claimen te geven.
Maar misschien zit ik er vet naast..maar het zou logisch zijn als het wel zo is!

Maargoed..om daar niet teveel over te gaan discuseren..want dat helpt ook niemand..ik hoop gewoon dat iemand me goed kan helpen en het zo toch voor elkaar te krijgen dat ik (en misschien andere) er straks toch normaal xbox live mee kunnen gaan gebruiken.

EdP
Inderdaad, je zit er volgens mij vet naast, ik ga niet herhalen, hooguit terugverwijzen naar mijn vorige schrijfsel.

Heb je die link wel bekeken?

Franzki
Ik ben het niet helemaal met jullie twee eens... Telfort adviseert het gebruik van een Zyxelmodem en levert dit standaard bij een abonnement. Sterker nog... ze ondersteunen "officieel" geen andere modems.

Dan mag je verwachten dat je met die Zyxel gangbare internetdiensten op een goede manier kunt gebruiken. Nou kun je nog een discussie voeren of XBOX360 voldoende gangbaar is... maar ik ga er vanuit dat die geen extreem rare eisen stelt.

Gelukkig is de Zyxel een goed te configureren modem... alleen zul je de informatie die hiervoor nodig is bij de XBOX-leverancier moeten halen. Je kunt niet van Telfort verwachten dat ze een oneindig aantal toepassingen en configuraties kunnen supporten qua firewall en nat-instellingen.

Gelukkig heeft EdP een mooie link gepost... daarmee zou het eenvoudig moeten lukken denk ik.
Gewijzigd door Franzki op 20 augustus 2009, 23:48

EdP
Telfort ondersteunt geen andere modems, dat wil zeggen dat als je een ander modem wilt gebruiken, prima, geen enkel bezwaar, but you're on your own, je moet dan niet Telfort vragen om hulp. Dat bedoelen ze met "we ondersteunen geen andere modems". Ze kunnen onmogelijk technische kennis en ondersteuning in huis hebben voor een veelheid aan modems en routers. Daarom hebben ze zich toegelegd op een zeer beperkt aanbod aan modems. Mind you, een paar jaar geleden zat iedereen even likkebaardend te staren naar ZyXEL als naar bijv. Draytek, ook dezelfde prijsklasse ongeveer. Er was een tijd dat je enkel ZyXEL standaard kreeg bij XS4ALL.

Franzki
Ik heb een Speedtouch bij mijn Speedlinq comfort abo gehad. Dan zou je verwachten dat dit nog steeds het beste modem zou zijn voor mij aangezien ik nog steeds op het kpn-netwerk zit. En het heeft ook altijd goed gewerkt bij Telfort... alleen heb ik het idee dat het modem soms raar doet of anders reageert op netwerk instellingen, zoals profielen.

Mijn Zyxel heb ik eigenlijk alleen maar gekocht om mijn wegvallende verbinding te kunnen debuggen. Ik wilde voorkomen dat het probleem werd afgeschoven op het feit dat ik met een Speedtouch werkte.

Overigens ben ik als techneut blij met Zyxel omdat er heel veel in te stellen is. Ik kan er niet tegen als een apparaat nt niet doet wat ik wil. Maar soms is het gemak van een Speedtouch ook wel fijn. Ben je in elk geval lekker snel klaar met configureren... al weet je niet wat er op de achtergrond allemaal gebeurt.
Gewijzigd door Franzki op 21 augustus 2009, 00:12

Ajacied410
EdP schreef:
Inderdaad, je zit er volgens mij vet naast, ik ga niet herhalen, hooguit terugverwijzen naar mijn vorige schrijfsel.

Heb je die link wel bekeken?

Ik heb de link zeker bekeken..ik wil tenslotte geholpen worden..maar zoals ik al aangaf in mijn openingsbericht heb ik dat al geprobeerd.
Dus mijn vraag aan jou is dan ook..heb je mijn openingsbericht goed gelezen.
Jou link gaat alleen over poorten open zetten en het gaat ook nog eens over een hele andere router/modem.

Daarom is de vraag ook aan mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen met de Zyxel modem van Telfort, of zij mij een duidelijke manier kunnen opgeven hoe het wel zou moeten werken.
Tot op heden is het namelijk nog steeds niet gelukt.

EdP
Ja ik heb je openingsbericht goed gelezen, alleen heb je daarin niet geschreven welke poorten je had geforward. De link die ik stuurde mag dan wel over een ander modem gaan, dat doet niet ter zake, wan het relevante deel van die post vertelt je dat het gaat om UDP 88, UDP 3074 & TCP 3074. Dat zou je dus kunnen proberen.

Maak anders even wat screendumps van je NAT en Firewall settings, dan kijken we er wel naar.

P.S. n paardenmiddel moet in elk geval werken: maak het IP adres van de XBOX de Default Server in NAT en zet de Firewall open. Dat is niet de gewenste situatie, maar dan met je wel een "normale" XBOX status krijgen. Daarbij neem ik wel aan dat er geen andere router aanwezig is.
Gewijzigd door EdP op 21 augustus 2009, 23:23

Ajacied410
Ik ben weer een stap verder!

Als ik alle instellingen in mijn router op fabrieksinstellingen terug zet.
Daarna alleen Upnp aanzet in de router en daarna de router reset..dan doet de xbox360 verbinding het helemaal perfect.
Ik hoef dan geen porten te forwarden en/of firewall aanpassingen te maken.
Maar zodra ik maar een wirreless verbinding tussen mijn (Vista) pc en de router maak..is meteen de xbox360 verbinding Moderate (niet volledig in orde)
Als ik met wirreless aan op de pc de router reset blijft er een probleem.
Maar als ik de wirreles op mijn pc uitzet en alleen de xbox360 aangesloten laat via lan en ik reset de router dan doet ie het wel weer goed na de reset.

Misschien iemand een idee???
Er zit in ieder geval een probleem tussen de Upnp en het wirreless gedeelte of misschien dat Vista wel een probleem veroorzaakt.
Morgen zal ik proberen mijn pc te koppelen via een lan verbinding en de xbox360 ook..dan kijken wat hij dan doet.

Keep you updated!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox 360 Moderate', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Xbox 360 poort openen Hardware instellingen 5 22 juli 2014, 14:13
Ideen NAT modern warfare 2 ps3 moderate met telfort modem Hardware instellingen 46 11 december 2010, 20:36
xbox 360 aansluiten via netwerk adapter op het draadloos modem Hardware instellingen 2 18 november 2009, 00:27
zyxel p-2602HW-D1A i.c.m. xbox/live Hardware instellingen 33 15 november 2008, 22:43
zyxel draadloos met xbox 360 Hardware instellingen 6 12 augustus 2008, 09:22
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:54
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv