obey-robots.txt
04 December 2016, 09:07
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Problemen tijdens onweer.

Franzki
Zojuist voor/na/tijdens onweer een knipperlichtverbinding.

08/20/2009 19:52:52 board 0 line 0 channel 0, call 105, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:52:52 board 0 line 0 channel 0, call 97, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:50:13 board 0 line 0 channel 0, call 97, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:50:13 board 0 line 0 channel 0, call 89, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:49:44 board 0 line 0 channel 0, call 89, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:49:43 board 0 line 0 channel 0, call 81, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:48:13 board 0 line 0 channel 0, call 81, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:48:13 board 0 line 0 channel 0, call 73, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:46:10 board 0 line 0 channel 0, call 73, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:46:10 board 0 line 0 channel 0, call 65, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:43:24 board 0 line 0 channel 0, call 65, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:42:55 board 0 line 0 channel 0, call 57, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:42:12 board 0 line 0 channel 0, call 57, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:41:47 board 0 line 0 channel 0, call 49, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:41:41 board 0 line 0 channel 0, call 49, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:41:41 board 0 line 0 channel 0, call 41, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:40:03 board 0 line 0 channel 0, call 41, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:40:02 board 0 line 0 channel 0, call 33, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:39:43 board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:39:43 board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:39:19 board 0 line 0 channel 0, call 25, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:39:18 board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:37:58 board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:37:57 board 0 line 0 channel 0, call 9, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:35:43 board 0 line 0 channel 0, call 9, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 19:35:41 board 0 line 0 channel 0, call 1, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD


Vandaag was het modem opnieuw ingetraind vanwege het instellende voor de workaround van het KPN-upload probleem.
Toen was de snelheid bijna 14Mbps. Na de laatste keer wegvallen, opkomen en intrainen is dit nog maar 12,4 Mbps. (Overigens is het nu na een reset weer 14Mbps.)

En het duurde nog 5 minuten voor ik weer een ip-adres van Telfort kreeg na de laatste keer intrainen.

Deze problemen had ik eerder met onweer en een Speedtouch modem... maar ik kan nu met de Zyxel beter zien hoe vaak het uitvalt. Overigens waren de onweersklappen volgens mij wat verder weg... niet hier recht boven mijn huis ofzo.

Vraag 1:
Is dit "normaal" adsl gedrag? Of betekent dit toch dat er ergens een zwakke plek zit in mijn verbinding? Zie ook mijn topic over mijn Klapperende internetverbinding.

Vraag 2:
Het kostte 5 minuten voor ik een ip had... betekent dit dat er veel meer klanten uitval hadden en dat het tijdelijk gewoon erg druk was op de dhcp-server?
Gewijzigd door Franzki op 20 augustus 2009, 20:28
 
Franzki
Het gaat nog even door... terwijl het onweer inmiddels al redelijk ver weg is...


08/20/2009 20:44:08 board 0 line 0 channel 0, call 177, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:44:07 board 0 line 0 channel 0, call 169, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:42:49 board 0 line 0 channel 0, call 169, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:42:48 board 0 line 0 channel 0, call 161, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:37:27 board 0 line 0 channel 0, call 161, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:37:27 board 0 line 0 channel 0, call 153, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:21:17 board 0 line 0 channel 0, call 153, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:21:16 board 0 line 0 channel 0, call 145, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:20:16 board 0 line 0 channel 0, call 145, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:20:15 board 0 line 0 channel 0, call 137, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:18:12 board 0 line 0 channel 0, call 137, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:18:10 board 0 line 0 channel 0, call 129, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:17:20 board 0 line 0 channel 0, call 129, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:17:20 board 0 line 0 channel 0, call 121, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:16:56 board 0 line 0 channel 0, call 121, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:16:55 board 0 line 0 channel 0, call 113, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:13:45 board 0 line 0 channel 0, call 113, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
08/20/2009 20:13:16 board 0 line 0 channel 0, call 105, C02 Call Terminated
 
EdP
Het zou kunnen dat een schakel in je keten geraakt is. Blikseminslag in of nabij je koperdraad of wijcentrale kan een reden zijn, het kan ook zijn dat nu je modem overleden is (eenvoudig te checken met je andere modem).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
koos
Hier in Leeuwarden heb ik het ook gehad tussen 18.00 en 19.00 uur. Ben benieuwd of meer gebruikers er last van hebben gehad.
Werkt inmiddels weer.
 
EdP
Trouwens, hier is m'n verbinding ook 5x uitgevallen rond 19:00, terwijl de onweersbui niet recht boven m'n hoofd is geweest (zeker 1 a 2 km verderop).

Ik denk dat al die electronen niet helemaal goed de weg meer weten met al die lading in de lucht erboven.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Franzki
Ik denk niet dat er hier iets is overleden... het is hier inmiddels allemaal weer een uur stabiel. En ik had dit ook al eens meegemaakt met het Speedtouch modem... alleen kan ik nu in de Zyxel zien dat de boel klappert tijdens het onweer. De Speedtouch stond destijds continu te rebooten dus dan zie je helemaal niets.

Ik vind het alleen nogal vervelend omdat hier tijdens onweer dus blijkbaar alles down is... ik kan dan niet op internet, terwijl ik juist buienradar wil raadplegen om te zien wanneer het onweer overgaat... en verder kan ik ook niet telefoneren.

Mijn vraag is gewoon of dit acceptabel gedrag is voor een adsl-lijn. Vooral omdat ik nog steeds mijn lijn kritisch volg vanwege de verbindingsproblemen die ik eerder had.

Maar gezien de 5 minuten die het duurde voor ik een ip-adres kreeg, lijkt het dat er ineens heel veel verbindingen opnieuw zijn opgekomen.
Gewijzigd door Franzki op 20 augustus 2009, 22:14
 
Telfort webcareteam
Dit is normaal gedrag bij wide-open verbindinden.
De verstoring door het onweer is dusdanig dat dit niet op te vangen is op een wide-open ADSL verbinding. Hooguit door: verlagen snelheid (ernstig verlagen en dus verhogen SNR) en/of meer fout correctie toepassen (geeft hogere RTT en lagere lijnsnelheid).

Joris

Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen tijdens onweer.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
Problemen met Hosting2go Algemeen 8 14 augustus 2012, 21:54
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
problemen met het vinden van servers. Snelheid 5 12 september 2011, 06:51
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:04:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv