obey-robots.txt
08 December 2016, 08:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

problemen met Belkin N1 router

cyrus99
Hallo lotgenoten , ben hier nieuw op dit forum en heb eigenlijk ook niet zo veel kaas gegeten van draadloos netwerk, maar goed ik zla het proberen , heb zins kort telfort adsl , werkt super , aansluiten was echt kinderspel ( zelfs voor een leek als ik ) maar toe wilde ik de router , een Belkin N1 ertussen zetten , fout , geen internet meet , ik kon wel in het menu van de router komen via het wel bekende http://192.168.2.1, toen las ik hier op het forum om de " DHCP" uit te zetten , gedaan , maar toen kon ik er helemaal niks meer mee , ook niet om in het router menu te komen , router dus weer losgekoppeld en weer kunnen interneten , welke held kan deze leek vertellen wat hij FOUT deed , bij voor baat super bedankt

ton2e
cyrus99 schreef:
Hallo lotgenoten , ben hier nieuw op dit forum en heb eigenlijk ook niet zo veel kaas gegeten van draadloos netwerk, maar goed ik zla het proberen , heb zins kort telfort adsl , werkt super , aansluiten was echt kinderspel ( zelfs voor een leek als ik ) maar toe wilde ik de router , een Belkin N1 ertussen zetten , fout , geen internet meet , ik kon wel in het menu van de router komen via het wel bekende http://192.168.2.1, toen las ik hier op het forum om de " DHCP" uit te zetten , gedaan , maar toen kon ik er helemaal niks meer mee , ook niet om in het router menu te komen , router dus weer losgekoppeld en weer kunnen interneten , welke held kan deze leek vertellen wat hij FOUT deed , bij voor baat super bedankt

Dat zou betekenen dat iemand met dezelfde Belkin je stap voor stap schriftelijk moet gaan onderwijzen. Wellicht heeft iemand die bereidheid. Want ik neem aan dat je dus ook niet weet hoe je de Belkin binnen dezelfde groep als de Zyxel kunt krijgen? Je zit nu namelijk op 192.168.2.x terwijl je op 192.168.1.x moet zitten.

Wellicht beter is om met Telfort/Administratie te bellen en hen te vragen jouw basismodem om te ruilen voor eentje met Wifi. kost je 70 euro maar heb je gelijk geen enkel probleem meer.

Verkoop vervolgens je Belkin op Marktplaats en je hebt een werkende oplossing.

cyrus99
Dat zou betekenen dat iemand met dezelfde Belkin je stap voor stap schriftelijk moet gaan onderwijzen. Wellicht heeft iemand die bereidheid. Want ik neem aan dat je dus ook niet weet hoe je de Belkin binnen dezelfde groep als de Zyxel kunt krijgen? Je zit nu namelijk op 192.168.2.x terwijl je op 192.168.1.x moet zitten.

Wat bedoel je hiermee , als ik dat DHCP uitzet dan neemt hij toch automatisch het ip adres van de Telfort modem over ? zoiets heet toch " clonen van een router/modem " of zit ik er nou helemaal naast ?

SimOnly
Ik zal een poging wagen, alhoewel ik die belkin niet ken.
STD1_F5D8231-4

Probeer het volgende;

-Reset je belkin naar de fabrieksinstellingen (om je dhcp weer aan te zetten, zie instructieboekje)
-Sluit een van de LAN poorten van je belkin aan op je pc. (telfort modem nog niet aansluiten.)
-Open het configuratie scherm van je belkin.
-Stel WAN op dhcp in en ook ip adres op automatisch verkrijgen (staat vermoedelijk al zo)

-Stel LAN op dezelfde manier in, alles automatisch
-Nu sluit je je telfort modem aan! Steek de connector in de WAN aansluiting.
Zet pc uit, zet belkin uit, zet telfort modem uit.
Zet alles weer aan in omgekeerde volgorde.

Als je mazzel hebt werkt het nu en kun je meerder pc's aan gaan sluiten.
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

cyrus99
ik heb de modem gereset maar er veranderde wenig , hij bleef voor mijn pc onbereikbaar , maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het niet heb gedaan zoals jij hierboven verteld , ik ga dit moregn gelijk proberen .
rest mijn nog een vraagje/opmerking , de poort op de Belkin router is geen normale netwerk poort maar een " telefoonstekkertje" met 2 draden , ik dacht dat dit er altij 4 moesten zijn ? maar alsnog bedankt

ton2e
cyrus99 schreef:
ik heb de modem gereset maar er veranderde wenig , hij bleef voor mijn pc onbereikbaar , maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het niet heb gedaan zoals jij hierboven verteld , ik ga dit moregn gelijk proberen .
rest mijn nog een vraagje/opmerking , de poort op de Belkin router is geen normale netwerk poort maar een " telefoonstekkertje" met 2 draden , ik dacht dat dit er altij 4 moesten zijn ? maar alsnog bedankt

2 draadjes???? Welke belkin heb je exact (typenummer)?

"clonen" is iets heel anders en moet je dus absoluut niet doen. Dan verander je het MAC adres en dat wil je dus absoluut niet.

begin gewoon de gegeven instucties letterlijk te volgen dan moet het werken.

cyrus99
ton2e schreef:
cyrus99 schreef:

2 draadjes???? Welke belkin heb je exact (typenummer)?

"clonen" is iets heel anders en moet je dus absoluut niet doen. Dan verander je het MAC adres en dat wil je dus absoluut niet.

begin gewoon de gegeven instucties letterlijk te volgen dan moet het werken.

Bedankt voor de opgegeven info , ik krijg geen leven uit deze router , heb hem bij de buren op de pc geprobeert , gaf hij ook geen leven , heb besloten om hem terug te sturen . kan iemand mij adviseren wat wel een geschikte router is om op het net van Telfort te delen ? mijn buren hebben deze:Linksys Wireless-N Broadband Home Router - WRT150N, is deze misschien geschikt ?

ton2e
cyrus99 schreef:
Bedankt voor de opgegeven info , ik krijg geen leven uit deze router , heb hem bij de buren op de pc geprobeert , gaf hij ook geen leven , heb besloten om hem terug te sturen . kan iemand mij adviseren wat wel een geschikte router is om op het net van Telfort te delen ? mijn buren hebben deze:Linksys Wireless-N Broadband Home Router - WRT150N, is deze misschien geschikt ?

Waarom bel je niet gewoon Telfort (administratie) en vraag ze een draadloos modem in ruil voor je huidig basismodem. Je hebt dan iets wat direct uit de doos probleemloos werkt. Want zodra je 2 routers achter elkaar gaat zetten dan wordt er kennis van je verlangt die je duidelijk niet hebt. Dat is niet erg maar kies dan niet voor moeilijke oplossingen die je uiteindelijk geen enkele winst leveren.

Voor 70 euro kun je een werkend draadloos netwerk hebben. Wat let je?

cyrus99
Waarom bel je niet gewoon Telfort (administratie) en vraag ze een draadloos modem in ruil voor je huidig basismodem. Je hebt dan iets wat direct uit de doos probleemloos werkt. Want zodra je 2 routers achter elkaar gaat zetten dan wordt er kennis van je verlangt die je duidelijk niet hebt. Dat is niet erg maar kies dan niet voor moeilijke oplossingen die je uiteindelijk geen enkele winst leveren.

Voor 70 euro kun je een werkend draadloos netwerk hebben. Wat let je?[/quote]

Zit wat in , maar hoe "flexibel" is deze modem dan , is hij goed te beveiligen , en heb ik dan nog " wat nodig " als ik met m'n laptop wil internetten ?

cyrus99
"Waarom bel je niet gewoon Telfort (administratie) en vraag ze een draadloos modem in ruil voor je huidig basismodem"

Begint al aardig op de helpdesk van @home te lijken, heb nu 4 x gebeld en (heel toevallig) heb ik 4 x 9 wachtende voor me , dit soort providers worden wel gekenmerkt door hun "0900trekdeconsumenthetveloverdeorentelefonischehelpdesk"nummer, ik had het kunnen weten , ook deze provider is al net zo "behulpzaam" als de rest , en wij idioote Nederlanders trappen er weer met open ogen in , maar bedankt voor de tip , werk jij toevallig niet op de Telfort helpdesk ? geintje SmileSmile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met Belkin N1 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Problemen met alles in 1. Service? Not! Klacht over Telfort 1 04 oktober 2013, 14:54
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:26:26
| hilka8508:37:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv