obey-robots.txt
02 December 2016, 23:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Na klapperende lijn van >15Mbit naar <11Mbit

MeMyselfAndI
Hallo allemaal.

Na 6Mnd* volledig tevreden gebruik van de services van Telfort (Internet & Telefonie) had ik vanaf afgelopen zondag ineens een klapperende lijn. (Ik heb begrepen van andere topics dat dit de juiste kreet is voor varierende waarden in mijn modem met een internetverbining in de knipperlichtstand. (Aan / uit met tussenposes van 1 tot 2 min.)

Op maandagochtend de helpdesk gebeld, deze heeft een melding aangemaakt met de waarschuwing dat de oplossing tot 10 werkdagen kon duren.
Maar gelukkig... na 2 dagen weer een stabiele verbinding. YES!! (Ben gedeeltelijk afhankelijk van deze verbinding voor m'n werk) Alleen... Vanaf die tijd bemerk ik lagere download waarden en zie ik in mijn modem dat de waarde van 15000+ naar 11000- zijn gegaan.Sad

Mijn vraag, ben ik ongeduldig en moet ik de 10 dagen afwachten of kan ik maandag beter gelijk weer gaan bellen.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jos.
Postcode 6605NE
Gewijzigd door MeMyselfAndI op 07 augustus 2009, 20:05

Franzki
De 10 dagen is een gemiddelde. Je zou dus nog even een paar dagen kunnen wachten of de snelheid weer terug komt. Het kan goed zijn dat ze nog druk bezig zijn met je lijn. In elk geval is nu je lijn stabiel.

Als je nu al meer wilt weten kun je ze gewoon bellen. Maar ik zou nog even mijn geduld bewaren en de 10 dagen afwachten.
Gewijzigd door Franzki op 07 augustus 2009, 20:28

MeMyselfAndI
@Franzki

Dank je wel voor je reactie, ik ga je advies opvolgen en wachten tot de 10 dagen voorbij zijn.

Jos

the unknown
IDD ik zou ook gewoon afwachten. Dan komt het gewoon goed.

Echt ver van de wijkcentrale woon je niet dus meer dan 11 zou er wel in moeten zitten Smile

mesa57
Als je voor je werk afhankelijk bent van een internet verbinding zou ik of overstappen naar een andere, professionele, provider of er een reserve verbinding via de kabel bijnemen.

MeMyselfAndI
@mesa57,
Dat is ook een keuze, maar gezien het feit dat ik GEDEELTELIJK (zie eerste posting) afhakelijk ben heb ik dat niet gedaan. Ik mag namelijk 3 dagen per week kiezen, thuis werken of 40 km rijden in de file naar kantoor. Vandaar dat ik het nu minder erg vind dan buiten de vakantieperiode (Minder file :-)).
Groet,

Jos

Telfort webcareteam
Momenteel zie ik niet een instabiele lijn, wel een lijn die wat hoger zou mogen intrainen. Ik zal dit in het ticket erbij plaatsen.

Joris

[edit]

Dat was al gedaan afgelopen zaterdag.
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 10 augustus 2009, 10:57
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

MeMyselfAndI
@Joris,

De lijn is momenteel (=lees de laatste paar dagen) inderdaad niet instabiel. Alleen een lage bandbreedte.
Ik ben benieuwd of dat dit hoger in laten trainen (wat is dit eigenlijk?) het gewenste effect heeft.

Alvast bedankt!

Jos

EdP
Hoger intrainen is dat het modem een hogere bandbreedte overeenkomt met de DSLAM in de wijkcentrale. Dat is nu dus niet het geval, wat Joris opmerkt en wat je zelf merkt aan de lagere snelheid.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

MeMyselfAndI
@Edp,
Dank je wel voor je uitleg. Moet ik hier iets voor doen? (Modem uit/aan oid) Of stelt het modem zichzelf bij na zo'n intrainsessie.
Het is beter om te helpen dan om geholpen te moeten worden........

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na klapperende lijn van >15Mbit naar <11Mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
Wifi werkt niet naar tv WiFi 2 07 februari 2014, 23:28
KPN lijn zit vol Opleveringsproblemen 1 12 oktober 2012, 19:36
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:07:29
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv