obey-robots.txt
08 December 2016, 08:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

HTC Hero mobiel internet instellen

dinkytoy
Hoi,

Ik heb sinds kort een HTC Hero. Ik heb via de site van Telfort geprobeerd internet in te stellen maar ik kom er niet uit, de HTC Hero staat er niet bij. Kan iemand me misschien helpen met wat ik bij welke instelling moet ingeven?

Ik kan het volgende instellen:
Naam
APN
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Server
MMSC
MMS-Proxy
MMS-poort
Mms-protocol
MCC
MNC
APN-type

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Theo

Carel
Er van uit gaande dat je ook een mobiel internet abonnement hebt .....

Bij de instellingen die jij noemt heb ik achter "naam" ingevuld: Telfort
achter "APN" ingevuld: Internet
Achter "Gebruikersnaam" ingevuld: telfort
Achter "Wachtwoord" ingevuld: telfort

verder helemaal niets en heb ik in het lijstje "namen toegangspunten" alleen Telfort op AAN staan.

Verder heb ik dataroaming op AAN staan, Telfort is toch het kleine zusje van KPN en maakt klaarblijkelijk gebruik van roaming. Zet ik deze optie uit is het meteen gedaan met mijn 3G verbinding. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik alleen de instellingen voor internet, niet voor MMS o.i.d.

dinkytoy
Dank je Carel..watik wel raar vindt is dat ze op de site van Telfort zeggen dat je geen gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Ook zegt de ene tegen me dat ik een ip adres bij proxy en een poortnummer moet invoeren.

Ben absoluut niet bekend met mobiel internet, dus beetje onduidelijk allemaal voor mij althans.

Als ik netgens iets invul heb ik ook mobiel internet..en als ik alles invul ook..dus wat is het nu?

Ben bang dat ik iets niet goed instel en straks een rekening krijg van enkele honderden euro's

Carel
Op zich maakt het niets uit zolang je maar zeker weet dat je een mobiel internet abonnement hebt. check wel even op je eerstvolgende factuur of ze niet vergeten zijn dit in te stellen. Zelf maak ik al jaren gebruik van Telfort en begin dit jaar waren ze bij mijn contractverlenging vergeten een vinkje bij mobiel internet te zetten. Mijn nota was toen elke maand ruim honderd euro hoger. Toen ik hen kon overtuigen van mijn internet abonnement werd e.e.a. probleemloos terug gestort.

Kortom....als internet werkt...prima, gewoon niets meer aan doen.

dinkytoy
Ik weet het niet..ik kan me geen rekening van enkele honderden euro's veroorloven..laat staan betalen. Ik heb mobiel intenet zelf aangevraagd en op de site bij mijn profiel staat dat het per 15-8-2009 ingaat.

Echter weet ik nu nog altijd niet wat er precies ingesteld dient te worden..denk dat ik het maar weer opzeg..dan maar geen mobiel internet..vindt dit alles zeer onduidelijk. Op de site vindt je de instellingen voor HTC Hero niet.

Carel
Ik zou internet niet opzeggen.. dat is gewoon veel te leuk (maar ook nuttig) in combinatie met jouw smartphone. Als je echt twijfel hebt zou ik even telefonisch contact opnemen. Ook Telfort heeft\krijgt de Hero in het assortiment. Als jij zwart op wit hebt dat mobiel internet actief is zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Het spreekt voor zich dat mobiel internet en roaming in het buitenland andere (spreek: duurdere) spelregels kent.
Gewijzigd door Carel op 16 augustus 2009, 17:13

dinkytoy
Kopietje van wat er bij mijn profiel staat op de telfort site;

Mijn abonnement Sim-only abonnement van Telfort 200
Contractduur: 12 maanden
Einddatum contract: 29-10-2009

Sms-bundel: Geen
Mobiel internetbundel: Surf & Mail unlimited

Sms-bundel toevoegen
Mobiel internetbundel wijzigen

Vriendin heeft ze al gebeld voor instellingen, maar ze krijgt geen mens aan de telefoon..ze heeft afgelopen week 5 maal gebeld en ruim 45 minuten in de wacht gestaan. Echter neemt er nooit iemand op.
Gewijzigd door dinkytoy op 16 augustus 2009, 17:15

Carel
Ik heb dezelfde tekst bij mijn internet abonnement....en krijg dus keurig elke maand maar een paar euro in rekening gebracht.

dinkytoy
ok, bedankt voor de informatie. Ik heb Telfort nog een mail gestuurd met de vraag wat er precies waar ingesteld dient te worden. Benieuwd of ze wel op mails reageren. Per 29-10 verlaat ik trouwens Telfort en ga verder bij T-Mobile..zal dan weer moeten kijken hoe het bij hun ingesteld moet staan..enigaste voordeel is dat ik verschillende mensen ken die de instellingen voor T-Mobile kennen.

dinkytoy
We zijn inmiddels 8 dagen en de nodige emails en telefoongesprekken verder en Telfort weigert gewoon om de juiste instellingen door te geven. Telkens als ik erom vraag wordt ik verwezen naar qelp.telfort.nl of naar bel.nl

Op beide sites is de HTC Hero echter niet te vinden en ze vinden het ook niet nodig om me de juiste instellingen per email door te geven. Krijg wel mailtjes dat ik ze ga krijgen maar vervolgens altijd geen verdere reactie, als ik dan weer reageer krijg ik weer een mailtje dat de instellingen eraan komen en vervolgens weer niets.

Ben nu te bang om gebruik te maken van mobiel internet omdat ik geen hoge rekening wil krijgen, heb alles dus op de telefoon uitgeschakeld.

Kan niet zeggen dat de klantvriendelijkheid en de support bij Telfort iets waard zijn..je krijgt total geen hulp, alleen nietszeggende antwoorden per mail en je wordt continue aan het lijntje gehouden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HTC Hero mobiel internet instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:30:48
| hilka8508:42:14
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv